کارمند شهر بی سر و صدا فلوراید آب را برای سال ها کاهش داد

کیتی ماتر، که در ریچموند، شهری با 4100 نفر جمعیت در شمال غربی ورمونت زندگی می کند، در جلسه کمیسیون آب این هفته گفت که دندانپزشکش به تازگی اولین حفره های دو فرزندش را پیدا کرده است. او اذعان کرد که آنها مقدار زیادی شکر می خورند، اما خاطرنشان کرد که دندانپزشک او توصیه می کند از مکمل فلوراید استفاده نکنید زیرا آب شهر باید این کار را انجام دهد.

برای یک فرد که به طور یکجانبه تصمیم بگیرد که این مزیت سلامت عمومی ممکن است تضمین نشود، نامناسب است. دکتر آلن نولز بازنشسته در جلسه 19 سپتامبر گفت: من فکر می کنم این ظالمانه است. او گفت که یک نوه 8 ماهه دارد که فکر می کرد به اندازه کافی آب فلوراید دریافت می کند.

ماتر گفت: دندانپزشک او «در حال عمل بود و توصیه‌های حرفه‌ای را بر اساس استانداردهای دولتی که همه ما تصور می‌کردیم رعایت می‌شد، ارائه می‌کرد، که رعایت نشد». “این واقعیت است که ما فرصتی برای دادن رضایت آگاهانه خود نداشتیم که به من می رسد.”

فلوراید همچنین به خمیر دندان و سایر محصولات موضعی اضافه می شود و در برخی غذاها وجود دارد.

شهرهایی که دارای فلوراید هستند باید سطح توصیه های ایالتی را حفظ کنند و گزارش های ماهانه را به وزارت بهداشت ایالتی ارسال کنند.

بیشتر آب به طور طبیعی حاوی مقداری فلوراید است، اما معمولاً برای جلوگیری از پوسیدگی کافی نیست.

افزودن فلوراید به سیستم‌های آب آشامیدنی عمومی از دهه‌های 1940 و 1950 در جوامع سراسر ایالات متحده امری عادی بوده است، اما هنوز برای برخی افراد خوب نیست، و بسیاری از کشورها به دلایل مختلف، از جمله امکان‌سنجی، آب را فلوراید نمی‌کنند.

میلر گفت که او متوجه نشده بود که تعداد فلوراید شهر برای مدت طولانی تا مارس امسال به طور مداوم پایین بوده است. او گفت که پس از بازدید از محل توسط ایالت در ماه آوریل، سطوح بهبود نیافت، بنابراین میلر در ژوئن با مدیر شهر ریچموند تماس گرفت، او گفت که او از او درخواست کرد در جلسه سپتامبر شرکت کند.

تصمیم چمبرلین اهالی و پزشکان را شگفت زده کرد.

رابین میلر، مدیر دفتر بهداشت دهان و دندان، مدیر سابق برنامه فلوراید ایالت، که در سال 2019 بازنشسته شد، تلاش کرده بود با چمبرلین و تیمش در ریچموند کار کند، “و همه چیز برای مدتی بهبود می یابد، اما دوباره از کار باز می گردد.” ، در ایمیلی به AP نوشت.

در حالی که چنین لکه‌هایی در درجه اول یک مشکل زیبایی هستند، انجمن دندانپزشکی آمریکا در وب‌سایت خود اشاره می‌کند که فلوراید – همراه با مواد حیات‌بخش از جمله نمک، آهن و اکسیژن – می‌تواند در مقادیر زیاد سمی باشد.

در دومین جلسه دوشنبه، جلسه ای که در آن کتی ماتر نگرانی های خود را در مورد دندان های فرزندانش مطرح کرد، چمبرلین – که در شهر زندگی نمی کند و به صورت آنلاین ظاهر شد – بیانیه عذرخواهی را خواند.

اما در مقادیر توصیه شده، فلوراید موجود در آب، حفره ها یا پوسیدگی دندان را تا حدود 25 درصد کاهش می دهد، طبق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، که در سال 2018 گزارش داد که 73 درصد از جمعیت ایالات متحده توسط سیستم های آبی با فلوراید کافی خدمات رسانی می کنند. محافظت از دندان ها بنابراین برای برخی از مردم ریچموند، شنیدن اینکه آب آنها با استاندارد مطابقت ندارد، شوکه کننده بود.

وی با بیان اینکه “وظیفه من مراقبت و قضاوت معقول برای حفظ سلامت عمومی، ایمنی و محیط زیست مشتریانم است”، افزود: “احتیاط کردن، موقعیت بدی نیست.”

چمبرلین به ایمیل آسوشیتدپرس که به دنبال اظهار نظر بود، پاسخ نداد.

