آخرین نیروگاه هسته ای کالیفرنیا ممکن است طولانی تر کار کند

به عنوان بخشی از قرارداد بسته شدن، ایالت به PG&E یک اجاره کوتاه مدت برای سازه‌های آبگیری و تخلیه آب اقیانوسی تا سال 2025 اعطا کرد، که همچنین برای ادامه فعالیت کارخانه باید تمدید شود.

منتقدان این سوال را مطرح می‌کنند که آیا شکستن توافق برای شرکت امکان‌پذیر است یا حتی قانونی.

از آنجایی که کالیفرنیا به شدت دموکرات ها انرژی های تجدیدپذیر را برای پاسخگویی به تقاضای برق در آینده در اولویت قرار داده اند، این شرکت پیش بینی کرد که پس از سال 2025 نیاز به نیروگاه های بزرگی مانند Diablo Canyon کاهش خواهد یافت. حتی خطر تولید بیش از حد انرژی وجود داشت.

PG&E، که مدت‌ها گفته است که نیروگاه از نظر لرزه‌ای ایمن است، در مورد اینکه آیا برای تمدید فعالیت‌های خود پس از سال 2025 تلاش خواهد کرد یا خیر، صحبتی نکرده است. این شرکت در حال ارزیابی این احتمال است در حالی که به برنامه‌ریزی برای تعطیلی و برچیدن نیروگاه ادامه می‌دهد «مگر اینکه این اقدامات جایگزین شود. سوزان هوسن، سخنگوی PG&E در بیانیه ای گفت: سیاست های جدید دولت.

لغو این توافق «تعداد زیادی از مردم را در معرض خطر بزرگ و بزرگ قرار می دهد. این همان چیزی است که در اینجا در خطر است.

همچنین نگرانی هایی در مورد ایمنی گیاه پیر وجود دارد. ساخت و ساز در Diablo Canyon در دهه 1960 آغاز شد و منتقدان می‌گویند لرزش احتمالی ناشی از گسل‌های زلزله مجاور که در اولین تایید طرح شناسایی نشدند – یکی از گسل‌های مجاور تا سال 2008 کشف نشد – می‌تواند به تجهیزات آسیب برساند و تشعشع منتشر کند.

دولت نیوسام در تلاش است تا انرژی پاک را گسترش دهد، زیرا این ایالت قصد دارد تا سال 2030 میزان انتشار گازهای گلخانه ای را تا 40 درصد کمتر از سطح 1990 کاهش دهد. مقامات دولتی می گویند که کالیفرنیا در سال 2021 بیش از هر سال دیگری در تاریخ ایالت ظرفیت انرژی پاک نصب کرده است، اما آنها هشدار می دهد که با افزایش دما در بحبوحه تغییرات آب و هوایی، قابلیت اطمینان همچنان زیر سوال است.

برای Diablo Canyon، مسئله این است که آیا دولت Newsom، در هماهنگی با PG&E متعلق به سرمایه‌گذار، می‌تواند راهی برای لغو قرارداد بسته شدن 2016 مورد توافق طرفداران محیط‌زیست، اتحادیه‌های کارگری کارخانه و شرکت بیابد. تصمیم برای تعطیلی کارخانه نیز توسط تنظیم کننده های خدمات شهری کالیفرنیا، مجلس قانونگذاری و فرماندار دموکرات جری براون تأیید شد.

مقامات ایالتی به جای انرژی بیش از حد، نسبت به کمبود احتمالی برق در تابستان امسال هشدار داده اند، زیرا گرم شدن آب و هوا تقاضای بیشتری برای برق ایجاد می کند، آتش سوزی های جنگلی گاهی خطوط برق را می سوزاند و خشکسالی طولانی مدت انرژی آبی را کاهش داده است. مقامات دولت می گویند که اختلاف تعرفه ای در حال ظهور – شامل محصولات مونتاژ شده در مالزی، تایلند، ویتنام و کامبوج با استفاده از قطعات و اجزای چینی – پروژه های خورشیدی و ذخیره سازی را به تاخیر انداخته است.

