چرا بایدن هنوز در حال بررسی این موضوع است که آیا تعرفه های ترامپ بر چین را برای مبارزه با تورم لغو کند یا خیر؟


واشنگتن – پس از اعمال تعرفه های گمرکی بر میلیاردها دلار واردات چینی توسط ایالات متحده، هزینه های تجاری میچ اسپنسر افزایش یافت. چهار سال پیش.

شرکت اسپنسر، Polaris Rare Earth Materials، مستقر در کارمل، ایندیانا، قطعات موتور را با شریک تجاری خود در کارخانه ای در چین می سازد و آنها را عمدتاً به صنعت خودرو در ایالات متحده می فروشد.

این قطعات مشمول تعرفه 25 درصدی هستند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، به عنوان بخشی از جنگ تجاری با پکن، علیه برخی از کالاهای وارداتی چین وضع کرد. اسپنسر تخمین می‌زند که این وظایف برای شرکتش نزدیک به 500000 دلار هزینه داشته است – پولی که در غیر این صورت می‌توانست برای استخدام مهندسان بیشتر و توسعه تجارت خود استفاده کند.

اسپنسر گفت، اداره یک تجارت در حالی که تعرفه‌های جریمه می‌پردازد، مانند تلاش برای اجرای یک مسابقه با وزنه بر روی مچ پا است. زمانی که این خونریزی در انتهای شما ظاهر می شود و هیچ کنترلی روی آن ندارید، انجام کاری که می خواهید انجام دهید بسیار سخت است.

با وجود تورم در بالاترین حد در 40 سال اخیر، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تحت فشار است تا تعرفه های ترامپ را کاهش دهد تا هزینه های بازرگانی مانند اسپنسر و سایر مصرف کنندگان آمریکایی را کاهش دهد. اما برداشتن تعرفه ها از نظر سیاسی قبل از انتخابات میان دوره ای نوامبر و از نظر ژئوپلیتیکی با چین خطرات عمده ای را به همراه دارد، در حالی که اقتصاددانان بحث می کنند که چقدر قیمت های مصرف کننده را کاهش می دهد.

ترامپ از سال 2018 بر روی 360 میلیارد دلار کالاهای ساخت چین تعرفه وضع کرد، زیرا ادعا می‌شد چین مالکیت معنوی آمریکا را می‌دزدد و شرکت‌های آمریکایی را مجبور می‌کند اسرار تجاری خود را به عنوان هزینه تجارت در چین فاش کنند.

این تعرفه ها که طیف وسیعی از محصولات صنعتی و اقلام خانگی مانند لباس، تلویزیون و یخچال را پوشش می داد، بخشی از جنگ تجاری بود که نزدیک به دو سال بین دو اقتصاد بزرگ جهان به طول انجامید.

بایدن هفته هاست که این حرکت را می سنجید و به یک تصمیم نزدیک است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی کاهش تعرفه ها بر میلیاردها دلار واردات چینی است که سلف او، دونالد ترامپ، در طول جنگ تجاری تقریبا دو ساله با پکن وضع کرده بود.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی کاهش تعرفه ها بر میلیاردها دلار واردات چینی است که سلف او، دونالد ترامپ، در طول جنگ تجاری تقریبا دو ساله با پکن وضع کرده بود.

کاهش تعرفه‌ها می‌تواند تلاش‌های بایدن برای تقویت تولید ریزتراشه‌ها و سایر کالاهایی که معمولاً در چین تولید می‌شوند را تضعیف کند. رئیس جمهور روابط نزدیکی با کارگران سازمان یافته ایجاد کرده است، اما اتحادیه ها با اعمال تعرفه ها مخالف هستند. برکناری آنها همچنین بایدن را با نامزدهای دموکرات در کمربند زنگ زده، مانند تیم رایان، نماینده ایالات متحده، که برای مجلس سنا در اوهایو نامزد می کند و استدلال می کند که حذف تعرفه ها اشتباه است، در تضاد قرار می دهد.

برداشتن این عوارض همچنین می‌تواند به روی بایدن حملاتی را باز کند که نشان می‌دهد او نسبت به چین نرم است زیرا ایالات متحده رئیس‌جمهور شی جین پینگ را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند و شرکت‌های چینی درگیر دزدی مالکیت معنوی هستند.

راب هندفیلد، استاد مدیریت زنجیره تامین در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، گفت که دولت بایدن در “موقعیت سختی” قرار دارد.

او گفت: «آنها می خواهند اهرم سیاسی بر چین را حفظ کنند.

‘پرداخت قیمت’: بایدن و دستیاران ارشد با جمع آوری علائم هشدار، خطر تورم را اشتباه خوانده اند

اقتصاددانان می گویند که تعرفه ها کارساز نبوده است

درک قیچی، کارشناس چین در موسسه امریکن اینترپرایز، یک اندیشکده مستقر در واشنگتن، گفت: تعرفه ها واقعاً اهرم سیاسی زیادی به ایالات متحده نمی دهد، زیرا آنها هرگز واقعاً آنچه را که ترامپ گفته بود انجام ندادند.

