دموکرات ها می گویند جلسات استماع 6 ژانویه “جنایتکاری” ترامپ را آشکار می کند، اما فکر می کنند استیضاح سوم بیهوده خواهد بود.

او وقتی اینسایدر پرسید که آیا استیضاح ترامپ برای بار سوم یکی از اقداماتی است که کمیته ممکن است توصیه کند، منحرف شد. راسکین گفت: “وزارت دادگستری بدیهی است که مرکز اجرای قانون برای دولت فدرال است. و آنها احتمالاً این جلسات را دنبال می کنند و تمام اطلاعاتی را که ما قرار است منتشر کنیم در اختیار خواهند داشت.” . بنابراین آنها باید قضاوت خود را انجام دهند.»

دموکرات ها می خواهند مانع از تصدی مجدد ترامپ شوند.

  • درخواست رئیس جمهور سابق برای کاهش تدابیر امنیتی در راهپیمایی پر سر و صدا “سرقت را متوقف کنید” علیرغم اینکه گفته شده حامیانش ممکن است مسلح باشند.

    6 ژانویه کمیته استماع دونالد ترامپ

    با این حال راسکین اصرار داشت که کمیته مصمم است “پیامی قوی از مجلس نمایندگان بفرستد… مبنی بر اینکه این حملات به دموکراسی قانون اساسی آمریکا پایدار نخواهد ماند.”

    یکی از گزینه‌های دموکرات‌ها این است که ترامپ را برای بار سوم استیضاح کنند، حتی اگر دو بار در سنا موفق به محکومیت او نشدند، جایی که برای برکناری دو سوم اکثریت از قدرت لازم است.

    کین گفت اما آن لحظه گذشته است. او گفت: من دیگر به دونالد ترامپ علاقه ای ندارم.

    بهترین راه برای رسیدگی به این موضوع – چه ترامپ را دوست داشته باشید، چه ترامپ را دوست نداشته باشید، یا بخواهید که او را نگه دارد یا نمی خواهید که او قدرت را حفظ کند – مبارزه با این موضوع در روند سیاسی است. ری به اینسایدر گفت: از پیگرد قانونی به عنوان ابزاری برای جلوگیری از وقوع آن استفاده نکنید.

    در جلسه استماع کمیته منتخب برای بررسی حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده در 09 ژوئن 2022 در کاپیتول هیل در واشنگتن دی سی، توییتی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، روی صفحه نمایش داده می شود.عکس از Jabin Botsford-Pool/Getty Images

    • ریچارد بلومنتال عضو کمیته قضایی سنا از کانکتیکات گفت که مطمئن نیست با توجه به اینکه ترامپ دیگر بر سر کار نیست، استیضاح دیگری امکان پذیر است یا خیر، اما به هر حال در این مورد نظر زیادی نداده است.

      سناتور جک رید از رود آیلند گفت بهترین اقدام این است که کمیته منتخب تمام شواهد خود را به وزارت دادگستری تسلیم کند – اقداماتی که تاکنون از انجام آنها در حین استماع در جریان است – و گارلند قضاوت کند. خواستار محاکمه ترامپ اصرار برای استیضاح سوم برای رید بیهوده به نظر می رسد، او پیش بینی کرد که چنین تلاشی “از سوی اکثر همکارانم پذیرفته نخواهد شد.”

      اما قانونگذاران در مورد چگونگی جلوگیری از نامزدی مجدد او اختلاف نظر دارند.

    • وزارت دادگستری در حال حاضر تحقیقات خود را در مورد قیام 6 ژانویه انجام می دهد. در چند روز گذشته چندین احضاریه برای افراد دخیل در طرح ترامپ برای لغو نتایج انتخابات 2020 صادر کرده است.

      کونز به اینسایدر گفت: «فکر می‌کنم ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، همانطور که قاضی لوتیگ بیان کرد، آشکارا یک خطر آشکار و فعلی برای دموکراسی ایالات متحده است.

      مازی هیرونو، عضو کمیته قضایی سنا به اینسایدر در کنگره آمریکا گفت: «خوشحال می‌شوم اگر بتوانیم او را رد صلاحیت کنیم.

      دونالد ترامپ در حال تکان دادن روی چمن کاخ سفید.

      او گفت: «رای دهندگان مستقل مطمئناً به آن دسته از نامزدهایی که دوباره به مبارزات انتخاباتی 2020 می پردازند و دروغ تقلب شده در انتخابات را مطرح می کنند، با تردید بیشتری نگاه می کنند. بیشتر بر گذشته متمرکز شده تا آینده.”

      در یک بازه زمانی سه هفته، کمیته دو حزبی 6 ژانویه مجلس نمایندگان، پرتره نگران‌کننده‌ای از دونالد ترامپ ترسیم کرده است که به هر کاهی می‌چسبد که ممکن است به او اجازه دهد در آخرین روزهای دولتش به قدرت ریاست جمهوری بچسبد.

