کتاب می‌گوید ترامپ مدعی شد که با کووید «کار عالی» انجام داده است و گفت تنها کاری که دکتر دبورا برکس به خوبی انجام داد روسری بود.

نویسندگان نوشتند، ترامپ همچنین اظهار داشت که هرگز به بیرکس احترام نمی‌گذارد و با اشاره به مد روز برکس در نشست‌های مطبوعاتی و سایر حضورهای عمومی، گفت: “تنها کاری که او به خوبی انجام داد روسری بود.”

پس از اینکه بیرکس در مصاحبه‌های تلویزیونی و بازرسان کنگره در سال گذشته گفت که هزاران مرگ و میر در طول همه‌گیری «می‌توانست کاهش یا کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد» پس از اینکه ایالات متحده از 100000 مرگ اول در ماه مه 2020 پیشی گرفت، ترامپ این بیانیه را رد کرد و گفت که پاسخ او خطاناپذیر است. روزنامه نگاران پیتر بیکر و سوزان گلاسر در کتاب جدید خود با عنوان «تقسیم کننده: ترامپ در کاخ سفید، 2017-2021» گزارش دادند.

رئیس جمهور سابق از بیرکس انتقاد کرد و گفت: “تنها کاری که او خوب انجام داد روسری بود.”

رئیس جمهور سابق در مصاحبه ای با نویسندگان گفت: «من کار بزرگی با این همه گیری انجام دادم.

دکتر دبورا برکس قبلاً گفته بود که هزاران مرگ و میر ناشی از کووید-19 را می‌توان کاهش داد.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    بیرکس تنها فردی در مدار ترامپ نبود که وقتی نوبت به واکنش رئیس جمهور سابق به این همه گیری می رسید، نادیده گرفته شد.

    بر اساس یک کتاب جدید، دونالد ترامپ با انتقادهای دکتر دبورا برکس، هماهنگ کننده سابق خود در پاسخ به کووید در کاخ سفید چندان مهربان نبود و در عوض به دکتر ضربه زد.

    این روسری ها به قدری در همه جا حضور داشتند که صفحه ای در اینستاگرام به نام “deborahbirxscarves” به اکسسوری مد دکتر اختصاص یافت و بیش از 33000 دنبال کننده جمع کرد.

    دکتر دبورا بیرکس، هماهنگ کننده سابق واکنش به کووید در کاخ سفید در 27 آوریل 2022.جان لامپارسکی/گتی ایماژ

    • دبورا برکس با روسری آبی

      بر اساس این کتاب، او به یاد می آورد که به شوهرش گفته است: «تو این را دم می کنی». “این جدی است. واقعاً بد خواهد بود، و شما باید آن را جدی‌تر از اینکه آن را می‌گیرید، جدی بگیرید. او به تازگی او را اخراج کرده بود. او به یاد آورد که گفت: “تو خیلی نگران هستی.” “فراموش کن.”

      در کتاب آمده است که ملانیا ترامپ همچنین از شوهرش خواسته است که همه گیری را جدی بگیرد.

      در یک کتاب جدید آمده است که ترامپ پاسخ داد و گفت که “کار بزرگی با همه گیری انجام داد.”