ژو در تصادف ترسناک دور اول در GP بریتانیا شرکت کرد

این گروه همچنین در ماه‌های اخیر تلاش کرد تا برخی از بازی‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس را مختل کند. جاست استاپ اویل روز یکشنبه یکی از کسانی را که در پیست سیلورستون حضور داشتند به عنوان معترض معرفی کرد که در بازی ماه مارس بین اورتون و نیوکاسل نیز خود را به تیرک دروازه چسباند.

راسل توسط FIA از مسابقه خارج شد زیرا مرسدس بنز او در حالی که در حال بررسی ژو بود، روی کامیونی سوار شد تا به پیت لین بازگردانده شود. مرسدس به این تماس اعتراض کرد، اما FIA تکان نخورد.

رانندگان به پیت ها بازگشتند تا منتظر شروع مجدد باشند.

FIA گفت ژو در مرکز پزشکی تحت نظر است.

مسابقات اتومبیل رانی AP بیشتر: https://apnews.com/hub/auto-racing و https://twitter.com/AP_Sports





منبع

دستگاه “هاله” در اطراف کابین خلبان نقش برجسته ای را در اوایل یکشنبه در یک مسابقه فرمول دو در سیلورستون ایفا کرد، زمانی که ماشین دنیس هاوگر بر روی ماشین رقیب روی نیسانی فرود آمد. این حادثه یادآور تصادف در فرمول یک با مکس ورشتاپن و لوئیس همیلتون در گرندپری ایتالیا در سال گذشته بود.

آلفارومئو به والتری بوتاس، هم تیمی ژو، رادیویی گفت: “ژو هوشیار است، او صحبت می کند، هیچ شکستگی وجود ندارد.”

پلیس محلی هشدار داده بود که تماشاگران جمعه ممکن است به عنوان بخشی از اعتراض وارد پیست شوند. یک گروه محیط زیستی به نام فقط توقف نفت اعلام کرد که پنج تن از فعالان آن وارد پیست شده و نشسته اند.

ماشین ژو به صورت وارونه روی شن لیز خورد و به نظر می رسید آلفارومئو او در اولین پیچ بین شمشیربازی و دیوار لاستیک فرو رفته بود. مسابقه با پرچم قرمز برگزار شد و جورج راسل، یکی از رانندگان درگیر در تصادف، از ماشین خود به سمت سد لاستیک دوید تا ژو را بررسی کند.

سیلوراستون، انگلستان (AP) – ژو گوانیو در یک تصادف ترسناک در دور اول روز یکشنبه درگیر شد که باعث شد گرندپری بریتانیا بلافاصله متوقف شود زیرا خدمه ایمنی تنها راننده چینی در فرمول یک بودند.

___

راسل که برای کمک به ژو از ماشین خود فرار کرد، آن را “یکی از ترسناک ترین تصادفاتی که تا به حال دیده ام” نامید.

پس از توقف مسابقه، “چند نفر تلاش کردند وارد پیست شوند.” فرمول یک در بیانیه ای گفت: “این افراد بلافاصله از محل خارج شدند و اکنون این موضوع توسط مقامات محلی در حال رسیدگی است.”

الکس آلبون از ویلیامز نیز به مرکز پزشکی منتقل شد و سپس تیم او گفت که او با هلیکوپتر برای بررسی احتیاطی به بیمارستان کاونتری منتقل شده است. آلبون پس از برخورد سباستین فتل از پشت به دیوار گود چرخید و رانندگان سعی می کردند از حادثه مربوط به ژو جلوگیری کنند.

به نظر می‌رسید راسل در ابتدا از پشت ضربه خورده بود و به ژو کوبیده شد که ماشینش از روی یک تله سنگریزه و از روی دیواره لاستیک به حصار نگهدارنده پرواز کرد. ماشین روی هاله ای که از سر راننده محافظت می کند می لغزد و سپس به هوا رفت. بین دیواره لاستیک و نرده گیر کرده بود و تلاش برای بیرون آوردن ژو را به تاخیر انداخت.