نویسنده بار دیگر از ترامپ به دلیل افترا و اتهام تجاوز به عنف شکایت کرد

کارول به دنبال خسارت نامشخص است. او برای حمایت از ادعای باتری خود گفت که ترامپ آسیب روانی پایداری به او وارد کرده و او را قادر به حفظ یک رابطه عاشقانه نکرده است.

قاضی کاپلان گفت که ممکن است اوایل هفته آینده درباره نحوه برنامه ریزی هر دو دعوی تصمیم گیری کند.

اگر دادگاه ها موافقت می کردند که دولت ایالات متحده، که مصونیت حاکمیتی در برابر ادعاهای افترا دارد، می تواند جایگزین ترامپ به عنوان متهم شود، اولین شکایت کارول شکست می خورد.

در جلسه سه‌شنبه، روبرتا کاپلان، وکیل کارول، خواستار محاکمه‌ای در 10 آوریل شد که هر دو شکایت را پوشش می‌دهد، و گفت که آنها همپوشانی قابل توجهی دارند.

پنج شنبه، روز شکرگزاری، اولین روزی بود که متهمان می توانستند شکایت کنند.

اولین انکار او در ژوئن 2019 باعث شد که او پنج ماه بعد به دلیل افترا شکایت کند.

در شکایتی که در دادگاه فدرال منهتن ارائه شده است، E. Jean Carroll ستون نویس سابق مجله Elle نیز ترامپ را در یک برخورد ادعایی در فروشگاه بزرگ برگدورف گودمن در منهتن متهم کرد.

نیویورک (رویترز) – دونالد ترامپ روز پنجشنبه برای دومین بار توسط نویسنده ای که رئیس جمهور سابق آمریکا را با انکار اینکه 27 سال پیش به او تجاوز کرده است به دروغگویی متهم کرد به اتهام افترا شکایت کرد.

او این انکار را در 12 اکتبر در اکانت Truth Social خود تکرار کرد و ادعای کارول را یک “فریب” و “دروغ” خواند که باعث ادعای افترا جدید شد.

نوشته جاناتان استمپل

(گزارش توسط جاناتان استمپل در نیویورک؛ ویرایش توسط هوارد گولر و نیک زیمینسکی)



منبع

این احتمالاً بر شکایت دوم وی تأثیری نخواهد گذاشت زیرا ترامپ یک شهروند خصوصی است و در ژانویه 2021 کاخ سفید را ترک کرده است.

قاضی پاسخ داد: «موکل شما در این اقدام، خانم حبا، ماه‌ها می‌دانست که این موضوع در حال انجام است و به خوبی می‌توانست تصمیم بگیرد که چه کسی وکالت او را در آن انجام می‌دهد.»

اولین شکایت برای محاکمه در 6 فوریه 2023 در برابر قاضی ناحیه ایالات متحده، لوئیس کاپلان در منهتن برنامه ریزی شده است، اما احتمالاً به دلیل روند تجدید نظر به تعویق خواهد افتاد.

آلینا حبا، وکیل ترامپ، تنها برای اولین دعوای قضایی به دنبال محاکمه در 8 مه بود. او همچنین به قاضی گفت که تاخیر بیشتر منطقی است زیرا ترامپ وکیلی برای شکایت دوم استخدام نکرده است.

هر دو طرف منتظر تصمیمات دادگاه تجدید نظر هستند که به استدلال ترامپ مبنی بر مصونیت قانونی او از اولین شکایت کارول به دلیل اینکه در مقام رئیس جمهور صحبت کرده بود، رسیدگی می کند.

کارول، 78 ساله، ادعای باتری را تحت قانون بازماندگان بزرگسالان نیویورک ارائه کرد، قانون جدیدی که به قربانیان تجاوز جنسی مهلتی یک ساله برای شکایت از سوء استفاده کنندگان ادعایی خود می دهد، حتی اگر سوء استفاده از مدت ها قبل رخ داده باشد و محدودیت های قانونی منقضی شده باشد.

ترامپ 76 ساله تجاوز به کارول یا آشنایی با او را در آن زمان رد کرده و گفته است که او “نوع من نیست”.