چرا برد ملونی در ایتالیا به نفع برلوسکونی نبود؟

اواخر روز جمعه، نماد ستاره پنج پر بریگادهای سرخ، گروه چپ افراطی که در دهه 1970 ایتالیا را به وحشت انداخته بود، در حالی که ستیزه جویان راست افراطی نیز حملاتی را انجام می دادند، همراه با نام لاروسا بر روی دفتر محله برادران ایتالیا خط خورد. این همان دفتری است که ملونی دندان های سیاسی خود را در نوجوانی در شاخه جوانان یک سلف نئوفاشیست حزب خودش برید.

برلوسکونی نوشت: «جورجیا ملونی» و یادداشت کرد که روش‌های او «متکبرانه، رئیس‌جمهور، متکبر، توهین‌آمیز» است. رسانه‌های ایتالیایی که تصویر را بزرگ‌نمایی کردند، گفتند که صفت پنجم «مضحک» به نظر می‌رسد روی خط نوشته شده است.

پیروزی قاطع جورجیا ملونی، رهبر راست افراطی در انتخابات سراسری 25 سپتامبر، برای سیلویو برلوسکونی 86 ساله، نخست وزیر سه دوره محافظه کار سابق که چهار دهه از او بزرگتر است، خوشایند نیست و خود را دولتمرد بزرگ می داند. از جناح راست سیاسی ایتالیا

ملونی به تلویزیون خصوصی ایتالیایی La7 گفت: «به نظر می‌رسد یک نکته در میان کسانی که برلوسکونی فهرست کرده است گم شده است و آن اینکه من نمی‌توانم باج گیری شوم».

سالوینی روز شنبه فراخوانی برای آتش بس میان ملونی و برلوسکونی صادر کرد تا تلاش سه متحد برای حکومت بر ایتالیا از مسیر خارج نشود.

ملونی قبلاً در طول مبارزات انتخاباتی روی موضع خود ایستاده بود. زمانی که نظرسنجی‌ها نشان داد که او با اختلاف زیادی نسبت به برلوسکونی و سالوینی پیشتاز است، آن دو ناموفق تلاش کردند تا از پیمان دیرینه خود دست بکشند که برترین‌ها در ائتلاف‌های مبارزاتی در صورت پیروزی نیروهایشان، نخست‌وزیر خواهند شد.

به همان اندازه که اختلافات سیاسی – برلوسکونی خود را قهرمان سرسخت اتحادیه اروپا می‌داند، در حالی که ملونی گفته است که منافع ملی باید بر اولویت‌های متضاد اتحادیه اروپا غلبه کند – اختلاف آنها مردسالارانه به نظر می‌رسید.

ملونی روز شنبه توصیف حزبش از خرابکاری را به عنوان «اشاره واضح به سال‌های دراماتیکی که نمی‌خواهیم دوباره آن‌ها را پشت سر بگذاریم، بازنشر کرد و در توییتی قول داد که «ملت را متحد کنیم، نه آن‌طور که کسی در تلاش است آن را تقسیم کند».



منبع

چاقوهایی که روی آن پست‌های کابینه حک شده‌اند، تیز هستند.

با این حال، ملونی برای هر ائتلافی مناسب به نیروهای برلوسکونی و سالوینی نیاز دارد.

سالوینی برای روزها هول می‌کرد که به نظر می‌رسید ملونی به او اجازه نمی‌دهد وزیر کشور شود، پستی که در سال‌های 2018-2019 داشت و از آن برای سرکوب مهاجرانی که ده‌ها هزار نفر با قایق‌های قاچاقچی یا کشتی‌های نجات می‌آمدند، استفاده می‌کرد. روز جمعه، نیروهای ملونی از انتخابات ریاست مجلس نمایندگان یک قانونگذار اتحادیه، لورنزو فونتانا، یک محافظه‌کار فوق‌العاده که مانند سالوینی آشکارا ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را تحسین می‌کند، حمایت کردند.

بایکوت فورتزا ایتالیا به او سرزنش شدیدی کرد. ملونی که به زبان تند و تیزش معروف بود، پلک نمی زد.

طبق همه اظهارات، ملونی یک وزارتخانه برای دستیار سیاسی نزدیک برلوسکونی را که یکی از چندین مورد حمایت سیاسی زن اوست، وتو کرده بود.

با انعکاس شیطنت برلوسکونی، تقریباً همه سناتورهای وی از رای دادن به انتخاب ملونی برای ریاست سنا، ایگنازیو لاروسا، نوستالژیست قدیمی فاشیست که به ملونی که اکنون 45 ساله است کمک کرد تا در سال 2012 برادران ایتالیا را تأسیس کند، به عنوان رئیس جمهور راست افراطی خود رای ندادند. صعود

برلوسکونی با ضعفی که خود برای زنان جوان توصیف می‌کند، فعالیت‌های سیاسی قانون‌گذاران زن را از فورتزا ایتالیا، حزب راست میانه‌ای که او سه دهه پیش ایجاد کرد، آغاز کرد.

سالوینی در بیانیه‌ای که از سوی حزب ضدمهاجر لیگ خود منتشر کرد، گفت: «من مطمئن هستم که حتی بین جورجیا و سیلویو، آن هماهنگی که برای دولت، خوب و با هم، برای پنج سال آینده اساسی خواهد بود، باز خواهد گشت. تشدید تنش های پس از انتخابات

جدال بین برلوسکونی و ملونی زمانی زشت شد که نخست‌وزیر سابق و یک غول رسانه‌ای فهرستی از صفت‌های تحقیرآمیز درباره او را روی لوازم التحریر منقوش به نام ویلای او در نزدیکی میلان نوشتند. او آن را در مجلس سنا در معرض دید عکاسانی قرار داد که انتخابات روز پنجشنبه رئیس مجلس فوقانی را پوشش می دهند.

ماسیمو گراملینی در روزنامه Corriere della Serra در جلوی خود نوشت: “در آداب برلوسکونی، زن مورد احترام قرار می گیرد و شاید حتی مورد احترام قرار می گیرد، اما یک مرد واقعی نمی تواند از او دستور بگیرد، چه رسد به اینکه بپذیرد “نه” می گوید. صفحه ثابتی که ناتوانی های سیاسی را هدف قرار می دهد.

انتظار می‌رود هفته آینده رئیس‌جمهور ایتالیا از ملونی خواسته شود تا ائتلافی دولتی با متحدان مبارزات انتخاباتی برلوسکونی و رهبر جناح راست ماتئو سالوینی ایجاد کند و نخست‌وزیر شود. پس از آن که حزب برادران ایتالیا 26 درصد آرا را به دست آورد، بیشتر از آن چیزی که نیروها به دست آوردند، پشت پرده تقسیم وزارتخانه ها در اولین دولت تحت رهبری راست افراطی ایتالیا از زمان پایان جنگ جهانی دوم آغاز شد. سالوینی و برلوسکونی با هم.

رم (AP) – ماه عسل حتی قبل از رسمی شدن هرگونه ازدواج سیاسی در ایتالیا به پایان می رسد.

سه حزب رهبران با هم اکثریت راحت را در پارلمان تازه تأسیس شده به دست می آورند.