کاخ سفید نسبت به بهبود اقتصادی در سال 2023 اطمینان دارد

آشکارترین خطری که اقتصاد ایالات متحده در سال آینده با آن مواجه است، رکود است. یک نظرسنجی بلومبرگ از اقتصاددانان نشان می‌دهد که در سال 2023 احتمال 70 درصد وجود دارد. کاهش شغلی بزرگ در برخی از بزرگترین شرکت‌های دره سیلیکون منجر به مبادله‌ای که در حال حاضر آشنا شده‌ایم از سرزنش‌های من به شما گفتم و هیچ چیز وجود ندارد. اطمینان خاطر در واشنگتن، جایی که هر تکه جدید از اخبار اقتصادی اغلب به عنوان یک همه پرسی در مورد کاخ سفید در نظر گرفته می شود.

مردی در یک پمپ بنزین در بروکلین، نیویورک بنزین پمپ می کند

جاستین ولفرز، اقتصاددان دانشگاه میشیگان اخیراً پیش‌بینی کرد: «به طرز باشکوهی و به‌طور کسل‌کننده‌ای عادی خواهد بود». من نمی گویم رکودی وجود ندارد. اما اگر رکودی وجود داشته باشد، یک رکود خسته کننده خواهد بود. و اگر یک رونق باشد، یک رونق خسته کننده خواهد بود.»

جارد برنشتاین، عضو شورای مشاوران اقتصادی. (کوین لامارک/رویترز)

در این لحظات ناخوشایند نزول اولیه از بیماری همه گیر، هر تحول جدید در معرض بررسی مضطرب است. از جمله مواردی که بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد، تعداد مشاغلی است که اقتصاد در ماه اضافه می کند. نگرانی موجهی وجود دارد که پاول به گزارش های شغلی ماهانه نگاه کند، توهین به سیاست های ضد تورمی خود را ببیند و با افزایش نرخ بهره واکنش نشان دهد. با گران شدن پول قرض گرفتن، کارفرمایان به جای استخدام کارگران شروع به اخراج کارگران خواهند کرد.

یک 'کمک خواسته شده'  علامت در ویترین فروشگاه منهتن نمایش داده می شود

با به دست گرفتن کنترل مجدد مجلس نمایندگان جمهوری خواهان، کاخ سفید انتظار ندارد هیچ یک از اولویت های قانونی خود محقق شود. در عوض، می‌خواهد دستاوردهای قانونی سال 2022 به مزایای واقعی برای مردم عادی تبدیل شود.

مردی در پمپ بنزینی در بروکلین، نیویورک، بنزین پمپ می کند قیمت ها در ایالات متحده کمتر از انتظارات تحلیلگران در ماه نوامبر افزایش یافت، که نشان دهنده این است که تورم فزاینده ممکن است اندکی کاهش یابد. (مایکل ناگل/شین هوا از طریق گتی ایماژ)

او می‌گوید: «من فکر می‌کنم روند کلی دوست ما است، و جریان داده‌ها مکمل این چارچوب بوده است» – همانطور که انتظار می‌رود.

برنشتاین پیش‌بینی کرد که سال پیش رو ممکن است سالی از رشد یا رشد پرفروش نباشد، اما در عوض، برنشتاین پیش‌بینی می‌کند که اقتصاد آمریکا هم از تورمی که در سال 2022 رخ داد و هم از رکودی که در اواخر سال به وقوع پیوست، با افزایش نرخ بهره فدرال رزرو برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها اجتناب خواهد کرد. .

اسپنسر پلات/گتی ایماژ

برنشتاین گفت: “من فکر می کنم دلایلی برای خوش بین بودن وجود دارد.” او افزود: “در این اقتصاد بادهای دنباله دار و مخالف وجود دارد و من روزهایم را صرف ردیابی هر دوی آنها می کنم.” از نظر او، بادهای مخالف در حال فروکش هستند (تورم، همچنان بالاست، در حال کاهش است) در حالی که بادهای دنباله دار در حال افزایش هستند (همه گیر شدن، به نوعی تمام شده است).

برنشتاین می گوید: «این اتاق تنفس است.

برنشتاین 67 ساله، خوش صدا و خوش فکر، در مدرسه موسیقی منهتن در رشته کنترباس آموزش دید و در نهایت نت ها را با اعداد رد و بدل کرد. او در دوره اول دولت اوباما به عنوان اقتصاددان ارشد بایدن کار می کرد و سیاست های مترقی را به گونه ای پیش می برد که او را در تقابل با میانه روهایی مانند تیموتی گیتنر قرار می داد، وزیر خزانه داری پرزیدنت اوباما در طول بحران مالی 2007-2008. در سال 2011، پولیتیکو برنشتاین را “صدای لیبرال گمشده” دولت قلمداد کرد.

