کاری که پوتین می تواند با هدیه جدید و مرگبار خود از ایران انجام دهد

انتقال صدها هواپیمای بدون سرنشین نگران کننده است، اما انواع پهپادهای ارسالی اهمیت زیادی دارد.

اما اگر ایران شروع به انتقال پهپادهای پیشرفته‌تر کند، در قاچاق قطعاتی که روسیه از آنها کم است کمک کند، یا شاید برای فروش سایر تسلیحات غیرقابل استفاده مانند موشک‌ها مذاکره کند، همه شرط‌ها ممکن است از روی میز حذف شوند.

سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از یک سایت زیرزمینی همراه با پهپاد در مکانی نامعلوم در ایران در 8 اردیبهشت 1391 بازدید کردند.

به طور کلی، اوکراین حق دارد نگران باشد که روسیه اکنون می تواند هواپیماهای بدون سرنشین بیشتری را از خارج تهیه کند، اما محدودیتی برای میزان آسیب تاکتیکی آنها وجود دارد و احتمالاً از نظر استراتژیک تفاوت زیادی ایجاد نخواهد کرد.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

ارتش ایران/WANA/رویترز

همچنین این امکان وجود دارد که پهپادها گزینه‌های حمله دوربرد روسیه را تکمیل کنند تا سلاح‌های بزرگ‌تر خود را مؤثرتر کنند. حوثی‌ها اغلب ادعا می‌کنند که از پهپادهای خود در هماهنگی با موشک‌ها استفاده می‌کنند تا احتمالاً دفاع هوایی عربستان سعودی را پیچیده کنند. به نظر می رسد پهپاد کامیکازه خود روسیه کمبود دارد و بردی برای حمله به اهدافی در عمق اوکراین ندارد. پهپادهای کامیکازه می توانند برای پدافند هوایی تحت محاصره اوکراین مشکل ساز شوند، به ویژه هنگامی که از خط مقدم عبور کنند.

سردار سرلشکر عبدالرحیم موسوی رئیس ارتش ایران و سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران از یک سایت زیرزمینی با پهپادها در مکانی نامعلوم در ایران در 28 می 2022 بازدید کردند.

ارتش ایران/WANA/رویترز

” data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/ymzxgXAnWuLVSqeN8JE5VQ–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQ3MA–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/XOtDQtEQOakPcaj3asew8A–~B/aD03ODA7dz0xMTcwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/thedailybeast.com/0ad148e9354601ee5ebd490fda154f1f”/>

یک دشمن بزرگ ایالات متحده که گروهی از پهپادها را به دیگری می‌فروشد، شبیه چیزی خارج از رمان تام کلنسی به نظر می‌رسد – اما آیا این اقدام به روسیه امتیازی می‌دهد که برای تغییر اساسی مسیر جنگش در اوکراین لازم است؟

سوال بزرگ این است که آیا پهپادهای ایران نشانگر کمبود روسیه در تامین پهپادهای خود هستند؟ توپخانه کلیدی برای پیشروی روسیه است و پهپادهای با قابلیت حمله از راه دور به روسیه این امکان را می‌دهند تا اهداف را بیابد و آتش توپخانه را در زمان واقعی تصحیح کند. بر اساس برخی تخمین ها، روسیه ده ها پهپاد ISR خود مانند Orlan-10 را از دست داده است. در عین حال، پهپادهای ایرانی در برابر سامانه‌های ضدهوایی اوکراینی نفوذ ناپذیری ندارند و این سؤال را برانگیخته است که چقدر بیشتر از اورلان‌هایی که زمانی مستقر شده بودند، دوام خواهند داشت.



