کارلسون در مورد بمب های 6 ژانویه کوتاه می آید

منگر روز سه شنبه در پیامی داخلی به افسران، توصیف «راهنمای تور» را «ظالمانه و نادرست» خواند.

تمرکز بر “قانون شامان”

اما کارلسون جزئیات کلیدی را در گزارش خود رد کرد و نقش‌هایی را که افراد مختلف بازی می‌کردند را بازنویسی کرد و خشونت روزی که منجر به مرگ‌های متعدد شد را کاهش داد.

نماینده بنی تامپسون (D-خانم)، که رئیس کمیته بود، روز چهارشنبه از ارائه عذرخواهی به Loudermilk خودداری کرد.

کارلسون گفت که این گروه مؤسسه‌ای بودند که «هیچ‌کدام از آن‌ها «شورش‌گرایان» نقل قول نمی‌کنند، اما او اشاره نکرد که دو نفر از اعضای حزب لودرمیلک در روز 6 ژانویه در محوطه کاپیتول حاضر شدند.

او همچنین گفت که مشکوک است که وزارت دادگستری در رابطه با 6 ژانویه او را متهم نکرده است، زیرا ویدیوهای بیشتر نشان می دهد که او “در تلاش برای متوقف کردن خشونت است، سعی می کند مردم را از گرفتار شدن بیشتر در دردسر جلوگیری کند.”

کارلسون یک بازخوانی انتخابی از توری را ارائه کرد که نماینده بری لودرمیلک (R-Ga.) روز قبل از شورش به گروهی از رای دهندگان ارائه داد.

گزارش کارلسون شامل فیلم‌های امنیتی با محوریت ری اپس، مردی بود که در ویدئوی 5 ژانویه به جمعیت می‌گفت که به ساختمان کنگره بروند.

این فیلم در حال حاضر در محاکمه پسر مغرور دومینیک پزولا مطرح شده است، او گفت که ویدیوی چانسلی نشان می‌دهد که سنا می‌توانست به دادرسی خود پس از نقض قانون ادامه دهد.

جی. توماس منگر، رئیس پلیس کنگره، در نامه‌ای به افسران پلیس کنگره این هفته، مستقیماً با اظهارات کارلسون مخالفت کرد و آن را «ناراحت‌کننده‌ترین اتهام شب گذشته» خواند و تاکید کرد که مرگ او «هیچ ربطی به اقدامات قهرمانانه در 6 ژانویه ندارد». ”

فیلم امنیتی جدید نشان می‌دهد که چانسلی توسط افسرانی که پشت سر او راه می‌رفتند تعقیب می‌شد و بدون اینکه مانع شوند از کنار گروهی متشکل از چند افسر رد می‌شد.

«این فیلم آشکارا تبرئه‌کننده است. همانطور که ثابت می کند که اتاق سنا هرگز با خشونت نقض نشده است، و – در واقع – توسط معترضان 6 ژانویه محترمانه رفتار شده است. معترضان تا جایی که وارد اتاق شدند، این کار را تحت نظارت پلیس کنگره انجام دادند. وکیل پزولا نوشت: سناتورها در 6 ژانویه می توانستند به رسیدگی ادامه دهند.

کارلسون تصاویری از حامیان ترامپ را در حال کاوش در ساختمان پس از شکستن شیشه‌های شورشیان و ورود به زور به داخل ساختمان نمایش داد.

این موضوع نظریه های متعددی را برانگیخت مبنی بر اینکه او یک مامور مخفی یا خبرچینی بود که تلاش می کرد تا نقض کنگره را تحریک کند.

اسکالیس گفت: «آنها به طور ضمنی چیزهایی را درباره او گفتند که درست نبود که آن نوارها فاش کردند.

بازخوانی جنجال برایان سیکنیک

این نوار قوی‌ترین و از نظر سیاسی مفیدترین دروغی را که دموکرات‌ها درباره 6 ژانویه به ما گفته‌اند را باطل می‌کند و در واقع یک دروغ بود.»

مجری فاکس نیوز جزئیاتی را که قبلاً در مورد این قسمت شناخته شده بود، تکرار کرد: این که لودرمیلک تور را به رای دهندگان انجام داد و تنها ساختمان اداری هاوس و راهروها را گشت و در عین حال نتوانست وارد کاپیتول واقعی شود.

کارلسون در برنامه اش به این نظریه اشاره کرد.

ایپس به کمیته گفت که در زمانی که در دی سی بود از طرف هیچ سازمان دولتی عمل نمی کرد – برخلاف نظریه هایی که او یک مامور مخفی اف بی آی یا مخبر بود.

لودرمیلک، که از او خواسته شد داوطلبانه در پانل 6 ژانویه برای بحث در مورد تور حاضر شود، اکنون تحقیقات خود را در 6 ژانویه هدایت می کند.

