دادستان ها خواستار محکومیت بنن مشاور سابق ترامپ هستند

دادستان ها گفتند که انتظار دارند استدلال آنها حدود 30 دقیقه به طول انجامد، به علاوه 15 دقیقه برای رد. دفاع گفت که قصد دارد تقریباً همان زمان را برای ارائه استدلال های خود صرف کند.

دفاع اولیه بنن در محاکمه این بود که او معتقد بود تاریخ های ضرب الاجل احضاریه انعطاف پذیر بوده و مشروط به مذاکره بین وکیل او و کمیته است.

بنن از این استدلال منع شد که معتقد است ارتباطاتش با ترامپ تابع دکترینی قانونی به نام امتیاز اجرایی است که می‌تواند برخی از ارتباطات ریاست جمهوری را محرمانه نگه دارد. قاضی همچنین بنن را از این استدلال که به توصیه حقوقی یک وکیل در امتناع از تبعیت اتکا کرده است، منع کرد.

بنن افزود: «آخرین چیز. من در کنار ترامپ و قانون اساسی هستم.

بنن 68 ساله پس از رد احضاریه کمیته منتخب مجلس نمایندگان مبنی بر درخواست شهادت و اسناد به عنوان بخشی از تحقیقات آن در مورد جنایات 6 ژانویه 2021 که حامیان ترامپ در تلاش برای براندازی شکست وی در انتخابات 2020 بودند، به دو فقره جرم اعتراف کرد.

توسط سارا ان. لینچ

شاهد اصلی دادستان کریستین آمرلینگ، یکی از کارکنان ارشد کمیته بود. او روز چهارشنبه شهادت داد که بنن دو ضرب الاجل احضاریه را نادیده گرفت، به دنبال هیچ تمدید نشد و دلیلی نامعتبر برای سرپیچی خود ارائه کرد – ادعایی از سوی ترامپ که شامل دکترینی قانونی به نام امتیاز اجرایی است که می تواند برخی از ارتباطات ریاست جمهوری را محرمانه نگه دارد.

انتظار می رود که دادستان و دفاع صحبت های پایانی را به هیئت منصفه 12 نفره در دادگاه فدرال ارائه دهند و انتظار می رود مذاکرات پس از آن آغاز شود. پس از اینکه دادستانی روز چهارشنبه استراحت کرد و دو شاهد را طی دو روز دعوت کرد، دفاع روز پنجشنبه بدون احضار شاهدی به پرونده خود ادامه داد.

بیرون دادگاه، بنن جلوی دوربین های تلویزیون رها شده است. روز پنجشنبه، بنن به خبرنگاران گفت که احتمالاً «بیش از هر کس دیگری در دولت ترامپ» در پرونده‌های مختلف شهادت داده است و در آن موارد، وکلا مذاکره کردند و «هر بار» آن را حل کردند.

دفاع از قاضی منطقه ای ایالات متحده، کارل نیکولز، درخواست کرد تا بنن را تبرئه کند، با این استدلال که دادستان نتوانست ادعای خود را ثابت کند، یا اتهامات را رد کند زیرا وکلای او از دعوت به عنوان شاهد قانونگذارانی که اعضای کمیته هستند منع شده بودند. چنین درخواست هایی برای برائت و اخراج در پایان محاکمه رایج است و به ندرت مورد پذیرش قرار می گیرد.

واشنگتن (رویترز) – دادستان های فدرال قرار است روز جمعه آخرین سخنان خود را به هیئت منصفه ارائه کنند تا استیو بنن، مشاور سابق رئیس جمهور دونالد ترامپ را به اتهام اهانت به کنگره به دلیل سرپیچی از احضاریه کمیته تحقیق در مورد حمله سال گذشته به ساختمان کنگره آمریکا مجرم شناخته شوند. .

دیوید شوئن، یکی از وکلای بنن، به نیکولز گفت که بنن می‌خواست در دادگاه شهادت دهد، اما به دلیل محدودیت‌هایی که قاضی برای انواع استدلال‌هایی که متهم می‌توانست بیان کند، تصمیم گرفت این کار را انجام ندهد.

شوئن روز پنج‌شنبه به نیکولز گفت که احساس می‌کند وکلای بنن به دلیل برخی از احکام پیش از محاکمه قاضی که دامنه استدلال‌هایشان را محدود می‌کند، «به شدت در ارائه دفاع با مشکل مواجه شده‌اند». نیکولز پاسخ داد که برخی از احکام او دارای سابقه قانونی است “که من حتی فکر نمی کنم درست باشد.”

حامیان ترامپ به ساختمان کنگره یورش بردند و در تلاشی ناموفق برای جلوگیری از صدور گواهینامه رسمی کنگره مبنی بر شکست وی در انتخابات 2020 به جو بایدن دموکرات، که ترامپ به دروغ ادعا می کند نتیجه تقلب گسترده در رای گیری بوده است، به پلیس حمله کردند. بنن یکی از مشاوران کلیدی کمپین انتخاباتی ترامپ در سال 2016 بود و سپس در سال 2017 به عنوان استراتژیست ارشد وی در کاخ سفید خدمت کرد.

بنن در طول دادگاه فقط یک بار در دادگاه صحبت کرده است. وقتی نیکولز از او پرسید که آیا موافق است که شهادت ندهد، گفت: “بله، افتخار شما”.

(گزارش توسط سارا ان. لینچ؛ گزارش اضافی توسط اریک بیچ؛ ویرایش توسط ویل دانهام)



منبع