      افشاگری‌های اخیر در جلسات می‌تواند ترامپ را به اتهامات جنایی نزدیک‌تر کند. این کمیته شواهدی را ارائه کرده است که نشان می‌دهد ترامپ احتمالاً به دلیل نقض چهار قانون فدرال دیگر، از جمله دستکاری شاهدان، توطئه برای کلاهبرداری از دولت، و ممانعت از روند رسمی متهم می‌شود.

      نمایندگان دموکرات آدام شیف از کالیفرنیا، زوئی لافگرن از کالیفرنیا، جیمی راسکین از مریلند و رئیس کمیته 6 ژانویه بنی تامپسون از می سی سی پی در خلال جلسه استماع کمیته منتخب برای تحقیق در مورد حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده در پشت این طرح با یکدیگر گفتگو می کنند. ساختمان اداری کانن هاوس در 9 ژوئن 2022 در واشنگتن دی سی.

      رابرت ری، دادستان فدرال سابق که در اولین محاکمه استیضاح ترامپ از او دفاع کرد، گفت که اگر آنها این طرح را اجرا کنند، ممکن است شورش دیگری شبیه به 6 ژانویه رخ دهد.

      دموکرات هاوایی گفت که نیازی به قانع کردن بیشتر در مورد گناه ترامپ ندارد. هیرونو گفت: «فکر می‌کنم جلسات استماع الگویی از جنایت و جنایت را نشان داده است.

      استیضاح یا ممانعت از ترامپ به حمایت جمهوری‌خواهان بیشتر از تلاش‌های قبلی نیاز دارد، و دیگران در انجمن خود نگرانند که زمان پاسخگویی قانون‌گذاران ترامپ به پایان رسیده است، زیرا آمریکایی‌ها نگرانی‌های خود را در مورد تورم سرسام‌آور، خشونت‌های مسلحانه و هرج و مرج پس از سرنگونی اعلام می‌کنند. حقوق سقط جنین که در قانون اساسی تضمین شده است.

      بلومنتال در حالی که به سمت مجلس سنا می رفت به اینسایدر گفت: «نمی دانم که استیضاح راه حل مناسبی خواهد بود. من فکر می‌کنم محتمل‌تر نوعی اجرای کیفری است. و به همین دلیل است که باید شواهد را بشنوم.»

      سناتور تیم کین از ویرجینیا بلافاصله پس از درخواست اینسایدر، هر گونه صحبت در مورد سومین محاکمه استیضاح را متوقف کرد و در واقع پرونده ای را برای تجدید نظر در آخرین تلاش مطرح کرد.

      افشاگری های اخیر از تلاش های ترامپ برای براندازی انتخابات ریاست جمهوری 2020 در حالی صورت می گیرد که دموکرات ها با انتخابات سخت میان دوره ای آتی روبرو هستند.

      سناتور باب منندز از نیوجرسی به اینسایدر گفت: «ما دو بار دیدیم که سنا حاضر نیست ترامپ را پاسخگو کند. بنابراین به نظر من وزارت دادگستری، از طریق سیستم قانونی عادی، ممکن است محل برگزاری باشد.»

      اگر آنها سعی کنند ترامپ را از تصدی پست مجدد بازدارند، خطر نادیده گرفتن سایر مسائلی که اکنون دموکرات ها را گرفته و اکثریت را در هر دو مجلس کنگره از دست می دهند – مانع از توانایی رئیس جمهور جاب بایدن برای اجرای برنامه های خود می شود.

      جیمی راسکین، نماینده دموکرات مریلند و عضو کمیته 6 ژانویه، گفت که اعضای کمیته هنوز در حال انجام مراحل بعدی توصیه شده خود هستند.

      به جای دومین محاکمه استیضاح، از آنجایی که ترامپ قبلاً از قدرت خارج شده بود، ترجیح می دادم به استناد به قطعنامه اصلاحیه چهاردهم یا چیزی شبیه به آن نگاه کنیم. احتمال موفقیت چون دو سوم آرا لازم نبود.”

      مقامات انتخابات محلی و ایالتی فشار آوردند و آنها را تهدید به لغو نتایج انتخابات کردند. مقامات ارشد وزارت دادگستری به رئیس جمهور می گویند که آماده استعفای دسته جمعی هستند.

      خواه دموکرات‌ها تصمیم بگیرند که امور را به دست خود بگیرند یا آن را به گارلند بسپارند، یک چیز واضح است و آن اینکه زمان رو به اتمام است.

      قانونگذاران دموکرات به شدت در مورد ترامپ اختلاف نظر دارند.

      رئیس جمهور جو بایدن در 24 ژوئن 2022 پس از تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده مبنی بر لغو رو در مقابل وید، در کاخ سفید در واشنگتن دی سی خطاب به ملت سخنرانی می کند.عکس MANDEL NGAN/AFP از طریق گتی ایماژ

      مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    کریس کونز عضو کمیته قضایی سنا از دلاور گفت که جمهوری خواهان بیشتری باید با استیضاح ترامپ کنار بیایند تا محاکمه دیگری ارزشمند باشد.