اکنون طرفداران محیط زیست خود را با کسی که معمولاً متحد می دانند، در تضاد می بینند: فرماندار دموکرات گاوین نیوسام، حامی انرژی سبز که از توافقنامه سال 2016 که خواستار تعطیلی نیروگاه هسته ای Diablo Canyon تا سال 2025 بود، حمایت کرد، اما اکنون یک صدای پیشرو است که باید در نظر گرفته شود. یک دوره عملیاتی طولانی تر

دوستان زمین، یکی دیگر از امضاکنندگان این قرارداد، با هر گونه تلاش برای تمدید دوره عملیاتی راکتورها مخالفت خواهند کرد. اریش پیکا، رئیس این گروه گفت: “هیچ یک از شرایط برای عقب نشینی از این توافق تغییر نکرده است.”

Newsom مطمئناً می‌خواهد از تکرار آگوست 2020 جلوگیری کند، زمانی که یک موج گرمای بی سابقه باعث افزایش مصرف برق برای تهویه مطبوع شد که بر شبکه برق اضافه شد. دو شب متوالی خاموشی برق صدها هزار مشتری مسکونی و تجاری را تحت تأثیر قرار داد.

رالف کاوانا از شورای دفاع از منابع طبیعی، یکی از گروه هایی که این پیمان را امضا کرده و مذاکره کرد، گفت: “من نمی دانم چگونه آن را باز کنم، و فکر نمی کنم باید باز شود.”

کالیفرنیا زادگاه جنبش مدرن زیست محیطی است که برای دهه ها رابطه پرتنشی با انرژی هسته ای داشته است، که مانند سوخت های فسیلی آلودگی کربنی تولید نمی کند، اما زباله هایی را به جا می گذارد که می تواند به طور خطرناکی رادیواکتیو برای قرن ها باقی بماند.

مارک دی جوزف، وکیل ائتلاف کارکنان خدمات شهری کالیفرنیا، که نماینده کارگران کارخانه است، گفت: “فقط منطقی است که دیابلو را باز نگه داریم.” هیچ کس درگیر نیست که بخواهد شاهد افزایش انتشار کربن در کالیفرنیا باشد.

PG&E در حال بررسی درخواست سهم 6 میلیارد دلاری از بودجه فدرال است که دولت بایدن برای نجات نیروگاه های هسته ای در معرض خطر بسته شدن ایجاد کرده است. این شرکت این اقدام را پس از آن اعلام کرد که نیوسام پیشنهاد کرد یک دوره طولانی‌تر عملیات به دولت کمک کند تا با کمبودهای احتمالی برق در آینده مقابله کند.

PG&E در بیانیه ای اعلام کرد که تا به امروز نیازمندی های برق جایگزین خود را برآورده کرده است.

پاتریشیا پاتی، مدیرعامل PG&E، ماه گذشته در تماسی به سرمایه گذاران گفت که قوانین ایالتی باید تا سپتامبر تصویب شود تا راه را برای تغییر مسیر PG&E باز کند. او گفت که این شرکت با «احساس فوریت واقعی» مواجه است، زیرا اقدامات دیگری برای فعال نگه داشتن نیروگاه مورد نیاز است، از جمله سفارش سوخت بیشتر راکتور و کالسکه‌های ذخیره‌سازی برای سوخت مصرف‌شده که به شدت رادیواکتیو باقی می‌ماند.

این نیروگاه در ساحل بین لس آنجلس و سانفرانسیسکو 9 درصد برق را برای تقریباً 40 میلیون ساکن کالیفرنیا تولید می کند. این ایالت قبلاً تا 75 میلیون دلار را برای تمدید عملیات نیروگاه‌های قدیمی‌تری که قرار بود تعطیل شوند، اختصاص داده بود، اما هنوز مشخص نیست که آیا مالیات دهندگان ممکن است بخشی از این صورت‌حساب را پوشش دهند – و اگر چنین است، چقدر – برای ادامه کار Diablo.

از نیوسام به عنوان یک کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری و وکیل یک گروه حمایت از مصرف کنندگان نام برده می شود که به طور معمول اپراتور کارخانه Pacific Gas & Electric را در موارد نرخ به چالش می کشد و معتقد است “جاه طلبی های سیاسی ملی” در بازی وجود دارد.

