پیشنهاد استیو بنن برای شهادت در تحقیقات مجلس نمایندگان در 6 ژانویه ممکن است در محاکمه جنایی او نتیجه معکوس داشته باشد.

آمرلینگ پاسخ داد: «این نشان می‌دهد که او پس از ارائه اسناد درخواستی توسط آقای بنن آماده است.

آمرلینگ گفت: چند روز.

وان سپس پرسید که آیا پیشنهاد بنن برای شهادت شامل پیشنهادی برای ارائه اسنادی است که کمیته مجلس در سال گذشته به دنبال آن بود.

استیو بننآماندا آندراد رودز/ برای واشنگتن پست از طریق گتی ایمج

  • و آیا با این جمله، رئیس تامپسون به استیون بنن نشان می‌دهد که در تاریخ آینده بر اساس احضاریه 23 سپتامبر 2020 آماده استعفا است؟ ایوان کورکوران، وکیل بنن، با اشاره به احضاریه اصلی کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان، پرسید.

    وکلای استیو بنن در مورد پیشنهاد اخیر او برای شهادت در تحقیقات مجلس نمایندگان در 6 ژانویه به هیئت منصفه گفتند.

  • پس از شهادت آمرلینگ، دادستان اف بی آی استفن هارت را به جایگاه فراخواند. اندکی قبل از ساعت 5 بعدازظهر، دادستان ها به پرونده خود استراحت دادند.

    وکلای مدافع بنن این پیشنهاد را مطرح کردند تا استدلال کنند که متحد دیرینه ترامپ ضرب الاجل خود را برای پاسخ به کمیته مجلس نمایندگان نه ثابت، بلکه «قابل انعطاف» می دانست. اما برای دادستان ها، این بازجویی فرصتی ایجاد کرد تا بر دیدگاه آنها تأکید کند که سرپیچی بنن برای کمیته مجلس نمایندگان وقت گرانبهایی را به همراه داشت.

    در پایان بازجویی، وان پرسید که چه زمانی «در رابطه با این محاکمه» بنن مسیر خود را تغییر داد و پیشنهاد «ناگهانی» خود برای شهادت در مقابل کمیته مجلس نمایندگان را ارائه کرد.

    آمرلینگ گفت: «اینطور نشد.

    بنن بیرون دادگاه

    و پیش از محاکمه، دادستان‌ها فاش کردند که جاستین کلارک، وکیل ترامپ، به اف‌بی‌آی گفته است که رئیس‌جمهور سابق هرگز از امتیاز اجرایی برای اطلاعات یا مطالب خاصی استفاده نکرده است.

    پس از مجموعه ای از احکام که به شدت استدلال های دفاعی او را محدود کرد، استیو بنن روز چهارشنبه در محاکمه خود به دلیل تحقیر اتهامات کنگره به پیروزی نادری دست یافت. به دلیل اعتراض دادستان ها، یک قاضی فدرال به او اجازه داد تا پیشنهاد اخیر خود را برای شهادت در کمیته مجلس نمایندگان که در مورد حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره تحقیق می کند، مطرح کند.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    یکی از وکیل پانل مجلس نمایندگان در 6 ژانویه گفت که بنن هنوز سوابق احضاریه را تحویل نداده است.

بنن پس از ماه ها امتناع از تحویل سوابق یا نشستن برای بازجویی تحت سوگند، پیشنهاد شهادت داد. او این موضوع را به نامه‌ای از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا نسبت داد که ادعا می‌کرد از امتیاز اجرایی چشم پوشی می‌کند.

دادستان آماندا وان که پیشنهاد اخیر بنن برای شهادت را “ناگهانی” خواند، از آمرلینگ پرسید کمیته چقدر زمان برای بررسی اطلاعات ارائه شده توسط بنن و پیگیری سرنخ ها در صورت رعایت این احضاریه داشت.

دادستان ها این پیشنهاد را “ناگهانی” خواندند و تاکید کردند که این پیشنهاد برای هیئت مجلس وقت گرانبهایی تمام شده است.

  • آمرلینگ گفت: “حداقل هشت تا نه ماه زمان اضافی”، و افزود که کمیته مجلس نمایندگان در حال حاضر مجاز است تا پنج ماه دیگر از طریق کنگره فعلی ادامه یابد.

    وکلای مدافع بنن پیشنهاد 9 ژوئیه را برای شهادت در بازجویی از کریستین آمرلینگ، وکیل ارشد کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان، که دادستان ها از او خواستند تا معاملات پانل کنگره با متحد دیرینه ترامپ را بازگو کند، مطرح کردند. وکلای مدافع نامه اخیری از نماینده بنی تامپسون، رئیس کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان ارائه کردند که در آن گفته شده بود که هیئت پس از ارائه سوابق احضار شده توسط وی، “تاریخ” را برای تسلیم مستعفی بنن مشخص خواهد کرد.

    وان از طریق بازجویی از آمرلینگ، روز چهارشنبه تاکید کرد که بنن پس از کیفرخواست خود در مورد اتهامات جنایی توهین آمیز کنگره، پیشنهاد شهادت در کمیته مجلس نمایندگان را نداد. او گفت، پس از اینکه دادگاه عالی در ژانویه پیشنهاد ترامپ برای جلوگیری از انتشار اسناد کاخ سفید برای بازرسان کنگره را رد کرد، بنن نیز پیشنهاد شهادت نداد.

    «و بنابراین، برخلاف 14 [months] وان گفت: در مجموع، کمیته اکنون فقط پنج نفر دارد.

    آمرلینگ گفت که این پیشنهاد در 9 ژوئیه ارائه شد، اما “فکر می کنم در واقع کمی بعد از نیمه شب 10 جولای به صندوق پست ایمیل من آمد.”

    “چقدر قبل از محاکمه بود؟” وان پرسید.

    وان از او پرسید که آیا بنن به این احضاریه در فوریه بعد – یا در ماه های مارس، آوریل، می، یا ژوئن- پیشنهاد داد. آمرلینگ در هنگام ذکر هر ماه پاسخ داد: “نه”.

    «آیا متهم از زمان پیشنهاد ناگهانی خود برای تمکین در 18 تیرماه، سندی ارائه کرده است؟» سپس وان پرسید.

    کارشناسان حقوقی امتیاز اجرایی بنن را مورد مناقشه قرار داده‌اند و تا حدی خاطرنشان کرده‌اند که در زمان حمله به کنگره و هفته‌های منتهی به 6 ژانویه، او سال‌ها از نقش خود در دولت ترامپ کنار گذاشته شد. باید برای بازجویی حاضر می‌شد و امتیاز اجرایی را بر اساس سؤال به سؤال استناد می‌کرد، نه اینکه کمیته مجلس را کاملاً نادیده بگیرد.

    این یک شکست برای دادستان‌ها بود که استدلال می‌کردند شواهد پیشنهاد اخیر بنن برای شهادت نامربوط است و “پتانسیل قابل توجهی برای سردرگمی” ایجاد می‌کند که تا پایان محاکمه برای هیئت منصفه ادامه خواهد داشت. اما به نظر می رسد که دادستان ها برنامه ای دارند تا پس از ماه ها سنگ اندازی در کمیته مجلس نمایندگان، پیشنهاد بنن برای شهادت را علیه او نتیجه معکوس بدهد.

    آمرلینگ گفت: «نه مگر اینکه از زمانی که من امروز اینجا نشسته ام مقداری فراهم کرده باشد.