زنی پس از ماه ها انتظار برای خانه کوچکی که برای آن 46000 دلار پرداخت کرده بود اما هرگز دریافت نکرده بود، یک محقق خصوصی استخدام کرد.

زنی پس از ماه ها انتظار برای تحویل خانه کوچکش، یک بازپرس خصوصی استخدام کرد.

  • تصویربرداری از کانال یوتیوب Holy Ground Tiny Homes.

    چارلز داولینگ، 39 ساله، یک کهنه سرباز معلول ارتش که در نزدیکی کلرادو اسپرینگز زندگی می‌کند، به NBC گفت که روی کاناپه‌های دوستانش می‌خوابد، زیرا خانه 30 فوتی که او با پیش‌پرداخت 22000 دلاری سفارش داده بود، در ماه جولای نیز نرسید.

    لوری بیرکهد که با همسرش مزرعه By Faith را در تنسی اداره می‌کند، در ماه آوریل 46504 دلار به Sowash برای خانه‌ای 8 فوت در 28 فوت برای قرار دادن ملک خود به Sowash انتقال داد و به آنها گفته شد که انتظار تحویل در جولای را دارند.

    سواش به NBC گفت که برای ساخت خانه‌ها وام 400000 دلاری از Kinetic گرفت، اما قادر به پرداخت آن نبود.

    داولینگ درباره سواش گفت: «او چیزی جز یک خجالتی نیست و هیچ کس نباید با این مرد تجارت کند.

    سوابق دادگاه نشان می دهد که سواش در 7 اکتبر اعلام ورشکستگی کرد، علیرغم اینکه در ماه سپتامبر به NBC گفته بود که این کار را نمی کند “زیرا نمی توانم بنشینم و تماشا کنم که همه آن مردم خانه های خود را از دست می دهند.”

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبعاو در حین زندان به خانه های کوچک علاقه مند شد و قبلاً به NBC گفته بود که اولین خانه خود را در سال 2019 در گاراژ خود ساخته و آن را به قیمت 12000 دلار فروخته است.

    NBC گزارش داد که اداره پلیس Englewood در کلرادو گفت که در حال بررسی اتهامات علیه Sowash و غیرانتفاعی او است. اداره پلیس بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

    به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، یک زن به استخدام یک بازرس خصوصی متوسل شد تا بفهمد چرا خانه کوچکش ماه‌ها پس از پرداخت تقریباً 50000 دلار تحویل داده نشده است.

    او به این نشریه گفت: «این زمانی بود که من یک بازپرس خصوصی را استخدام کردم که حفاری انجام داد و متوجه شدم که او هیچ دارایی به نام خود ندارد.

    مت سواش، بنیانگذار غیرانتفاعی Holy Ground Tiny Houses مستقر در کلرادو، پس از متهم شدن به عدم تحویل خانه با چندین پرونده قضایی مواجه است.

    در به روز رسانی به مشتریان در 14 اکتبر، او نوشت: “این واقعاً یک هفته تغییر بوده است. ابتدا می خواهم بابت این وضعیت عذرخواهی کنم. متأسفانه، تشکیل پرونده برای فصل 11 تنها راهی است که می توانم مطمئن شوم کسب و کار ایمن است. که ما می توانیم به تعهدات خود عمل کنیم که مطمئن شویم همه پول خود را پس می گیرند.”

    مت سواش در یکی از خانه های کوچکش.کانال یوتیوب Holy Ground Tiny Homes

    • او همچنین به NBC گفت مطمئن نیست که بتواند 250 خانه ای را که قبلاً برای آن پول پرداخت شده است بسازد یا خیر.

      NBC گزارش داد که او متوجه شد که بنیانگذار Holy Ground Tiny Houses هیچ دارایی به نام خود ندارد.

    • او به NBC گفت که پس از تلاش های متعدد برای برقراری ارتباط با سواش، دستیار گفت که تحویل خانه ممکن است بیش از دو سال طول بکشد.

      سواش در سال 2009 به دلیل کلاهبرداری از سرمایه گذاران بیش از 470000 دلار به پنج سال زندان محکوم شد و همچنین به سرقت 140000 دلار از سه نفر که فکر می کردند به دنبال فرصت های سرمایه گذاری برای آنها بود محکوم شد.

      Sowash بلافاصله به درخواست Insider برای اظهار نظر پاسخ نداد.

      سوابق دادگاه نشان می دهد که مت سواش به خریداران قول خانه های کوچک داده است، اما درخواست ورشکستگی کرده است.

    Lender Kinetic Direct Funding در 2 سپتامبر علیه او در دادگاه ایالتی در بروکلین، نیویورک شکایت کرد.