چه چیزی را در ویس، 3 ایالت دیگر در انتخابات مقدماتی روز سه شنبه تماشا کنیم

در انتخابات مقدماتی روز سه شنبه در ویسکانسین، مینه سوتا، ورمونت و کانکتیکات چه باید تماشا کرد:

فرماندار دموکرات تیم والز در حالی که به دنبال یک دوره دوم ریاست جمهوری است با یک رقیب کمتر شناخته شده روبرو می شود. رقیب احتمالی او اسکات جنسن جمهوری خواه، پزشک و قانونگذار سابق ایالتی است که بدبینی نسبت به واکسن را محور مبارزات انتخاباتی خود قرار داده و با مخالفت های آشکار روبرو می شود.

ولش توسط سندرز تایید شده است و شانس برنده شدن کرسی در ماه نوامبر است. او در انتخابات مقدماتی با دو دموکرات دیگر روبرو می شود: ایزاک ایوانز-فرانتز، یک فعال، و دکتر نیکی تران، پزشک اورژانس.

مینه سوتا

ویسکانسین

جمهوری خواهان تشکیلاتی از جمله پنس و فرماندار سابق اسکات واکر از ستوان فرماندار سابق ربکا کلیفیش که همراه با واکر از تلاش برای فراخوان در سال 2012 جان سالم به در بردند، حمایت کردند. او استدلال می کند که تجربه و دانش لازم برای پیگیری اولویت های محافظه کارانه، از جمله برچیدن کمیسیون دو حزبی که انتخابات را برگزار می کند، دارد.

رقابت برای جانشینی ولش اولین کمپین ورمونت برای مجلس نمایندگان ایالات متحده از سال 2006 را به همراه داشت.

در همین حال، رای دهندگان در ورمونت در حال انتخاب جایگزینی برای سناتور آمریکایی پاتریک لیهی هستند که طولانی ترین عضو اتاق بازنشسته می شود. در مینه سوتا، ایلهان عمر، نماینده ایالات متحده، با یک رقیب اولیه دموکرات روبرو می شود که به شکست همه پرسی رأی دهندگان برای جایگزینی اداره پلیس مینیاپولیس با یک اداره جدید امنیت عمومی کمک کرد.

پیتر لوماج، وکیل محافظه‌کار و لئورا لوی، عضو کمیته ملی جمهوری‌خواه، که ترامپ هفته گذشته از آنها حمایت کرد، کلاردیس به چالش کشیده شد. هر دو نامزد مخالف حقوق سقط جنین و محدودیت های بیشتر اسلحه هستند و از سیاست های ترامپ حمایت می کنند.

پیتر ولش، نماینده دموکرات ایالات متحده، نماینده ارشد کنگره این ایالت، پس از اینکه لیهی اعلام کرد در حال کناره گیری است، به سرعت نامزدی خود را برای سنا آغاز کرد. لیهی که رئیس موقت سنا است، در دو سال گذشته چندین بار در بیمارستان بستری شده است، از جمله پس از شکستگی لگن در تابستان امسال.

جنایت به عنوان بزرگترین مسئله در انتخابات مقدماتی دموکرات نماینده عمر مطرح شده است. او با چالشی از سوی دان ساموئلز، عضو سابق شورای شهر مینیاپولیس مواجه است، که با جنبش کاهش بودجه پلیس مخالف است و سال گذشته به شکست تلاش‌ها برای جایگزینی اداره پلیس شهر کمک کرد. عمر، که از همه پرسی حمایت کرد، از مزیت مالی قابل توجهی برخوردار است و انتظار می رود از یک عملیات مردمی قوی بهره مند شود.

کانکتیکات

چندین نامزد کمتر شناخته شده در انتخابات مقدماتی باقی مانده اند، اما جانسون و جمهوری خواهان با بارنز به عنوان نامزد برخورد کرده اند و او را برای ویسکانسین بسیار لیبرال می دانند، ایالتی که ترامپ در سال 2016 برنده شد اما در سال 2020 شکست خورد.

اسکات بائر، نویسندگان آسوشیتدپرس در مدیسون، ویسکانسین؛ داگ گلس در مینیاپولیس؛ سوزان هیگ در هارتفورد، کانکتیکات؛ و ویلسون رینگ در مونپلیه، ورمونت، به این گزارش کمک کردند.

ورمونت

هر دو مرد ماه‌هاست که یک کمپین مجازی راه‌اندازی کرده‌اند و جنسن به والز به‌خاطر مدیریت این بیماری همه‌گیر حمله می‌کند و فرماندار را به دلیل افزایش جنایات در اطراف مینیاپولیس چکش می‌زند. والز حمایت خود از حقوق سقط جنین را برجسته کرده و پیشنهاد کرده است که جنسن تهدیدی برای از بین بردن قانونی بودن این روش در مینه سوتا است.

تقریباً سه دهه از زمانی که کانکتیکات یک جمهوری خواه در سنای ایالات متحده داشت می گذرد، اما این حزب تسلیم نمی شود.

