کتاب جرد کوشنر می گوید که جان کلی، رئیس دفتر سابق ترامپ مخفیانه به تمام تماس های تلفنی او گوش می داد.

دونالد ترامپ، جان کلی، جرد کوشنر

کوشنر نوشت که ترامپ از شنیدن این که تماس هایش شنود شده است، عصبانی شده است.

بر اساس گزارش‌ها در آن زمان، او یکی از مقامات ارشد دولت بود که وظیفه خود را هدایت ترامپ و جلوگیری از رفتار تکانشی او می‌دانست.

کلی نوشت: “غیرقابل تصور است که من هرگز یک زن را هل دهم. غیرقابل تصور است. هرگز اتفاق نیفتد.” Insider قادر به تماس با کلی برای اظهار نظر در مورد ادعای استراق سمع نبود.

در کتاب جدیدی آمده است که جان کلی رئیس سابق کارکنان کاخ سفید به تماس های ترامپ گوش داده است.

  • “کلی چیکار کرد؟” کوشنر نوشت: رئیس جمهور در حالی که از تجاوز به حریم خصوصی مات و مبهوت شده بود پرسید.

    رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ به همراه جان کلی (راست) و جرد کوشنر (چپ) در نزدیکی آغاز به کار دولت ترامپ در ژانویه 2017.تراشه Somodevilla/Getty Images

    • بر اساس بخش‌هایی از کتاب که توسط نیویورک پست گزارش شده است، ترامپ فقط قبل از خروج کلی از دولت متوجه شد که کلی به تماس‌های او گوش می‌دهد.

      زمانی که کلی در سال 2017 به خدمت گرفته شد، تحلیلگران گفتند که او به دنبال القای نظم و انضباط در هرج و مرج دولت ترامپ است.

      کلی در ایمیلی به واشنگتن پست این ادعا را رد کرد.

      مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    ترامپ در پایان گفت: فوراً به آن پایان دهید.

    کوشنر گفت: “قبل از حرکت، من و مولوینی با رئیس جمهور ملاقات کردیم تا در مورد برنامه آینده او صحبت کنیم. سپس مولوینی سندی را برای امضا به ترامپ داد.”

    مولوینی “توضیح دهید[ed] به گفته کوشنر، کلی به خود این توانایی را داده است که به طور مخفیانه به تماس های رئیس جمهور گوش دهد.

    جرد کوشنر در کتاب می نویسد که ترامپ وقتی فهمید عصبانی شد.

  • کوشنر می‌گوید ترامپ دستوری را امضا کرده است که از شنود در آینده جلوگیری می‌کند.

  • گزارش‌ها حاکی از آن است که در ماه‌های پایانی حضور کلی در کاخ سفید، روابط او با ترامپ بدتر شد و آنها به سختی با هم صحبت می‌کردند.

    بخش‌های دیگری از کتاب کوشنر نیز به انتقاد از کلی اختصاص یافته است، از جمله این اتهام که کلی یک بار همسرش، ایوانکا ترامپ را هل داده است.

    کلی و کوشنر زمانی که با هم در کاخ سفید کار می کردند، روابط ناخوشایندی داشتند و کلی در مارس 2018 مجوز امنیتی کوشنر را کاهش داد و عملاً او را از جلسات کلیدی منع کرد.

    بر اساس کتاب جدید جرد کوشنر، داماد ترامپ، جان کلی، رئیس سابق کارکنان کاخ سفید، مخفیانه مکالمات تلفنی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را شنود می کرده است.

    بر اساس این کتاب، مولوینی به ترامپ گفته است که “این به تمرینی که کلی برای گوش دادن به تمام تماس های تلفنی شما شروع کرده بود، پایان می دهد.”

    در نشریه The Post، کوشنر در “Breaking History” نوشت که استراق سمع در 28 دسامبر 2018 با میک مولوانی، که تا آن زمان به عنوان جایگزین کلی انتخاب شده بود، مورد بحث قرار گرفت.