چپ برزیل پیروزی های انتخاباتی نامزدهای ترنس و بومی را جشن می گیرد

دو کاندیدای ترنس برای اولین بار در تاریخ به کنگره انتخاب شدند، دو زن بومی به آنها پیوستند، و چندین نفر از متحدانی که چهار سال پیش به انتخاب ژایر بولسونارو کمک کردند، از سوی رای دهندگان با شانه سرد مواجه شدند.

<span>عکس: واشنگتن آلوز/رویترز</span>” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/_PRtQoyIKc1X8Gsro6xixQ–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/7K2boRWY7TfbT5RbITH4EQ–~B/aD02MDA7dz0xMDAwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/6dfdc5bfbab8ca6ada211f7aed4acdb3″ data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/_PRtQoyIKc1X8Gsro6xixQ–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/7K2boRWY7TfbT5RbITH4EQ–~B/aD02MDA7dz0xMDAwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/6dfdc5bfbab8ca6ada211f7aed4acdb3″/></div>
</div>
</div>
<p><span>مربوط: </span>انتخابات برزیل: چرا نتیجه یکشنبه برای چپ ناامیدکننده بود؟</p>
<p>هیلتون که به وجد آمده بود گفت: «ما از گوشه های خیابان خارج می شویم، از زندان ها بیرون می رویم، از گوشه ها و فحشا خارج می شویم و شروع به فکر کردن به سیاست ها و قوانین عمومی می کنیم.  ماموریت ما در برازیلیا سازمان یافته تر، متعهدتر و به مردم نزدیک تر خواهد بود.</p>
<p>در ریودوژانیرو، هنریک ویرا، کشیش کاریزماتیک که یکی از معدود رهبران انجیلی است که سلطه فرقه‌های مذهبی راست‌گرا، به ویژه در مناطق فقیر را به چالش می‌کشد، به مجلس سفلی انتخاب شد.</p>
<p>نتایج انتخابات برزیل برای کسانی که امیدوار به پیروزی در دور اول برای رقیب ریاست جمهوری، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا بودند، ناامیدکننده بود، اما هنوز دلایلی برای شادی چپ این کشور وجود داشت.</p>
<p><button class=داستان ادامه دارد

مربوط: “این کشور را بالا ببرید”: پیشگام ترنس اریکا هیلتون به دنبال پیروزی در انتخابات برزیل است

عکس: واشنگتن آلوز/ رویترز

این دو زن در مارینا سیلوا، وزیر محترم محیط زیست سابق در دولت اول لولا، متحدی خواهند یافت. سیلوا در انتخابات ایالت سائوپائولو پیروز شد، جایی که گیلرمه بولوس، فعالی که به عنوان رهبر آینده چپ تلقی می شود، نیز با آرای بیشتری نسبت به سایر رقبای خود انتخاب شد.

دو تا از بزرگترین برندگان، نامزدهای تراجنسیتی اریکا هیلتون و دودا سالابرت بودند. هر دو در انتخابات مجلس نمایندگان به راحتی پیروز شدند، جایی که قول دادند برای حقوق LGBT مبارزه کنند.

در سطح محلی چند پیروزی قابل توجه، به ویژه در سائوپائولو، جایی که ادواردو سوپلیسی 81 ساله سرسخت – یک شخصیت پرهیجان که حذفش توسط اردوگاه لولا منجر به ناراحتی در حزب کارگران شد – تقریباً سه بار پیروز شد. به تعداد رای کاندیدای بعدی.

همسر پریرا روز یکشنبه در توییتی نوشت: «عشق من، ما @LulaOficial را در دور اول انتخاب نکردیم، اما داریم. @celiaxakriaba و @GuajajaraSonia در کنگره و ما قرار است برنده ریاست جمهوری شویم. ما قوی هستیم و مبارزه شما را ارج می نهیم.»

کم‌بودجه عمدی بولسونارو از سازمان‌های بومی و محیط‌زیست با افزایش خشونت‌ها در منطقه همزمان شده است. در ماه ژوئن، روزنامه‌نگار بریتانیایی دام فیلیپس و کارشناس بومی برونو پریرا در حین سفر گزارشی در دره جاوری کشته شدند.

انتخاب آنها صدای بسیار مورد نیاز را برای جوامع بومی برزیل فراهم می کند.

شاید ما نتوانیم آنطور که می‌خواستیم و شایسته آن بودیم جشن بگیریم – اما می‌توانیم تغییرات در کنگره را جشن بگیریم و خون خواهیم ریخت تا در دور دوم واقعاً جشن بگیریم.»

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور راست افراطی، قول داده است که یک اینچ به مردم بومی تسلیم نشود – وعده ای که یکشنبه شب هم تکرار کرد – و تهاجم غیرقانونی جنگل داران، دامداران، معدنچیان و شکارچیان به سرزمین های بومی در دوران ریاست جمهوری او به طور چشمگیری افزایش یافته است.

در بخش رحمت های کوچک، چپ ها شکست های جانینا پاشول، یکی از وکلایی را که کوتاهی او منجر به استیضاح دیلما روسف، رئیس سابق حزب کارگران شد، جشن گرفتند. فابریسیو کی روش، افسر پلیس سابق و دوست نزدیک خانواده بولسونارو که متهم به کمک به ثروتمند شدن این قبیله است. و داگلاس گارسیا، معاون ایالتی حزب بولسونارو که ماه گذشته آزار و اذیت یک روزنامه‌نگار زن مشهور تلویزیونی تیتر خبرها شد.





منبع

یک گروه جدید دیگر در مجلس سفلی با انتخاب سونیا گوجاجارا، که در اوایل سال جاری به عنوان یکی از 100 فرد با نفوذ مجله تایم انتخاب شد، و سلیا خاکریابا، که هر دو زیر پرچم حزب مترقی PSOL ایستاده بودند، به وجود آمد.

لولا نه تنها برای پیروزی در دور دوم 30 اکتبر مورد علاقه است – او فقط باید سهم خود را از 48.4٪ به 50+1 افزایش دهد – بلکه تنوع در چند رقابت مهم پارلمانی افزایش یافت.

همکار او در PSOL، لویزا اروندینا، شهردار سابق 87 ساله شهر، یکی دیگر از کهنه سربازان بود که دوباره در پرجمعیت ترین ایالت برزیل انتخاب شد.