    دیگران هشدار دادند که اگر قانونگذاران دموکرات سومین استیضاح را دنبال کنند، فضای سیاسی که از قبل به آن متهم شده بود، می‌تواند ناپایدارتر شود.

    رئیس جمهور سابق دونالد ترامپالکس وانگ/گتی ایماژ

    جستجوکردن برای “درمان درست”

    وکیل ارشد کاخ سفید در 6 ژانویه هشدار داد: “ما به هر جنایتی که قابل تصور باشد متهم خواهیم شد.”

    اما با وجود حداقل دو جلسه استماع دیگر در افق، قانونگذاران دموکرات مطمئن نیستند که چه اقدامی باید انجام دهند تا جلوی ترامپ را بگیرند. ابرهای قانونی که او را احاطه کرده اند

    14 قانونگذار دموکرات که با اینسایدر صحبت کردند می‌گویند که جلسات عمومی انفجاری فزاینده ترامپ را آشکار می‌کند، تصویری که می‌تواند حمایت سیاسی او را در چشم‌انداز آینده او کاهش دهد. اما برخی هشدار می دهند که خطرات برای دموکراسی آنقدر قریب الوقوع است که در حال حاضر به اقدامات فوق العاده ای نیاز است و نمی توانند منتظر باشند تا دادستان های ایالتی یا فدرال اتهامات را مطرح کنند.

    راسکین پس از یک جلسه استماع اخیر به خبرنگاران گفت: «ما مجموعه کاملی از توصیه‌های جامع خواهیم داشت… در مورد آنچه باید انجام شود تا در برابر کودتا، شورش، خشونت سیاسی، و تقلب در انتخابات تقویت شود.

    کمیته منتخب مجلس نمایندگان در حال ارائه شواهدی است مبنی بر اینکه ترامپ شخصا در تلاش برای براندازی انتخابات 2020 شرکت داشته است و همانطور که قاضی فدرال سابق مایکل لوتیگ شهادت داد، ممکن است در سال 2024 دوباره این کار را انجام دهد. اما تصمیم در مورد اینکه آیا او قانون را زیر پا گذاشته است یا خیر دادستان کل مریک گارلند و دادستان هایش.

    لابومبارد از دموکرات‌ها خواست که «روی مسائلی که بیشترین اهمیت را دارند» از جمله افزایش قیمت بنزین، تورم، و شکست‌های زنجیره تامین تمرکز کنند.

    رئیس جمهور جو بایدن

    نمایندگان دموکرات آدام شیف از کالیفرنیا، زوئی لافگرن از کالیفرنیا، جیمی راسکین از مریلند و رئیس کمیته 6 ژانویه بنی تامپسون از می سی سی پی در خلال یک جلسه استماع کمیته منتخب برای بررسی حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده در یک وقفه با یکدیگر گفتگو می کنند. ساختمان اداری کانن هاوس در 9 ژوئن 2022 در واشنگتن دی سی.درو انگرر/گتی ایماژ

    زمان رو به اتمام است

    یک استراتژیست دموکرات هشدار داد که بازی بیش از حد دست آنها می تواند در میان دوره ای 2022 نتیجه معکوس داشته باشد.

  • گزینه های آنها برای حبس کردن او از دفتر بیضی شکل بی سابقه و پرمخاطره است. آنها می توانند برای سومین بار استیضاح ترامپ را انجام دهند و سنا را به بن بست وادار کنند تا او را محکوم کند، که سپس در را به روی اکثریت ساده دیگری که در قانون اساسی مشخص شده است باز می کند که او را از هر پست فدرال دوباره منع می کند. یا قانونگذاران می توانند اصلاحیه چهاردهم را مورد استناد قرار دهند و از کنگره بخواهند لایحه ای را برای سلب صلاحیت او از تصدی پست تصویب کند. بسیاری از آنها پیشنهاد کردند که می‌خواهند منتظر بمانند تا وزارت دادگستری نظر خود را بررسی کند، زیرا حتی آخرین افشاگری‌های سوء استفاده از قدرت، سناتورهای جمهوری‌خواه را وادار نمی‌کند که علیه ترامپ رأی دهند و انتقام او را به خطر بیندازند.

    جان لابومبارد، استراتژیست دموکرات، به کمیته منتخب به دلیل سازماندهی “حسابداری عمومی تاریخی” از کوتاهی فاحش ترامپ در زمان ریاست جمهوری تبریک گفت و از سیاستمداران خواست تا به این نکته اشاره کنند که ادعاهای جمهوری خواهان در مورد انتخابات 2020 با نگرانی های فعلی رای دهندگان مطابقت ندارد.