<div class="inline-image__caption">
<p>یک پهپاد در رزمایش بزرگ پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سمنان ایران در 13 دی ماه 1390 به فضا پرتاب شد.</p>
</div>
<p>به طور خاص، در بیانیه ایالات متحده ذکر شده است که برخی از پهپادها مانند آنهایی که ایران برای شورشیان حوثی در یمن عرضه می کند، قابلیت حمل سلاح دارند.  حوثی ها از پهپادهای ارائه شده توسط ایران برای حمله به اهداف نظامی در یمن، تلاش برای ترور رهبران در مراسم عمومی و حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی استفاده فوق العاده ای کرده اند.  به گفته سازمان ملل، سیستم‌های اصلی مورد استفاده حوثی‌ها خانواده‌های ابابیل و صمد هستند که هر دو دارای قابلیت ISR و انواع کامیکازه هستند، اما به اندازه شاهد-191 و 129 که می‌توانند مأموریت‌های ISR و مهمات آتش را انجام دهند، توانایی ندارند. و برای استفاده مجدد برگردید.  اگر ایران قبلاً این سامانه‌های ارزان‌تر را در مقادیر زیاد تولید می‌کند تا آنها را به حوثی‌ها عرضه کند، در این صورت فروش بسیاری از دستگاه‌های 191 و 129 برای تهران دشوار یا خطرناک نخواهد بود.</p>
<p>با وجود همه چیزهای تاریخی، خرید پهپاد می تواند به اندازه تبانی با ناامیدی همراه باشد.  همانطور که پنتاگون و مقامات ایالات متحده از همکاری کشورهایی مانند روسیه، ونزوئلا، ایران، کره شمالی و کشورهای دیگر هراسان هستند، ماهیت این توافق بسیار بیشتر در حوزه فرصت‌طلبی ایران و ناامیدی روسیه است تا آغاز برخی از آنها. تعامل بزرگ ایران و روسیه</p>
<p

<p>اعلامیه سالیوان نکاتی را در مورد نوع پهپادهایی که ایران ممکن است ارائه دهد ارائه کرد.  مقامات آمریکایی ادعا می کنند که ایران در ماه ژوئن، شاهد-191 و شاهد-129 را برای یک هیئت روسی به نمایش گذاشت.  برخلاف پهپادهای ساده کامیکازه ایران که به هدف خود می خورند و منفجر می شوند، 191 و 129 قادر به شناسایی دوربرد (ISR) و شلیک مهمات هستند که مورد دوم شبیه پهپاد بدنام آمریکایی MQ-1 Predator است.</p>
<p>پدر می‌گوید حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا می‌تواند به قیمت پاهای او تمام شود</p>
<p [ad_1] 
</p>
<div>
<figure class=
تصویر تصویری توسط توماس لوینسون/The Daily Beast/Getty/Reuters

تصویر تصویری توسط توماس لوینسون/The Daily Beast/Getty/Reuters

ارتش ایران/WANA/رویترز

ایران ده‌ها نوع پهپاد مختلف می‌سازد، از پهپادهای کوچک کامیکازه گرفته تا سکوهای حمله بزرگ که اکثر مردم وقتی به جنگ هواپیماهای بدون سرنشین فکر می‌کنند، تصور می‌کنند. بررسی اجمالی ارتش ایران توسط آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در سال 2019 اشاره کرد که پهپادها “سریع ترین قابلیت هوایی ایران هستند که پیشروی می کنند” و پهپادهای آنها می توانند اطلاعات، نظارت و شناسایی انجام دهند، مهمات شلیک کنند، یا با هدف برخورد کنند و منفجر شوند. اخیراً، آنها توانایی پرتاب پهپادها را از شناورهای سطحی نشان داده‌اند که دامنه حمله آنها را افزایش می‌دهد.

یک پهپاد در رزمایش بزرگ پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سمنان ایران در 13 دی 1390 پرتاب شد.

ارتش ایران/WANA/رویترز

” data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/_fnN6Qip.0OewBSoKYFBbw–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQ3MA–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/kPcIK_Ow02CVUKM.f2KO2A–~B/aD03ODA7dz0xMTcwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/thedailybeast.com/db8c9f281d31d61f9dfc7be48d25c10d”/>