کمک های آمریکا به اوکراین بر ذخایر تسلیحاتی پنتاگون فشار وارد می کند

بیشتر نیروی آتش اوکراین از طریق تسلیحات با بودجه دولت ایالات متحده تامین می شود که تقریباً هر هفته به خط مقدم فرستاده می شوند. روز چهارشنبه، دولت بایدن یک دور کمک اضافی را اعلام کرد که 20 میلیون گلوله دیگر مهمات اسلحه کوچک را در اختیار کیف قرار می دهد.

پنتاگون در این ماه قراردادی به ارزش 14.4 میلیون دلار برای سرعت بخشیدن به تولید HIMARS جدید برای پر کردن ذخایر خود اعلام کرد.

«ما در هر درجه ای از کمیت چه داریم؟ که واقعا موثر خواهد بود؟ اینها سوالاتی است که ما در این لحظه می پرسیم.

در این ماه، دولت از کنگره خواست 37 میلیارد دلار کمک نظامی و بشردوستانه بیشتر به اوکراین در جلسه قانونگذاری پس از انتخابات ارائه کند و قبل از اینکه جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را در ژانویه به دست بگیرند، آن را تصویب کند. کوین مک کارتی، رهبر جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا از کالیفرنیا، که به دنبال رئیس جمهور شدن است، هشدار داده است که جمهوری خواهان از نوشتن “چک سفید” برای اوکراین حمایت نخواهند کرد.

___

سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون گفت که نگرانی‌های مربوط به ذخایر در نظر گرفته شده است.

پوشش AP از جنگ در اوکراین را در آدرس زیر دنبال کنید: https://apnews.com/hub/russia-ukraine



منبع

تزریق تسلیحات سوالاتی را در کاپیتول هیل ایجاد کرده است.

سینگ در نشست اخیر پنتاگون گفت: «اگر احساس نمی‌کردیم می‌توانیم، این موشک‌های استینگر را ارائه نمی‌کردیم.

ایالات متحده همچنین اخیراً اعلام کرده است که به اوکراین چهار سیستم دفاع هوایی انتقام جویانه، پرتابگرهای قابل حملی که می‌توانند بر روی خودروهای رهگیری یا چرخدار نصب شوند، ارائه می‌کند تا گزینه دیگری با برد کوتاه‌تر در برابر پهپادهای ایرانی مورد استفاده نیروهای روسیه ارائه کند. اما سیستم‌های Avenger به موشک‌های استینگر نیز متکی هستند.

لاپلانت گفت که تولید HIMARS از سال 2014 تا 2018 توسط ارتش متوقف شد. بوش گفت که ارتش اکنون در تلاش است تا تولید خود را افزایش دهد و تا 8 عدد در ماه یا 96 در سال تولید کند.

این سوالی است که طراحان پنتاگون با آن روبرو هستند، نه تنها به دلیل اینکه آنها قصد دارند جنگی با روسیه را که ممکن است سال‌ها طولانی‌تر طول بکشد را به اوکراین تدارک ببینند، بلکه به دنبال درگیری احتمالی با چین هستند.

حتی با پول تازه، انبارها را نمی توان به سرعت دوباره پر کرد. سال‌ها پیش خطوط تولید بسیاری از سیستم‌هایی که در اوکراین حیاتی‌تر بودند، تعطیل شدند. باز نگه داشتن خط تولید گران است و ارتش اولویت های مخارج دیگری داشت.

لاپلانت گفت: «خط استینگر در سال 2008 تعطیل شد. “واقعا، چه کسی این کار را کرد؟ همه ما این کار را کردیم. توانجامش دادی. ما این کار را انجام دادیم.» او با اشاره به تصمیم کنگره و پنتاگون مبنی بر عدم تأمین بودجه ادامه تولید مهمات ضد هوایی ارتش، که می تواند توسط یک سرباز پرتاب شود یا بر روی یک سکو یا کامیون نصب شود، گفت.

«اگر چیزی در Indo-Pacom منفجر شود چه اتفاقی می‌افتد؟ نه پنج سال دیگر، نه 10 سال دیگر، اگر هفته آینده این اتفاق بیفتد چه؟ بیل لاپلانت، بزرگترین خریدار تسلیحات پنتاگون، با اشاره به فرماندهی ارتش هند و اقیانوس آرام گفت. او در یک کنفرانس اکتسابی دفاعی در این ماه در دانشگاه جورج میسون در ویرجینیا سخنرانی کرد.