در ساخت این مورد، کارلسون جزئیات جدیدی را در مورد جدول زمانی Epps در 6 ژانویه فاش کرد.

استیو اسکالیز، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه گفت که دموکرات‌ها پس از پخش فیلم کارلسون به لودرمیلک عذرخواهی می‌کنند.

گزارش اولیه که چند هفته بعد پس گرفته شد حاکی از آن بود که وی پس از اصابت یک کپسول آتش نشانی به سرش جان باخته است، و پزشک متخصص بعداً تشخیص داد که او به دلایل طبیعی فوت کرده است و خاطرنشان کرد: “تمام آنچه اتفاق افتاد در وضعیت او نقش داشت.”

توافق نامه ای که توسط چانسلی امضا شده بود، اذعان داشت که افسران پلیس کاپیتول بارها از او خواسته بودند که ساختمان را ترک کند.

کارلسون روی «QAnon Shaman» Jacob Chansley تمرکز کرد که در طول شورش خز و کلاه وایکینگ بر سر داشت و به همین دلیل یکی از شناخته‌شده‌ترین مزاحمان بود. او اکنون در حال گذراندن حکم ۴۱ ماهه زندان است.

ما باید یک تحقیق جدی و عمیق درباره آنچه در آن روز اتفاق افتاد، انجام دهیم، کاری که کمیته J6 انجام نداد. ما باید بدانیم که نقص‌های امنیتی کجا بوده است… و همچنین برای رفع آن چه باید بکنیم؟» لودرمیلک، که به عنوان رئیس کمیته فرعی نظارت مجلس نمایندگان خدمت می کند، گفت.

اما کارلسون فیلم‌های امنیتی را نشان داد که به گفته او نیم ساعت بعد Epps را در محوطه کاپیتول مشخص کرد.

پلوسی، شومر، نادلر راه گریزی نیست. ما به دنبال شما می آییم. ما مانند سفید برنج، برای پلوسی، نادلر، شومر، حتی شما AOC وارد می شویم. ما می آییم تا شما را بیرون بیاوریم و موهایتان را بیرون بکشیم.

نیویورک تایمز گزارش داد، متهم ششم ژانویه، رایان سامسل – که اپس لحظاتی قبل از اینکه سمسل در یکی از اولین درگیری‌های شورش به سمت پلیس حرکت کند، در حال نجوا کردن او ضبط شده بود – به FBI گفت که اپس به او گفته است “آرامش داشته باشد” .

مشخص نیست که آیا چانسلی ممکن است از این ویدئو سود ببرد، اگرچه وکیل سابق او این هفته به کارلسون گفت که او به آن کلیپ های خاص دسترسی ندارد.

تور بری لودرمیلک

کارلسون در مورد مرگ برایان سیکنیک افسر پلیس کاپیتول که یک روز پس از حمله پس از درگیری با آشوبگران جان خود را از دست داد، تردید می کند.

کارلسون گفت که افسران به‌عنوان «راهنمای تور» چانسلی عمل می‌کردند، و گفت که درک چانسلی از اینکه افسران «متحدان» او بودند به این معنی است که حکم او با جرم او یا تصور عمومی مطابقت ندارد – و به طور بالقوه می‌تواند پرونده او را تغییر دهد.

او به بازرسان دروغ گفت. کمیته 6 ژانویه نیز احتمالاً این را می دانست. کارلسون در برنامه خود گفت: دموکرات ها به همان نوار دسترسی داشتند، اما از ری اپس دفاع کردند.

در مصاحبه ای در ژانویه 2022 با کمیته منتخب 6 ژانویه، اپس در مورد یک پیام متنی در ساعت 2:12 بعد از ظهر به برادرزاده خود صحبت کرد: «من با چند نفر دیگر در جبهه بودم. من هم آن را تنظیم کردم،» اپس پیامک نوشت و بعداً به کمیته گفت که منظورش این بوده که به رساندن مردم به کاپیتول کمک کرده است.

پلیس کاپیتول ایالات متحده می‌گوید سختی‌های آن روز منجر به مرگ او شد، اما به نظر می‌رسید کارلسون روی جزئیات مربوط به کپسول آتش‌نشانی متمرکز بود که بیش از یک سال و نیم پیش اصلاح شده بود.

در اینجا به برخی از بخش های کلیدی برنامه نویسی نگاهی می اندازیم.

ما اقدامات متعددی را برای کمک به تیم‌های دفاعی در شناسایی اطلاعات مرتبط با مشتری خود در این کتابخانه انجام داده‌ایم تا به آنها اجازه دهیم در مورد چگونگی ادامه تصمیم بگیرند. دفتر دادستانی DCUS به این رسانه گفت: پس از دستیابی به شواهد مربوط به رویدادهای 6 ژانویه، تقریباً 600 متهم تا به امروز به جرم خود اعتراف کرده اند یا مجرم شناخته شده اند.

