سرویس مخفی در حال بررسی غیرفعال کردن پیامک به تلفن های ماموران در میان هجوم رکوردهای گم شده است

طبق گزارش‌ها، سرویس مخفی ایالات متحده در حال بررسی غیرفعال کردن پیام‌های متنی در تلفن‌های ماموران است زیرا به مقابله با پیامدهای پاکسازی سوابق تلفن از شورش 6 ژانویه 2021 ادامه می‌دهد.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…



منبع

هفته گذشته، Politico گزارش داد که سرویس مخفی به طور خاص به دنبال غیرفعال کردن iMessages است، متن هایی که فقط می توانند با سایر کاربران اپل از طریق WiFi یا داده های تلفن همراه مبادله شوند، زیرا iMessages رمزگذاری شده اند و نمی توان آنها را به صورت مرکزی ذخیره کرد.

DHS تنها وزارتخانه دولتی نیست که با سوابق مفقود شده مربوط به 6 ژانویه سروکار دارد. طبق گزارشات، وزارت دفاع همچنین تلفن های مقامات ارشد را در پایان دولت ترامپ پاک کرده و متن هایی را که به طور بالقوه می تواند بینشی در مورد شورش ارائه دهد حذف کرده است. پرونده های دادگاه این هفته رونمایی شد.

کمیته 6 ژانویه سوابق سرویس مخفی را احضار کرده است.

آنها گفتند: “به نظر می رسد روند حفظ محتوا قبل از این پاکسازی مغایر با الزامات نگهداری سوابق فدرال بوده است و ممکن است نقض احتمالی قانون اسناد فدرال باشد.” تمام تلاش باید برای بازیابی اطلاعات از دست رفته نیز انجام شود.

به گفته منابع به CNN، جیمز موری، مدیر سرویس مخفی روز سه‌شنبه در یادداشتی به کارمندان از این طرح اطلاع داد. این آژانس ابتدا بررسی خواهد کرد که چگونه متن های غیرفعال می تواند در کار ماموران و ارتباط با مجریان قانون خارجی تداخل ایجاد کند. اگر این تغییر اجرا شود، تا زمانی که سرویس مخفی سیستمی برای حفظ سوابق پیدا کند، اعمال خواهد شد.

پولیتیکو گفت، با این حال، پیام‌های متنی معمولی نیز ممکن است در میان مفقودان باشد.

ماه گذشته، نمایندگان بنی تامپسون (دکتر خانم) و لیز چنی (R-Wyo.) که ریاست مشترک پانل 6 ژانویه را بر عهده داشتند، گفتند که نگران داده های از دست رفته هستند.

آنتونی گوگلیلمی، سخنگوی سرویس مخفی به پولیتیکو گفت: «این در واقع چیزی است که ما از نزدیک به آن نگاه می کنیم. کارگردان جیمز موری دستور داده است که یک مطالعه معیاری برای بررسی بیشتر امکان‌پذیری غیرفعال کردن iMessage و اینکه آیا می‌تواند تأثیرات عملیاتی داشته باشد، انجام دهد.

بازرس کل وزارت امنیت داخلی، که بر سرویس مخفی نظارت دارد، به دلیل عدم اطلاع رسانی به کنگره در مورد مفقود شدن سوابق تلفن مرتبط با 6 ژانویه مورد انتقاد قرار گرفته است. سازمان دیده بان در فوریه متوجه شد که پیام های متنی، از جمله پیام های رد و بدل شده با ماموران منتسب به رئیس جمهور سابق، دونالد ترامپ در جریان قیام، مفقود شده بودند، اما تا همین اواخر به قانونگذاران اطلاع نداده بود.

قانونگذاران مجلس از DHS دو بار در ژانویه 2021 درخواست کرده بودند که سوابق مربوط به تحقیقات 6 ژانویه را حفظ کند.