کارگران اوکراینی می گویند که نیروهای روسی قبل از خروج از نیروگاه هسته ای چرنوبیل حدود 100 لیتر “ودکای با کیفیت” باقی گذاشتند.

کارگران اکنون باید آشفتگی هایی را که سربازان روسی پشت سر گذاشته اند – از جمله ودکا و مدفوع – پاکسازی کنند.

مقامات اوکراینی پیشتر گفته بودند که نیروهای روسی در اواخر ماه مارس پس از اصابت “دوزهای قابل توجه تشعشع”، عقب نشینی خود را آغاز کردند.

طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، قرار گرفتن در معرض پرتو می تواند به انواع اثرات کوتاه مدت و بلندمدت سلامتی منجر شود – از جمله سندرم تشعشع حاد، سرطان و ناراحتی روانی.

وی افزود که مشخص نیست پس از هوازدگی سایت – از جمله خاک رادیواکتیو آن – سطوح تشعشعات در آن نزدیکی چگونه تغییر کرده است.

نیروهای روسیه نیروگاه هسته ای چرنوبیل را در اولین روز تهاجم اوکراین به تصرف خود درآوردند.

  • صدها کارگر پس از به دست گرفتن قدرت توسط نیروهای روسی در 24 فوریه – آغاز جنگ بی دلیل ولادیمیر پوتین علیه اوکراین – برای هفته ها در این کارخانه گروگان بودند.

    به گزارش ژورنال، کارگران اوکراینی فضولات انسانی، شکستن صفحه نمایش کامپیوتر و دیوارهای رنگ آمیزی شده با اسپری در سراسر کارخانه پیدا کردند.

    بر اساس گزارش‌ها، سربازان روسی سنگرهایی حفر کردند و بدون وسایل حفاظتی از کارخانه عبور کردند.

    جولیا بزدیژا، سخنگوی نیروگاه به ژورنال گفت: «وقتی تهاجم آغاز شد، پیشتازان تماس گرفتند که به عقب برگردند زیرا جریان عظیمی از نیروهای روسی در حال آمدن بود. آنها عمدتاً به این دلیل فرار کردند که ماندن و درگیری شدید به دلیل تشعشعات شدید بسیار خطرناک بود.

    چرنوبیل، اوکراین: یک امدادگر پرچم سیگنال رادیواکتیویته را در مقابل نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل در طی تمرینی که توسط وزارت اضطرار اوکراین در 8 نوامبر 2006 سازماندهی شده بود، تنظیم می‌کند. بلوک چهارم قدرت تخریب شده را پوشش می دهد.سرگئی سوپینسکی/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

    • به گزارش ژورنال، سربازان روسی علاوه بر باقی گذاشتن حدود 100 لیتر ودکای باکیفیت، آشفتگی بزرگی در کارخانه ایجاد کردند.

      الکساندر بارسوکوف، معاون مدیر مرکز بوم گردی چرنوبیل، به ژورنال گفت: «پف، میخ روی کیک بود.

      وال استریت ژورنال روز دوشنبه گزارش داد، کارگران اوکراینی که پس از خروج نیروهای روسی نیروگاه هسته ای چرنوبیل را تمیز می کردند، “ودکای باکیفیت” پیدا کردند.

      یک امدادگر در طی تمرینی که توسط وزارت اورژانس اوکراین در 8 نوامبر 2006 سازماندهی شده بود، یک پرچم رادیواکتیویته را در مقابل نیروگاه هسته ای چرنوبیل قرار می دهد.

      “ما خیلی زود باور می کنیم [the Russians] عواقب تشعشعاتی که دریافت کرده اند را احساس خواهند کرد. یوهان کرامارنکو، رئیس آژانس دولتی مدیریت مناطق محروم اوکراین، در یک کنفرانس خبری در ماه آوریل گفت: برخی از آنها در ماه‌ها، برخی دیگر در سال‌ها آن را احساس خواهند کرد. نقطه.”

      نیروگاه هسته ای چرنوبیل بلافاصله به درخواست Insider برای اظهار نظر پاسخ نداد.

      در جریان اشغال تا زمان عقب نشینی در ماه مارس، صدها کارگر به گروگان گرفته شدند.

    • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • Source link