کارلسون گفت: «بیش از دو سال است که ما متعجب بوده‌ایم که چرا برخی از جمعیت آن روز که به نظر می‌رسد به خشونت دامن می‌زنند، هرگز به خاطر آن متهم نشدند. «ما فرض می‌کردیم که اینها به نوعی مأموران فدرال هستند. ما هنوز این را فرض می کنیم.»

این جزئیات در ژوئن منتشر شد، زمانی که کمیته مجلس نمایندگان در مورد حمله 6 ژانویه فیلم این سفر را منتشر کرد.

جدول زمانی بحث بر سر ری اپس

رئیس گفت: «دپارتمان، همانطور که هر کسی که عقل سلیم دارد، معتقد است که اگر افسر سیکنیک در روزی که به شدت مورد حمله قرار گرفت ساعت‌ها شجاعانه مبارزه نمی‌کرد، افسر سینکیک روز بعد نمی‌مرد.»

در حالی که کارلسون گفت که مشخص نیست چانسلی چگونه وارد ساختمان کنگره شد، توافق نامه اعتراف کرد که او از دری شکسته حدود یک دقیقه پس از شکسته شدن وارد ساختمان شد و یکی از اولین 30 مزاحم در ساختمان کنگره شد. فیلم‌های امنیتی که قبلاً علنی شده‌اند، ورود او را نشان می‌دهد.

برای آخرین اخبار، آب و هوا، ورزش، و پخش ویدیو، به The Hill بروید.



منبع

تامپسون گفت: “تنها کاری که او باید انجام می‌داد این بود که بیاید و در مقابل کمیته شهادت دهد و ما می‌توانستیم آن را پاکسازی کنیم.”

کارلسون به حدود 44000 ساعت پس از حمله توسط کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا (از کالیفرنیا) دسترسی پیدا کرد، اقدامی که با مخالفت اعضای سابق کمیته 6 ژانویه روبه‌رو شد و پلیس کاپیتول را نگران کرد و گفت که به دلیل نگرانی‌های امنیتی بی‌اطلاع مانده است. .

وزارت دادگستری این تصور را که متهمان به شواهد کافی دسترسی ندارند را رد کرد و به CNN گفت که آنها گنجینه ای بزرگتر از محتوای چاپی کتابخانه کنگره دارند.

در اینجا فیلم های نظارتی از سینکیک در حال قدم زدن در ساختمان کنگره پس از اینکه ظاهراً توسط اوباش بیرون کشته شد، مشاهده می شود. از نظر ظاهری، سیکنیک سالم و قوی است. او کلاه ایمنی به سر دارد، بنابراین تصور اینکه او بر اثر ضربه به سر کشته شده است، سخت است. کارلسون گفت، آنچه برای برایان سیکنیک اتفاق افتاد، آشکارا نتیجه خشونتی نبود که او در ورودی کاپیتول متحمل شد.

منگر گفت: «نباید به شما یادآوری کنم که تعداد افسران ما در 6 ژانویه چقدر بیشتر بود. آن افسران تمام تلاش خود را برای استفاده از تاکتیک‌های کاهش تنش به کار گرفتند تا با آشوبگران صحبت کنند تا یکدیگر را ترک کنند.

“این به هر سوالی از 6 ژانویه پاسخ نمی دهد، دور از آن است. اما بدون شک دموکرات ها در کنگره با کمک آنها ثابت می کند [former Illinois Republican Rep.] آدام کینزینگر و [former Wyoming GOP Rep.] لیز چنی در مورد اتفاقی که آن روز افتاد دروغ گفت. آنها دروغگو هستند. این قاطع است.»

وی ادامه داد: «صفحه ویدیویی این ادعا را که 6 ژانویه یک شورش بوده است، تأیید نمی کند. در واقع، این ادعا را از بین می برد.» کارلسون در شب افتتاحیه برنامه خود گفت.

اپس به کمیته گفت که وقتی آن پیام متنی ساعت 2:12 بعد از ظهر را فرستاد، در راه بازگشت به اتاق هتلش بود.

تاکر کارلسون، مجری فاکس نیوز، فیلمی را که قبلاً هرگز دیده نشده بود، از شورش 6 ژانویه وعده داد که جزئیات جدیدی را فاش می کند و درک عمومی از نقض ساختمان کنگره را تغییر می دهد. اما در اولین برنامه‌هایش که به این موضوع اختصاص داشت، تا حد زیادی در ارائه اسلحه‌های سیگاری کوتاه آمد.

اگر او واقعاً مرتکب چنین جنایت سنگینی شده بود، چرا مأمورانی که دقیقاً در کنار او ایستاده‌اند، او را بازداشت نکردند؟» کارلسون گفت.