عواملی که در قرارداد اجاره ذکر شده در قرارداد پایانی منعکس می‌شوند، از جمله اینکه شرکت به دنبال مجوز عملیات تمدید شده نخواهد بود و انتظار می‌رود PG&E از این دوره تا سال 2025 برای توسعه مجموعه‌ای از انرژی‌های تجدیدپذیر بدون گازهای گلخانه‌ای و کارایی برای جایگزینی Diablo Canyon استفاده کند. قدرت.

وزارت انرژی اخیراً به درخواست دولت Newsom قوانینی را تغییر داده است که می تواند راه را برای درخواست از Diablo Canyon باز کند. اما برخی از فعالان محیط زیست این سوال را مطرح می کنند که آیا این تغییرات با قانون فدرال که بودجه را فراهم می کند مغایرت دارد یا خیر.

لس آنجلس (AP) – فشار تهاجمی به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر با نگرانی در مورد روشن نگه داشتن چراغ‌ها در کالیفرنیا، جایی که بزرگترین شرکت برق در حال بررسی این است که آیا تلاش برای افزایش طول عمر آخرین نیروگاه هسته‌ای در حال فعالیت این ایالت را دارد، دچار نگرانی شده است.

انرژی هسته ای تقریباً یک پنجم برق کشور را تأمین می کند، اگرچه تولید تولید شده توسط این صنعت از سال 2010 کاهش یافته است. صرفه جویی در یک نیروگاه در کالیفرنیای دوستدار انرژی سبز وزن نمادینی را به همراه خواهد داشت، اما پنجره برای ایجاد یک چرخش ناگهانی باریک به نظر می رسد.

بحث بر سر این نیروگاه در حالی مطرح می شود که صنعت هسته ای که مدت ها با مشکل مواجه است، تغییرات آب و هوایی را دلیلی برای خوش بینی می داند. پرزیدنت جو بایدن تولید انرژی هسته ای را به عنوان بخشی از استراتژی خود برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2030 در مقایسه با سطح سال 2005 به نصف پذیرفته است.

متیو فریدمن از The Utility Reform Network گفت که فشار برای ادامه فعالیت Diablo Canyon “به وضوح از سوی دفتر فرماندار است.” نیوسام می‌داند که مشکلات مربوط به قابلیت اطمینان سیستم الکتریکی می‌تواند به یک مسئولیت سیاسی تبدیل شود و مصمم است تمام اقدامات ممکن را برای جلوگیری از هرگونه احتمال خاموش شدن چراغ‌ها در کالیفرنیا انجام دهد.

تصمیم PG&E برای بستن Diablo Canyon در زمان تغییر سریع چشم انداز انرژی اتخاذ شد.

کارگران کارخانه اکنون از باز نگه داشتن راکتورها برای مدت طولانی حمایت می کنند، در حالی که فعالان ضد هسته ای و طرفداران محیط زیست دوباره به نبردی پیوسته اند که فکر می کردند شش سال پیش حل شده است.

کاوانا، از NRDC، گفت: برق قابل اعتماد “مشکل 24/7 نیست.” آخرین چیزی که می‌خواهید چنین مشکلی را حل کنید یک ماشین غول‌پیکر است که برای اقتصادی بودن باید 24 ساعته کار کند.



منبع

اما متخصصان محیط زیست استدلال می‌کنند که یک نیروگاه هسته‌ای – که مقادیر زیادی انرژی به طور مداوم تولید می‌کند – راه‌حلی برای پر کردن شکاف‌های گاه به گاه، مانند زمانی که خورشید پس از غروب خورشید غروب می‌کند، نیست.

در بیانیه ای، ارین ملون، مدیر ارتباطات نیوسام، به سوال سیاسی اشاره نکرد، اما گفت که فرماندار بر حفظ انرژی قابل اعتماد برای خانوارها و مشاغل و در عین حال تسریع تلاش های ایالت برای دستیابی به اهداف تهاجمی خود برای کاهش آلودگی کربن متمرکز است. او همچنان از بستن Diablo Canyon “در دراز مدت” حمایت می کند.

پوپ گفت که افزایش عمر عملیاتی کارخانه “گزینه آسانی نیست”. مجوز و مجوز مجدد این تسهیلات پیچیده است و بنابراین موانع زیادی وجود دارد که باید بر آن غلبه کرد.