پریانکا چوپرا، هنرپیشه، از تبلیغات اسپری بدن هندی به دلیل “ترویج خشونت جنسی” انتقاد کرد.


پریانکا چوپرا، بازیگر هندی، روز شنبه در توییتر تبلیغی را به دلیل ترویج فرهنگ تجاوز جنسی پس از پخش در اوایل روز محکوم کرد.

آگهی تبلیغاتی برند عطر مردانه Layer’r Shot چهار مرد را نشان می‌دهد که در یک فروشگاه به زنی عصبی خیره شده‌اند که یکی از آن‌ها می‌پرسد: “ما چهار نفریم، یکی است، چه کسی عکس می‌گیرد؟” وقتی زن دور می‌چرخد، مشخص می‌شود که منظور مردان از اسپری بدن در قفسه فروشگاه است.

بسیاری از افراد مشهور از برند عطر مردانه برای تبلیغات تجاری انتقاد کردند، از جمله چوپرا، که این تبلیغ را “شرم آور”، “منزجر کننده” و “فوق العاده بی مزه” نامید.

ریچا چادا، بازیگر هندی، همچنین از Layer’r Shot به دلیل تایید این آگهی تبلیغاتی با وجود عبور از «چند لایه تصمیم‌گیری» انتقاد کرد، در حالی که فرهان خان، نویسنده و کارگردان فیلم، سازندگان این آگهی را به‌عنوان «ذهن درهم‌پیچیده» توصیف کرد.

اطلاعات بیشتر از NextShark: سوپرفن کربی ژاپنی مجموعه عظیمی از مخمل‌های مخملی خود را به نمایش می‌گذارد

اطلاعات بیشتر از NextShark: مرد فیلیپینی تخته موج سواری آمریکایی را پیدا کرد که 2 سال پیش در فاصله 5000 مایلی گم شده بود.

روز شنبه، رئیس کمیسیون زنان دهلی، سویت مالیوال، به وزارت اطلاعات و صدا و سیما نوشت: «این آگهی آشکارا خشونت جنسی علیه زنان و دختران را ترویج می‌کند و ذهنیت تجاوزگر را در میان مردان ترویج می‌کند. این تبلیغ ترسناک است و نباید اجازه داد که در رسانه های جمعی پخش شود.»

این وزارتخانه ظرف 24 ساعت آگهی تبلیغاتی را حذف کرد و از توئیتر و یوتیوب خواست که ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده از این آگهی تجاری حذف شود.

Layer’r Shot روز دوشنبه در بیانیه‌ای عذرخواهی کرد و اظهار داشت که این برند “هیچ وقت قصد صدمه زدن به احساسات یا احساس یا خشم عفت زنان یا ترویج هر نوع فرهنگی را نداشته است، همانطور که برخی به اشتباه تصور می کنند.”

این آگهی تبلیغاتی جنجالی در بحبوحه موجی از موارد تجاوز جنسی با زنان قربانی منتشر می شود که در سال های اخیر هند را آزار داده است. موارد ثبت شده تجاوز جنسی در کشور در سال 2021 12 درصد افزایش یافته است. بسیاری از موارد به دلیل انگ و شرم و همچنین پایین بودن میزان محکومیت برای کسانی که متهم هستند گزارش نشده است.

تصویر ویژه از طریق @RichaChadha / نمایشگاه Vanity Fair





Source link