دانیل باخمن، تحلیلگر شرکت مدیریت ریسک مالی Deloitte، پیش‌بینی می‌کند که سال 2023 می‌تواند سال «رکود رشد» باشد، اصلاحی ضروری که منجر به از دست دادن استخدام و رشد اقتصادی خواهد شد – بدون اینکه سقوط کند. با این حال، او معتقد نیست که این کندی شبیه به رکودی باشد که پس از بحران وام مسکن در سال 2007 رخ داد.

برخی از این چیزها را نمی توانید بسازید. من دیگر نمی دانم چه چیزی طبیعی است.

برخی از انتقادات به جی پاول، رئیس فدرال رزرو محفوظ است، که اذعان کرده است که در طول سال 2021، تورم را در راه نبود. بایدن مکرراً وقتی در مورد سلامت اقتصاد از او سؤال می شود، احترام خود را برای استقلال فدرال رزرو ابراز می کند. رئيس جمهور خواه عمداً يا نه، بدين ترتيب به مردم يادآوري مي كند كه اگر بهبودي به بيراهه رفت، پاول بايد بخشي از تقصيرها را بر عهده بگيرد.

دوازده ماه دیگر، برنشتاین و دیگر اقتصاددانان چیزی جز این نمی‌خواهند که اقتصاد ایالات متحده در ارتفاعات ساحلی حرکت کند، سالی که تنها به دلیل غیرقابل توجه بودن آن قابل توجه است. در سال 2023، این همان چیزی است که برنده شدن ممکن است به نظر برسد.

این پیش‌بینی اگر مطمئن نباشد چیزی نیست. به زودی آشکار خواهد شد اگر آن نیز حقیقت داشته باشد.



منبع

امروز، او مطمئن است که بذرهای طبیعی جدید اقتصاد شروع به ریشه‌یابی کرده‌اند و در سال جدید، صدها میلیارد دلاری که قبلاً به هزینه‌های زیرساختی، انرژی سبز و زیرساخت‌ها اختصاص داده شده، شروع به پرداخت سود خواهند کرد.

برنشتاین استدلال می‌کند که دولت بایدن در واقع این شوک‌ها را یکی یکی کاهش می‌دهد. او به تلاش‌های دولت برای رفع مشکلات زنجیره تامین اشاره می‌کند – مشکلاتی که نمونه آن تصاویر کشتی‌های باری در حال انتظار در سواحل کالیفرنیا هستند – و انتشار 180 میلیون بشکه نفت خام از ذخایر استراتژیک نفت.

اینکه آمریکایی‌ها تا چه اندازه می‌خواهند در سال 2023 صبر نشان دهند، سؤالی است که می‌توان با انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 2024 به آن پاسخ داد، واقعیتی که کاخ سفید به خوبی از آن آگاه است. سه سال است که مردم از قرنطینه، کمبود کالا و سایر اختلالات ضربه خورده اند. بسته های امدادی آمدند و رفتند. قیمت بنزین افزایش یافت اما اکنون در حال کاهش است. زنجیره های تامین تشنج شد، اما پیچیدگی ها در نهایت برطرف شد. آیا سال جدید هرج و مرج تازه به همراه خواهد داشت یا اقتصاد – هم در داخل و هم در سراسر جهان – به حالت عادی بازخواهد گشت؟

برنشتاین می‌گوید: «من فکر می‌کنم دلایلی برای خوش‌بین بودن وجود دارد که مسیر انتقال پایدار و باثبات معقول و معتبر است. او به تحلیل اخیر دیوید مریکل، اقتصاددان گلدمن ساکس اشاره می کند که مدعی است: «یک دوره طولانی رشد کمتر از پتانسیل می تواند به تدریج گرمای بیش از حد بازار کار را معکوس کند و رشد دستمزد و در نهایت تورم را کاهش دهد، و مسیری امکان پذیر و چالش برانگیز برای فرود نرم فراهم کند. “

برنشتاین می‌گوید: «به وضوح به یاد می‌آورم که او همه ما را به دفترش برد و گفت: «نمی‌خواهم درباره کاشتن یک درخت خشک بشنوم».

