جفری کلارک در ماجرای انتخابات 2020 به دونالد ترامپ انتقاد کرد

مقام سابق وزارت دادگستری جفری کلارک روز چهارشنبه یک لغزش بزرگ داشت، اعتراف کردن در طول یک جلسه دادرسی انضباطی برای حفظ پروانه وکالت خود که در حین طفره رفتن از سؤالات بر اساس امتیاز وکیل-موکل، یک موکل در ذهن داشت: رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ.

“آقای. کلارک، شما چندین بار از امتیاز وکیل-مشکل دفاع کردید. “تو وکیل چه کسی بودی؟”

کلارک پاسخ داد: برای پرزیدنت ترامپ، رئیس قوه مجریه، تنها رئیس، رئیس واحد ماده دو، قوه مجریه دولت ایالات متحده.

با این حال، این بیش از آن چیزی بود که وکیل کلارک انتظار داشت که او به اشتراک بگذارد، و پس از آن از موکلش خواست تا برای جلوگیری از متهم کردن بیشتر خود، از شخص پنجم درخواست کند.

هری مک‌دوگالد، وکیل کلارک، گفت: «من با احترام از موکلم می‌خواهم درباره مبنای امتیاز وکیل-موکل سؤالاتی را مطرح کند، زیرا این پاسخ‌ها برای آنها نیز ترسناک خواهد بود. “بنابراین با احترام، از او می خواهم که استناد کند.”

اما دفاع منفرد تنها باعث شد که کلارک با ادامه جلسه، جنگنده تر شود. در یک مقطع، او بازپرس اصلی جلسه، همیلتون فاکس، را به تلاش برای تحقیر او متهم کرد. سیاسی.

کلارک متهم است که پس از انتخابات ریاست جمهوری 2020 اقدام به انجام رفتارهای غیرصادقانه از طرف ترامپ کرده است. این شامل پیشنهاد کلارک برای ارسال نامه ای به مقامات جورجیا بود که بر تحقیقات وزارت دادگستری در مورد روند رای گیری در این ایالت تاکید می کرد و پیشنهاد می کرد که آنها باید پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن را باطل کنند. کلارک همچنین جلسات متعددی با ترامپ برگزار کرد که رویه مناسب وزارت دادگستری را نقض کرد، اقداماتی که بازپرس اصلی انجام داد. شرح داده شده روز سه شنبه به عنوان “در اصل یک کودتا در وزارت دادگستری”.

کلارک در کنار ترامپ، رودی جولیانی و بیش از ده‌ها نفر دیگر متهم به توطئه‌ای برای براندازی نتایج انتخابات 2020 در جورجیا است. او همچنین توسط دادستان های فدرال در دادگاه ترامپ در دی سی به عنوان بخشی از یک طرح بزرگتر برای کمک به ترامپ برای حفظ قدرت شناسایی شده است – اما متهم نشده است.

منبع