کسری تجاری آمریکا با چین بهبود نیافته است. چین در سال گذشته 353 میلیارد دلار بیشتر از واردات کالاها و خدمات خود به ایالات متحده ارسال کرد. چین نیز به اقدامات تجاری ناعادلانه خود پایان نداده است. علاوه بر این، چین با تعرفه های خود بر صادرات ایالات متحده مقابله کرد که از نظر مالی به کشاورزان آسیب رسانده است.

قیچی گفت که او فکر نمی کند که تعرفه ها اهرم زیادی به ایالات متحده بدهد. اما اگر آنها را کنار بگذارید و آنها را با هیچ چیز جایگزین نکنید، سیگنال به چین این است که آمریکایی ها نمی توانند کاری برای مجازات ما به خاطر سیاست اقتصادی غارتگرانه ما انجام دهند.

کاخ سفید زمان اعلام تصمیم در مورد تعرفه ها را مشخص نکرده است. بایدن در 8 ژوئیه به خبرنگاران گفت: “من چنین تصمیمی نگرفته ام. ما در حال بررسی آنها هستیم.”

بایدن گفت که انتظار دارد در این ماه با شی صحبت کند.

یکی از مقامات کاخ سفید که نخواست نامش فاش شود، دلیل دولت را برای عقب نشینی بیان کرد و گفت که تعرفه های ترامپ بدون پرداختن به شیوه های تجاری مضر چین “به خوبی طراحی شده و هزینه ها را برای خانواده ها، مشاغل کوچک و دامداران افزایش داده است.”

پوشش قبلی: وعده ترامپ مبنی بر توافق تجاری “بسیار” با چین هنوز دور از دسترس است

تاثیر بر تورم

بازگرداندن تعرفه ها چقدر تورم را در ایالات متحده کاهش می دهد؟

نه چندان، اقتصاددانان موافق هستند.

گزارشی که در اوایل سال جاری توسط موسسه اقتصاد بین‌الملل پترسون به این نتیجه رسیده بود که تعرفه‌ها هزینه‌ها را برای مصرف‌کنندگان و شرکت‌های آمریکایی به میزان متوسطی افزایش می‌دهد و حذف آن‌ها تورم را تنها 0.26 درصد کاهش می‌دهد.

این گزارش در پایان می‌گوید: «این کاهش یک‌باره در سطح قیمت‌ها تنها یک ضربه کوچک و کوتاه مدت در تورم کلی ایجاد می‌کند».

مارک زندی، اقتصاددان ارشد Moody’s Analytics، گفت که لغو تعرفه ها می تواند تأثیر کمی بر کاهش تورم داشته باشد، اما “به هیچ وجه بازی را تغییر نخواهد داد.” او گفت که حتی کاهش همه تعرفه ها احتمالاً تورم را حدود چهار یا پنج دهم درصد کاهش می دهد.

زندی که از کاهش تعرفه‌ها حمایت می‌کند اما هشدار می‌دهد که منجر به «تغییر سیاست‌ها» نمی‌شود، با اشاره به مشکلات با چین، گفت: «این تورم را به‌طور متوسط ​​و موقت کاهش می‌دهد، اما مشکلات دیگری را که قابل توجه هستند باز می‌کند.» و تأثیر احتمالی بر تولید ایالات متحده.

جفری برگستراند، استاد امور مالی در کالج تجارت مندوزا در دانشگاه نوتردام، گفت: از نظر تاریخی، ایالات متحده به دلیل ملاحظات کوتاه مدت مانند تورم، سیاست تجاری را تعیین نمی کند. او گفت، اما لغو تعرفه ها می تواند به طور قابل توجهی هزینه های برخی کالاها را کاهش دهد زیرا عوارض بسیار زیاد است.

او گفت: «این منجر به تورم کمتر در سطح مصرف‌کننده می‌شود، بنابراین فکر می‌کنم سودی از آن حاصل می‌شود.» وی افزود که این اقدام همچنین تجارت بین‌المللی را تقویت می‌کند. “احتمالاً در این زمان مناسب است.”

راه حل NO-SLAM DUNK: جو بایدن برای مهار تورم فزاینده چه کاری می تواند انجام دهد؟

معضل بایدن در مورد تعرفه ها

بایدن علاوه بر ریاضیات تورم، ملاحظات سیاسی نیز دارد.

رئیس جمهور بیشتر چشم انداز اقتصادی خود را بر بازسازی بخش تولیدی آمریکا در غرب میانه با نیمه هادی ها، خودروهای برقی و سایر نیروگاه ها با هدف انرژی پاک در نظر گرفته است. با این حال، لغو تعرفه ها به واردات چینی کمک می کند، نه تولید داخلی.