___

گیج کننده ترین بخش رأی گیری روز سه شنبه مربوط به کرسی حوزه اول کنگره بود که در اختیار نماینده ایالات متحده جیم هاگدورن بود که اوایل امسال بر اثر سرطان درگذشت. برد فینستاد، نماینده سابق ایالت جمهوری خواه و جف اتینگر دموکرات، مدیر عامل اسبق هورمل، به طور همزمان در انتخابات مقدماتی برای تعیین مسابقه نوامبر برای دوره دو ساله بعدی به نمایندگی از ناحیه جنوبی مینه سوتا و همچنین یک انتخابات ویژه برای پایان دادن به آخرین انتخابات رقابت می کنند. چند ماه از دوره ریاست هاگدورن.

از طرف جمهوری خواهان، کریستینا نولان دادستان سابق ایالات متحده، جرالد مالوی افسر بازنشسته ارتش ایالات متحده و مایرز مرمل، بانکدار سرمایه گذاری، برای نامزدی با یکدیگر رقابت می کنند.

در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه برای مقابله با سناتور دموکرات ریچارد بلومنتال، این حزب از رهبر سابق اقلیت مجلس نمایندگان، تمیس کلاریدس، حمایت کرده است. او یک معتدل اجتماعی است که از حقوق سقط جنین و برخی اقدامات کنترل اسلحه حمایت می کند و می گوید که در سال 2020 به ترامپ رای نداده است. کلاریدس معتقد است که تجربه و موقعیت های او می تواند رأی دهندگان را متقاعد کند که با بلومنتال، سناتور دو دوره ای که در ماه مه شغلی 45 درصدی را ثبت کرد، مخالفت کنند. محبوبیت، پایین ترین میزان او در نظرسنجی کوئینیپیاک از زمان تصدی پست.

___

می‌توانید با مگ کینارد تماس بگیرید http://twitter.com/MegKinnardAP





منبع

چهار دموکرات نیز در حوزه سوم کنگره ایالت ویسکانسین شرکت می کنند، کرسی ای که با بازنشستگی ران کیند، نماینده دموکرات کهنه کار ایالات متحده باز شد. این منطقه به جمهوری‌خواهان تبدیل شده است، و دریک ون اوردن – که در سال 2020 به سختی به کیند باخت و از حمایت ترامپ برخوردار است – بدون مخالفت در حال اجراست.

با در خطر بودن کنترل سنا، دموکرات ها نیز گزینه خود را برای مقابله با جانسون انتخاب خواهند کرد. در اواخر مسابقه، زمانی که سه رقیب اصلی او کنار رفتند و از او حمایت کردند، حمایت دموکرات ها حول ستوان فرماندار ماندلا بارنز متحد شد. او در صورت انتخاب اولین سناتور سیاه پوست این ایالت خواهد بود.

رقابت جمهوری خواهان در انتخابات فرمانداری ویسکانسین در روز سه شنبه شامل نامزدهای رقابتی است که توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و معاون او، مایک پنس، تایید شده اند. دموکرات ها نامزدی را برای رویارویی با سناتور دو دوره ای حزب جمهوری خواه، ران جانسون، برای کنترل مجلس تقسیم شده انتخاب می کنند.

تیم میشلز، یکی از مالکان شرکت ساختمانی، از حمایت ترامپ در انتخابات فرمانداری برخوردار است و میلیون‌ها پول شخصی خود را خرج کرده است و از حمایت رئیس‌جمهور سابق و سال‌های کار او برای تبدیل کسب‌وکار خانواده‌اش به بزرگترین شرکت ساختمانی ویسکانسین حمایت می‌کند. میشلز خود را به عنوان یک فرد خارجی معرفی می‌کند، اگرچه او قبلاً در مبارزات انتخاباتی برای برکناری سناتور آمریکایی آن زمان راس فینگولد در سال 2004 شکست خورده بود و مدت‌ها یکی از اهداکنندگان برجسته حزب جمهوری‌خواه بوده است.

دو زن، از جمله ستوان فرماندار مولی گری و پرو تمپور بکا بالینت، رئیس سنای ایالت، نامزدهای برتر دموکرات ها در این رقابت هستند. گری، که در سال 2020 در اولین رقابت سیاسی خود انتخاب شد، یک وکیل و دستیار سابق دادستان کل ایالت است.

بازنشستگی آتی لیهی دو کرسی در هیئت کوچک سه نفره کنگره ورمونت باز کرده است – و فرصتی برای ایالت برای فرستادن یک زن به نمایندگی از آن در واشنگتن برای اولین بار.

برنده انتخابات مقدماتی دموکرات ها، گزینه اصلی برای پیروزی در انتخابات عمومی در ایالت لیبرال خواهد بود. در سال 2018، زمانی که سیندی هاید اسمیت جمهوری خواه می سی سی پی به مجلس سنا منصوب شد، ورمونت آخرین ایالت بدون نماینده زن در کنگره شد.