کلانتر خشمگین تگزاس تحقیقات جنایی در مورد پروازهای مهاجران تاکستان مارتا را اعلام کرد

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

دیسانتیس مسئولیت دو پروازی که مهاجران را به جزیره مجلل ماساچوست منتقل کردند، به عنوان بخشی از آنچه دفتر فرماندار جمهوری خواه بخشی از تلاش‌ها برای «انتقال مهاجران غیرقانونی به مقاصد پناهگاهی» نامید، بر عهده گرفت.

خاویر سالازار، کلانتر شهرستان بکسار، در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز دوشنبه، تحقیقات را تأیید کرد و مدعی شد که 48 مهاجر «به بهانه‌های واهی» برای اقامت چند روزه در یک هتل، جابجایی به هواپیما، و پرواز به آن‌ها «فرور شده‌اند». به فلوریدا، و در نهایت به تاکستان مارتا منتقل شدند، جایی که به آنها قول کار و راه حل برای مشکلات دیگر داده شده بود.

سالازار به هیچ مظنون خاصی اشاره نکرد اما گفت که “اسامی برخی مظنونان درگیر را دارد که معتقدیم در این مرحله افراد مورد علاقه هستند.” او گفت که از نام‌ها جدا نمی‌شود، اما «همه افراد حاضر در این تماس می‌دانند که این نام‌ها قبلاً چه کسانی هستند».

فیس بوک

او اتهاماتی را که شنیده است «کاملاً ناپسند، مشمئزکننده و نقض حقوق بشر» توصیف کرد. او گفت که از این خبر خشمگین شد و گفت که معتقد است فعالیت های مجرمانه “دخیل بوده است”، اگرچه هنوز با هیچ مهاجری صحبت نکرده است.

فیس بوک
او گفت: «آنچه که من را بیشتر از همه در مورد این پرونده خشمگین می کند این است که در اینجا ما 48 نفر داریم که در حال حاضر در روزهای سختی هستند، آنها به طور قانونی در کشور ما در این مرحله هستند، آنها کاملاً حق دارند در جایی که هستند باشند، و من معتقدم آنها طعمه شده اند. سالازار گفت که این مهاجران برای چیزی جز «جذابیت سیاسی» «استثمار و کلاهبرداری» شده‌اند.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

سالازار گفت که ممکن است قوانین موازی در طرف فدرال نقض شود و از کاخ سفید استقبال کرد تا با من تماس بگیرد.

سالازار که یک دموکرات است، گفت که از این خبر احساس ناراحتی می کند و با سازمان های غیردولتی، رسانه ها و گروه های مدافع همکاری می کند تا به مهاجران با نمایندگی کمک کند.

مقامات تأیید کرده اند که در حال آغاز تحقیقات جنایی در مورد افرادی هستند که حدود 50 مهاجر را از مرکز منابع مهاجر در سن آنتونیو “فریب” دادند تا بنا به درخواست فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، به تاکستان مارتا منتقل شوند.

سالازار گفت که او نمی‌تواند به طور قطع قانون یا فعالیت مجرمانه‌ای را ارائه دهد که شکسته شده است، “اما آنچه می‌توانم به شما بگویم آنچه با این افراد انجام شده اشتباه است.” او گفت که می‌خواهد “به جای دیرتر” بفهمد که چه اتهاماتی، در صورت وجود، و برای چه کسانی اعمال خواهد شد.

او گفت که با یک وکیل که نماینده تعدادی از مهاجران به عنوان بخشی از تحقیقات است صحبت کرده است تا بفهمد آیا این یک “اقدامی کاملاً غارتگرانه” بوده است، و خاطرنشان کرد که کسی “آنها را شکار کرده، آنها را شکار کرده است… به خاطر مسائل سیاسی”. تئاتر من معتقدم مردم باید در قبال آن پاسخگو باشند.»

تعدادی از مهاجران ادعا کرده اند که توسط زنی مرموز به نام “پرلا” به آنها نزدیک شده و 200 دلار پول نقد پرداخته است تا افرادی را برای سوار شدن به هواپیما در روز چهارشنبه به تاکستان مارتا جذب کند. تا روز جمعه، مهاجران از پناهگاه تنها جزیره به محل اقامت موقت در پایگاه مشترک کیپ کاد در خلیج Buzzards – کاملاً در خارج از تاکستان مارتا منتقل شدند.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع