چراغ ها در اوکراین خاموش می شوند، زیرا روسیه حمله “عظیم” را آغاز کرد

دفتر ریاست جمهوری در بیانیه صبح خود اعلام کرد که پنج هواپیمای بدون سرنشین مملو از مواد منفجره در منطقه مرکزی چرکاسی در جنوب شرقی کیف سرنگون شده است.

نیروی هوایی اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که روسیه چند ساعت پس از به صدا درآمدن آژیرهای حمله هوایی در سراسر کشور، “یک حمله موشکی گسترده” را با هدف “زیرساخت‌های حیاتی” انجام داده است. این نیرو اعلام کرد که 18 موشک از 33 موشک کروز پرتاب شده از هوا را ساقط کرده است. دریا

___

مقامات منطقه ای در تلگرام گفتند که شهر مرکزی عمان، مرکز زیارتی کلیدی یهودیان حسیدی که قبل از جنگ حدود 100000 نفر در آن ساکن بودند، پس از اصابت موشک به یک نیروگاه برق مجاور، در تاریکی فرو رفت.

در اوایل این هفته، رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی از مصرف کنندگان خواست که مصرف برق خود را بین ساعت 7 صبح تا 11 صبح کاهش دهند و از استفاده از وسایل پر انرژی مانند بخاری برقی خودداری کنند.

گزارش های مشابهی توسط فرمانداران شش استان غربی و مرکزی و همچنین منطقه جنوبی اودسا در دریای سیاه ارائه شده است.

در دو هفته گذشته، مسکو حملات خود را به زیرساخت های غیرنظامی کلیدی در سراسر اوکراین افزایش داده است. به گفته مقامات، حدود 40 درصد از سیستم برق کشور به شدت آسیب دیده است. زلنسکی در اوایل هفته گفته بود که 30 درصد از نیروگاه های اوکراین از 10 اکتبر تخریب شده است.

شهردار لوتسک، شهری 215 هزار نفری در غرب اوکراین، روز شنبه درخواست مشابهی در تلگرام داشت. او گفت که پس از اصابت موشک های روسیه به تاسیسات انرژی محلی، برق در لوتسک تا حدی قطع شده است.

در پایتخت و چهار منطقه اطراف آن، از جمله چرکاسی، خاموشی های ناگهانی از صبح شنبه در واکنش به کاهش منابع برق اعمال شد. شرکت دولتی انرژی Ukrenergo همچنان از همه اوکراینی ها می خواهد که در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.

کوزلوفسکا از لندن گزارش داد.



منبع

کیو، اوکراین (AP) – صدها هزار نفر در مرکز و غرب اوکراین روز شنبه با قطع برق و انفجارهای دوره‌ای تیراندازی از خواب بیدار شدند، زیرا پدافند هوایی اوکراین تلاش کرد پهپادها و موشک‌های وارده را سرنگون کند.

روسیه حملات خود را به نیروگاه ها، سیستم های تامین آب و دیگر زیرساخت های کلیدی در سراسر کشور تشدید کرده است که آخرین مرحله از جنگ با نزدیک شدن به مرز هشت ماهه است.

ویتالی کلیچکو، شهردار کیف در سرویس پیام رسان تلگرام گفت: «چند موشک» که پایتخت را هدف قرار داده بودند، صبح روز شنبه سرنگون شدند.

شهر غربی Khmelnytskyi که در میان رودخانه Bug قرار دارد و قبل از جنگ محل زندگی 275000 نفر بود، مدت کوتاهی پس از اینکه رسانه های محلی چندین انفجار مهیب را گزارش کردند، بدون برق باقی ماند.

شورای شهر در روز شنبه در یک پست در شبکه های اجتماعی از ساکنان محلی خواست تا آب را ذخیره کنند، «در صورتی که ظرف یک ساعت از بین برود».