واشنگتن (AP) – درگیری شدید بر سر اوکراین، پنتاگون را در مورد ذخیره تسلیحات خود بازنگری کرده است. اگر امروز جنگ بزرگ دیگری شروع شود، آیا ایالات متحده مهمات کافی برای جنگیدن خواهد داشت؟

روسیه روزانه 20000 گلوله شلیک می کند، از گلوله برای تفنگ های خودکار گرفته تا موشک های کروز به اندازه کامیون. اوکراین با 7000 گلوله در روز، شلیک گلوله های هویتزر 155 میلی متری، موشک های ضد هوایی استینگر و در حال حاضر مهمات دفاع هوایی NASAMS و هزاران گلوله شلیک سلاح های سبک پاسخ می دهد.

اثربخشی HIMARS در اوکراین علاقه به جاهای دیگر را نیز افزایش داده است. لهستان، لیتوانی و تایوان حتی در شرایطی که ایالات متحده تلاش می کند تا بیشتر به اوکراین هجوم بردارد، سفارش داده اند. اگر درگیری ادامه یابد و مهمات HIMARS بیشتری برای اوکراین در اولویت قرار گیرد، این امر می‌تواند دسترسی نیروهای آمریکایی به گلوله‌ها را برای آموزش شلیک واقعی محدود کند.

“آنها می بینند که اوکراین از چه چیزی استفاده می کند، ما چه چیزی می توانیم تولید کنیم و با چه سرعتی می توانیم افزایش دهیم، همه اینها عواملی هستند که شما باید روی آنها کار کنید، “خوب، ذخایر قبل از جنگ شما چقدر (بزرگ) باید باشد؟” بوش گفت. “هرچه سرعت شیب دار آهسته تر باشد، توده باید در ابتدا بزرگتر باشد.”

مایکل مک‌کورد، کنترل‌کننده پنتاگون در این ماه به خبرنگاران گفت: «ما در موقعیتی نبوده‌ایم که فقط چند روز از مهمات حیاتی باقی مانده باشد». “اما ما اکنون از شریکی حمایت می کنیم که چنین است.”

مارک کانسیان، مشاور ارشد مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی، بر اساس تجزیه و تحلیل اسناد بودجه گذشته ارتش، تخمین می‌زند که 1600 سیستم استینگر که ایالات متحده در اختیار اوکراین قرار داده است، حدود یک چهارم کل زرادخانه آن را تشکیل می‌دهد.

او گفت: “چیزی که اکنون اوکراین را نجات می دهد و همه در سراسر جهان می خواهند، ما تولید آن را متوقف کردیم.”

بسته‌های کمک‌های نظامی که ایالات متحده ارسال می‌کند، یا موجودی را از ذخایر خارج می‌کند یا برای افزایش تولید، قراردادهایی با صنعت تامین می‌کند. حداقل 19 میلیارد دلار کمک نظامی تا به امروز متعهد شده است که شامل 924000 گلوله توپ برای هویتزرهای 155 میلی متری، بیش از 8500 سامانه ضد تانک جاولین، 1600 سامانه ضد هوایی استینگر و صدها وسیله نقلیه و هواپیماهای بدون سرنشین است. همچنین سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته و 38 HIMARS ارائه می‌کند، اگرچه پنتاگون تعداد گلوله‌های مهمات خود را با سامانه‌های راکتی ارسال نمی‌کند.

این موضوع بر ذخایر ایالات متحده فشار می آورد و مقامات را وادار می کند که بپرسند آیا ذخایر تسلیحاتی ایالات متحده به اندازه کافی بزرگ است یا خیر. آیا ایالات متحده امروز آماده پاسخگویی به یک درگیری بزرگ است، مثلاً اگر چین به تایوان حمله کند؟

ارتش از بسیاری از مهمات مشابهی استفاده می کند که در اوکراین بسیار حیاتی هستند، از جمله سیستم های موشکی توپخانه با تحرک بالا، موسوم به HIMARS، موشک های استینگر و گلوله های هویتزر 155 میلی متری، و اکنون در حال بررسی نیازهای ذخیره سازی خود است، داگ بوش، دستیار وزیر ارتش. برای کسب، دوشنبه به خبرنگاران گفت.

خطوط تولید دفاعی ایالات متحده برای تأمین یک جنگ زمینی بزرگ مقیاس نشده است و برخی از آنها، مانند استینگر، قبلاً تعطیل شده بودند.

رایان برابست، تحلیلگر مرکز قدرت نظامی و سیاسی در بنیاد دفاع از دموکراسی ها، گفت: «این درگیری نشان داده است که تولید مهمات در ایالات متحده و با متحدان ما احتمالاً برای جنگ های زمینی بزرگ ناکافی است.

لاپلانت گفت که سیستم HIMARS که اوکراین به طور موثر در ضدحمله خود از آن استفاده کرده است، با برخی از چالش های مشابه مواجه است.

پنتاگون در ماه مه قراردادی به ارزش 624 میلیون دلار برای 1300 موشک جدید استینگر به ریتون اعطا کرد، اما این شرکت اعلام کرد به دلیل کمبود قطعات تا سال آینده قادر به افزایش تولید نخواهد بود.