منتقدان استدلال می کنند که اثرات فلوراید بر سلامتی به طور کامل شناخته نشده است و افزودن آن به آب شهری می تواند یک داروی ناخواسته باشد. برخی از جوامع در سال های اخیر به این عمل پایان داده اند. در سال 2015، دولت ایالات متحده مقدار توصیه شده خود را در آب آشامیدنی پس از مصرف بیش از حد برخی از کودکان که باعث ایجاد لکه های سفید روی دندان های آنها شد، کاهش داد.

و او گفت که فکر نمی‌کند سطح فلوراید توصیه‌شده ایالت در حال حاضر تضمینی باشد.

ریچموند، ویتین (AP) – ساکنان یک جامعه کوچک در ورمونت ماه گذشته با خبرهایی مبنی بر اینکه یکی از مقامات اداره آب آنها بی سر و صدا سطح فلوراید را نزدیک به چهار سال پیش کاهش داده بود، چشم پوشی کردند و باعث نگرانی در مورد سلامت دندان و دولت شفاف فرزندانشان شد. و برجسته کردن اطلاعات نادرست پایدار در مورد فلورایداسیون آب.

کندال چمبرلین، سرپرست آب و فاضلاب ریچموند، در ماه سپتامبر به کمیسیون آب و فاضلاب گفت که به دلیل نگرانی هایش در مورد تغییر در منبع و سطوح توصیه شده، سطح فلوراید را کاهش داده است.

تریسی بومر، سخنگوی CDC، در ایمیلی گفت، دو مورد از سه افزودنی فلورایدی که سیستم‌های آب ایالات متحده می‌توانند استفاده کنند، در واقع از چین می‌آیند، زیرا هیچ سازنده داخلی ندارند، اما همه آنها مشمول استانداردهای سختگیرانه، آزمایش و گواهی برای اطمینان از ایمنی هستند. سخنگویان وزارت بهداشت ورمونت موافق بودند که همه افزودنی ها باید استانداردهای ملی را رعایت کنند.

این ماده معدنی برای اولین بار در سال 1945 در گرند راپیدز، میشیگان به آب عمومی اضافه شد. در حال حاضر رایج است، اگرچه در برخی از ایالت ها بیشتر از سایرین رایج است. به گفته بنیاد بهداشت متحد، اورگان، نیوجرسی و هاوایی کمترین درصد ساکنان دارای آب فلورایده را دارند.

«این فقط یک مرد نیست که کاری را که می‌خواهد انجام دهد. او این گزارش‌ها را برای رئیسش می‌آورد، که آنها را امضا می‌کند.»

یک کارمند سابق ریچموند که زیر نظر چمبرلین کار می کرد، اشاره کرد که گزارش ماهانه توسط مدیر شهر بررسی می شود و به ایالت می رود.

ناولز گفت: “فلوراید، دوباره، یکی از موفق ترین و مهم ترین اقدامات بهداشت عمومی است که تاکنون در این کشور انجام شده است.” کاهش بیماری های دندانی غیرقابل بحث است. شما ایمنی را بر اساس نظر یک نفر یا یک مطالعه یا این یا آن ایجاد نمی کنید.

این کمیسیون به بازگشت آب به حالت فلورایده شدن کامل رای داد. مشخص نیست که آیا کسی می تواند با عواقب حرفه ای روبرو شود یا خیر. مسائل پرسنلی در یک جلسه غیرعلنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



منبع

به گفته وزارت بهداشت ورمونت، در ورمونت کم جمعیت و عمدتاً روستایی، 29 مورد از 465 سیستم آب عمومی به طور داوطلبانه فلورایده می شوند و کمی بیش از نیمی از ساکنانی که توسط یک سیستم عمومی خدمات رسانی می شود، آب فلوراید دریافت می کنند. سطح استاندارد ایالت بر اساس توصیه های فدرال است.

او گفت که نگران کنترل کیفیت فلوراید مورد استفاده در سیستم‌های آشامیدنی ایالات متحده است زیرا از چین می‌آید – ادعایی که بازتاب گزارش‌های بی‌اساس درباره فلوراید چینی است که در سال‌های اخیر به صورت آنلاین منتشر شده است.

او گفت: «کلمات نمی توانند بیان کنند که چقدر متاسفم برای ایجاد این جنجال. “باور کنید وقتی می گویم همیشه فقط بر اساس یک سوء تفاهم نیت خوبی داشته ام. قول می‌دهم مطمئن شوم که هرگز چنین چیزی تکرار نمی‌شود.»

جاش آرنسون، مدیر شهر گفت که چمبرلین یا سایر کارکنان همیشه به او می گفتند که سطوح قابل قبول است. او گفت که اولین بار در ماه ژوئن از ایالت در مورد سطوح پایین به طور مداوم شنیده است.