امروز، برنشتاین در شورای مشاوران اقتصادی رئیس جمهور، که شامل هیدر بوشی و سیسیلیا روس، رئیس آن نیز می شود، خدمت می کند. محله های بزرگ و پراکنده او در ساختمان اداری آیزنهاور مشرف به بال غربی است. در قفسه کتاب او، آثار سناتور لیبرال امی کلوبوچار از مینه سوتا و ناشر آزادیخواه استیو فوربس فضای مشترکی دارند. پیش‌بینی‌های گلدمن ساکس برای ترسیم تصویری از اقتصاد جهانی که در مجموع بسیار واضح‌تر – و روشن‌تر – از سال‌های اخیر بوده است، با گزارش‌های بخش تولید چین رقابت می‌کند.

برنشتاین معتقد است که اقتصاد در حال گذار از افزایش شغلی ناپایدار سال 2022 به سرعت اندازه گیری شده تر است، نرده های محافظ آن توسط فدرال رزرو تعیین شده است که نرخ بهره را در سال جاری 425 واحد افزایش داده است.

این تصمیمات اخیر به همراه تحولات دیگر به کاهش قیمت بنزین به کمتر از 3 دلار در هر گالن در بسیاری از مناطق کشور کمک کرده است.

نیل دوتا، اقتصاددان از Renaissance Macro، پس از اینکه فاش شد که نوامبر شاهد افزایش 263000 شغلی بوده است، به نیویورک تایمز گفت: فدرال رزرو “بازار کار را به عنوان مکانیزمی برای حل مشکل تورم می بیند.” پاول

باخمن می‌نویسد: «تا کنون، می‌توان گفت که رکود بیشتر در ذهن مردم است.

واشنگتن – جرد برنشتاین، اقتصاددان ارشد دولت بایدن در مصاحبه پایان سال خود با یاهو نیوز گفت، علیرغم آشفتگی های مداوم ناشی از همه گیری ویروس کرونا و شوک جنگ در اروپای شرقی، اقتصاد آمریکا در سلامت کامل است.

جارد برنشتاین، عضو شورای مشاوران اقتصادی

کاخ سفید نیز کمابیش همین را، هرچند با ملایمت تر، گفته است. آنها می‌خواهند آمریکایی‌ها به یاد داشته باشند که تداوم همه‌گیری ویروس کرونا و تهاجم روسیه به اوکراین شوک‌های اقتصادی عظیمی را به همراه داشت که رسیدگی به آنها بیش از چند ماه طول می‌کشد.

جو بایدن

همانطور که دولت بایدن بین تورم و رکود گیر کرده است، بین میانه‌روهایی که طرفدار محدودیت مالی هستند و مترقی‌هایی که ادعا می‌کنند نگرانی‌های تورم باعث شد دولت بایدن از اولویت‌های اجتماعی خود که تریلیون‌ها دلار بیشتر نیاز داشت، عقب نشینی کند.

در گسترده‌ترین مفهوم، دولت بایدن از آمریکایی‌ها می‌خواهد تا سال 2023 را که ممکن است سخت‌تر از آنچه باید احساس کنند، به‌عنوان بهای ثبات بنیادین بپذیرند. و اگر اقتصاد همیشه یک موضوع اعتقادی بوده است، به ویژه در حال حاضر برای شخصیت‌های کاخ سفید مانند برنشتاین که از آکادمی یا امور مالی بالا نمی‌آیند، اما معتقد واقعی به سیاست اقتصادی دموکرات هستند، چنین است.

پرزیدنت بایدن در یک کارخانه مونتاژ خودروهای الکتریکی در دیترویت، 17 نوامبر 2021. (جاناتان ارنست/رویترز)

منتقدان مخالفت می کنند که اعتماد به مدیریت اقتصاد بایدن بی مورد است. به ویژه، آنها استدلال می کنند که هزینه های بایدن بود، نه بیماری همه گیر یا جنگ، که باعث افزایش تورم در وهله اول شد. این استدلال با این واقعیت به چالش کشیده شده است که کشورهای دیگر در حال حاضر نرخ تورم بسیار بالاتری دارند، به این معنی که مشکل جهانی است.

برنشتاین می‌گوید: «او عمیقاً به اجرا اهمیت می‌دهد. او توضیح می دهد که چگونه، پس از تصویب قانون بازیابی و سرمایه گذاری مجدد آمریکا در سال 2009، بایدن اغلب با شهرداران شهرهای کوچک تماس می گرفت تا ببیند چگونه از بودجه فدرال استفاده می کنند، مبادا دولت اوباما به عنوان هدر دادن دلارهای دولتی به تصویر کشیده شود.