رایان که در رقابتی سخت در اوهایو با نامزد جمهوری خواهان جی. او گفت که کاهش تعرفه‌ها «اهرم‌های نفوذ آمریکا» را با چین از بین می‌برد و «شرکت‌های آمریکایی را با انبوه وارداتی که ممکن است نتوانند تحمل کنند، غرق می‌کند».

ما نمی‌توانیم به فعالیت‌های چین که نیروی کار ما را فلج می‌کند، با اجازه دادن به محصولات ساخت چین به بازارهای ما کمک کنیم.»

بایدن که خود را دوستدار اتحادیه در تاریخ مدرن ایالات متحده معرفی کرده است، متحدان اتحادیه خود را نیز ناراحت می کند.

لیز شولر، رئیس AFL-CIO، بزرگترین فدراسیون اتحادیه‌ها، گفت: «ما معتقدیم که اکنون زمان اشتباهی برای کاهش تعرفه‌ها بر چین است، با این استدلال که این تنها «تاثیر حاشیه‌ای بر تورم» خواهد داشت. او گفت که تعرفه ها ابزاری برای ایالات متحده است تا «در برابر چین سخت بگیرد» و به تولیدکنندگان آمریکایی «پا را بالا ببرد».

با این حال، برخی دیگر پیش‌بینی می‌کنند که حذف تعرفه‌ها مزایایی به همراه خواهد داشت.

لری سامرز، وزیر خزانه داری سابق در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون و مشاور اقتصادی در دولت اوباما، از سیاست های اقتصادی بایدن، از جمله طرح نجات COVID-19 در سال گذشته، به دلیل تسریع تورم انتقاد کرده است. اما وقتی نوبت به لغو تعرفه ها بر چین می رسد، سامرز از این اقدام حمایت می کند.

سامرز در ماه ژوئن در NBC Meet the Press گفت: “من فکر می کنم کاهش تعرفه ها به وضوح ایده خوبی است.” این امر قیمت ها را پایین نگه می دارد. این به ما امکان می دهد رویکرد استراتژیک تری برای معامله با چین داشته باشیم.

سامرز گفت: برداشتن تعرفه ها می تواند شاخص قیمت مصرف کننده را در طول زمان یک درصد یا بیشتر کاهش دهد و افزود: امیدوارم دولت راهی برای انجام آن بیابد.

هندفیلد که پیش‌بینی می‌کند تورم بالا برای 6 تا 9 ماه دیگر ادامه خواهد داشت، گفت: حذف تعرفه‌ها می‌تواند هزینه‌های قطعات خودرو، الکترونیک، رایانه و طیف وسیعی از کالاها را 5 یا 10 درصد کاهش دهد.

او گفت: “فکر می‌کنم زمان خوبی است که شخصاً تعرفه‌ها را حذف کنیم. ما به همه کمکی که می‌توانیم نیاز داریم، زیرا تورم احتمالاً برای مدتی ادامه خواهد داشت.”

اما هویت بلیکلی، استاد اقتصاد در دانشگاه میشیگان، گفت که بازگرداندن تعرفه‌ها به عنوان یک «سیاست مبارزه با تورم» آسیب چندانی ایجاد نمی‌کند زیرا کالاهای تعرفه‌شده سهم کافی از اقتصاد را تشکیل نمی‌دهند.

بلیکلی گفت: “تا حدی، تعرفه ها به مصرف کنندگان منتقل می شود. بنابراین قیمت برخی از کالاها ممکن است کاهش یابد.” “این یک اثر قابل اندازه گیری خواهد بود. فقط یک اثر بزرگ نخواهد بود.”

اسپنسر، سازنده مستقر در ایندیانا، مزیت دیگری را در برداشتن تعرفه ها می بیند. او گفت که رقبای خارجی او مزیت رقابتی ناعادلانه دارند زیرا مشمول وظایف یکسانی نیستند. حذف تعرفه ها زمینه رقابت را برای شرکت های آمریکایی فراهم می کند.

او گفت: “ما فقط با مشتریان آمریکایی رقابت نمی کنیم، بلکه یک بازار بین المللی است.” ما در هر قاره رقابت سختی داریم.»

اما، اسپنسر گفت: “آنها با همان چیزی که ما هستیم، زین نیستند.”

جوی گاریسون و مایکل کالینز کاخ سفید را پوشش می دهند. Garrison را در توییتر joeygarrison@ و کالینز @mcollinsNEWS دنبال کنید.

تأثیر بر انتخابات میان دوره ای؟ قیمت‌های تورم کووید را به عنوان نگرانی شماره یک آمریکا بالا می‌برد.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: آیا اگر بایدن به تعرفه های ترامپ بر چین پایان دهد، تورم کاهش می یابد؟



منبع