یکی و تمام شد؟ برخی از دموکرات ها می گویند بایدن نباید به دنبال دور دوم ریاست جمهوری باشد

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا و دیگر قانونگذاران برجسته دموکرات حمایت خود را از نامزدی بایدن در سال 2024 اعلام کرده اند.

مقامات کاخ سفید بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر در روز چهارشنبه پاسخ ندادند.

نوشته ریچارد کوان

دیگران گزینه های خود را باز نگه می دارند.

بدون “جایگزین آماده”

مت مک آلوانا، یکی از اوباماهای سابق، خاطرنشان کرد: “گرسنگی برای نسل جدیدی از رهبری خود را نشان می دهد. اما گرسنگی برای شکست دادن ترامپ همیشه اهمیت بیشتری خواهد داشت. بایدن هنوز تنها نامی است که در لیست جمهوری خواهان یا دموکرات ها این کار را انجام داده است.” مقام رهبری دولت و سنا.

واشنگتن (رویترز) – تعدادی از دموکرات‌ها در کنگره ایالات متحده شروع به بیان آنچه بسیاری از افراد خصوصی کرده‌اند، کرده‌اند: آیا رئیس‌جمهور جو بایدن، مسن‌ترین فردی که تا کنون دفتر بیضی شکل را اشغال کرده است، باید بازنشستگی را به جای انتخاب مجدد در سال 2024 انتخاب کند.

به گزارش مینه سوتا پست، آنجی کریگ، نماینده دموکرات، که برخلاف فیلیپس با یک انتخاب مجدد سخت در 8 نوامبر روبروست، روز سه شنبه گفت که با فیلیپس “در مرحله قفل و همسویی” است.

بایدن 79 ساله با محبوبیت 38 درصد – و از ماه مه زیر 50 درصد – به دلیل تورم کبود آسیب دیده و رای دهندگان نگران هستند که او نتواند خواسته های ریاست جمهوری در سال 2025 را برآورده کند. در نوامبر، کاخ سفید اعلام کرد که بایدن قصد دارد در سال 2024 مجدداً نامزد شود.

به گفته برخی از تحلیلگران، او ممکن است سعی کرده است خود را در میان رای دهندگان مستقل قرار دهد.

فیلیپس نجابت و خدمات بایدن را ستود، اما افزود که زمان تغییر نسل فرا رسیده است.

مشخص نیست که آیا آنها منعکس کننده احساسات روسای خود هستند یا خیر، اما دستیار خاطرنشان کرد که یک اجماع کلی وجود دارد که با توجه به پیروزی قوی او بر ترامپ در سال 2020، کنار گذاشتن بایدن “احمقانه” است.

اما نظرسنجی های اخیر افکار عمومی نظرات مشابهی را در میان رای دهندگان دموکرات پیدا کرده است. نظرسنجی ژوئیه نیویورک تایمز / کالج سینا نشان داد که 64 درصد از دموکرات ها یک نامزد جدید در سال 2024 را می خواهند، و نظرسنجی CNN در هفته گذشته نشان داد که 75 درصد از دموکرات ها این دیدگاه را دارند.

دین فیلیپس، نماینده دموکرات، هفته گذشته در مصاحبه ای با رادیو WCCO در مینیاپولیس گفت: «نسل جدیدی از دموکرات های متقاعد، آماده و پویا به خوبی به کشور خدمت می کند.

ماه گذشته بایدن اولین لایحه بزرگ فدرال ایمنی اسلحه در سه دهه گذشته را امضا کرد.

فاکتور ترامپ

اکنون، دموکرات‌ها در کنگره قصد دارند یک سرمایه‌گذاری بی‌سابقه در کاهش تغییرات آب و هوایی و برنامه‌ای برای کاهش هزینه‌های داروهای تجویزی برای سالمندان را تصویب کنند، در حالی که شرکت‌ها و ثروتمندان را تشویق می‌کنند تا به تعهدات مالیاتی خود عمل کنند.

این دستیار افزود: «اینطور نیست که ما یک جایگزین آماده داشته باشیم.

بن لابولت، استراتژیست دموکرات و سخنگوی سابق باراک اوباما، رئیس جمهور سابق، گفت قانونگذاران دموکرات باید بر این پیروزی ها تمرکز کنند.

نظرسنجی ژوئیه رویترز/ایپسوس نشان داد که یک سوم رأی دهندگان جمهوری خواه معتقدند ترامپ نباید دوباره نامزد شود. نظرسنجی ها نشان می دهد که ران دیسانتیس، فرماندار 43 ساله فلوریدا در میان رای دهندگان جمهوری خواه جذابیت بیشتری پیدا کرده است.

این صحبت ها در حالی مطرح می شود که بایدن به سابقه دستاوردهای قانونگذاری اشاره می کند. او یک لایحه زیرساختی یک تریلیون دلاری را در نوامبر امضا کرد، کمتر از یک سال پس از ریاست جمهوری خود، در تضاد شدید با ترامپ که چهار سال در مورد زیرساخت ها صحبت کرد، اما هرگز قانونی را به دست نیاورد.

یک جفت نماینده دموکرات ایالات متحده از مینه سوتا این پیام را به وضوح بیان کرده اند.

فعالان حزبی معمولاً در اطراف رئیس‌جمهور خود تجمع می‌کنند، به خصوص اگر او به دنبال یک دوره دوم ریاست جمهوری باشد. و اگر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور 76 ساله، تصمیم بگیرد دوباره در سال 2024 نامزد شود، ممکن است این کار را انجام دهند، احتمالی که او علناً با آن معاشقه می‌کرده است.

رقیب اصلی او، نماینده جرولد نادلر، گفت که چنین سؤالاتی بهتر است برای پس از انتخابات میان دوره ای 8 نوامبر، زمانی که جمهوری خواهان برای به دست آوردن اکثریت حداقل در یک مجلس کنگره مورد علاقه هستند، باقی بماند.

(گزارش توسط ریچارد کوان، گزارش اضافی توسط جف میسون؛ ویرایش توسط اسکات مالون و جوزی کائو)



منبع

در جریان مناظره سه دموکرات سه‌شنبه شب بین سه دموکرات که برای یک کرسی مجلس نمایندگان در نیویورک رقابت می‌کردند، کارولین مالونی، نماینده قدیمی مجلس نمایندگان آمریکا، در پاسخ به این سوال که آیا از نامزدی بایدن حمایت می‌کند یا خیر، گفت باور نمی‌کرد که بایدن برای انتخاب مجدد نامزد شود. یک روز بعد او حمایت خود را اعلام کرد.

یکی از دستیاران یک دموکرات کهنه کار مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه گفت که تشخیص بیماری کووید-19 بایدن در ماه گذشته شروع به گفت و گو بین ده ها نفر از دستیاران دموکرات در زمینه های مختلف سیاسی درباره آینده بایدن کرد.

لابولت گفت: «زمان عجیبی است که این نوع پچ پچ ها اتفاق بیفتد، زمانی که دولت در آستانه دستیابی به موفقیت هایی در زمینه بسیاری از مسائل مهم پیش روی مردم آمریکا است.