پیروزی های کالیفرنیا باعث شد حزب جمهوری خواه کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را به دست بگیرد

در یک مبارزه تلخ در جنوب شرقی لس آنجلس، میشل استیل، نماینده جمهوریخواه، جی چن دموکرات را در ناحیه ای شکست داد که به طور خاص طراحی شده بود تا به آمریکایی های آسیایی-آمریکایی، که بزرگترین گروه منطقه را تشکیل می دهند، صدای قوی تری در کاپیتول هیل بدهد. این شامل بزرگترین جامعه ویتنامی کشور است.

لس آنجلس (AP) – دو جمهوری‌خواه تهدیدشده مجلس نمایندگان آمریکا در کالیفرنیا روز دوشنبه بر رقبای دموکرات پیروز شدند و به حرکت حزب جمهوری‌خواه در کرسی کنترل مجلس کمک کردند در حالی که یک رشته رقابت‌های کنگره در این ایالت همچنان در جریان بود.

آخرین بازده نشان داد که گری با 761 رای پیشتاز بود و نزدیک به 80 درصد از آرا جدول بندی شده بود.

استیل همچنین بروشورهایی را توزیع کرد که چن را به عنوان یک هوادار کمونیست نشان می داد، در حالی که چن گفته است که مادربزرگش برای فرار از حکومت کمونیستی از چین فرار کرده است.

کمپین گری با تأکید بر فشرده بودن مسابقه، کمیته ای را تشکیل داد تا شروع به جمع آوری پول برای تأمین مالی بازشماری احتمالی کند. این هزینه ها که به مقامات انتخابات شهرستان پرداخت می شود، بر عهده کمیته مبارزات انتخاباتی یا رأی دهندگانی است که درخواست بازشماری می کنند. عموما تا یک ماه پس از انتخابات نمی توان چنین درخواست هایی را مطرح کرد.

با ادامه شمارش آرا، ده مسابقه در این ایالت بلاتکلیف باقی ماندند، اگرچه تنها تعداد انگشت شماری به اندازه کافی فشرده بودند که در هر دو طرف شکسته شدند.

برای کنترل مجلس 218 کرسی نیاز است. جمهوری خواهان تاکنون 217 کرسی را قفل کرده اند و دموکرات ها 205 کرسی را به دست آورده اند.

در ناحیه 22 دره مرکزی، جایی که حدود نیمی از آرا شمارش شده است، دیوید والدائو، نماینده جمهوری خواه، که به استیضاح رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ رای داد، با رودی سالاس، دموکرات، اختلاف 5 امتیازی داشت.

دموکرات ها همچنین در چندین منطقه از جمله دره مرکزی نهم، جایی که جاش هاردر، نماینده دموکرات، نزدیک به 13 امتیاز نسبت به تام پتی جمهوری خواه برتری داشت، حواشی قابل توجهی داشتند.

___

اگر دموکرات ها نتوانند از اکثریت شکننده خود محافظت کنند، کوین مک کارتی، نماینده جمهوری خواه از بیکرزفیلد، در صف جایگزینی نانسی پلوسی رئیس سانفرانسیسکو خواهد بود.

پوشش خبری AP از انتخابات میان دوره ای 2022 را در https://apnews.com/hub/2022-midterm-elections دنبال کنید. و https://apnews.com/hub/explaining-the-elections را بررسی کنید تا در مورد مسائل و عوامل موجود در میان دوره ای بیشتر بدانید.



منبع

در یکی دیگر از مناطق جنگی در شمال لس آنجلس، مایک گارسیا، نماینده جمهوری خواه، در سومین مسابقه متوالی خود، پس از اینکه گارسیا دو نفر اول را به دست آورد، برتری راحتی نسبت به کریستی اسمیت دموکرات داشت.

اسمیت در بیانیه‌ای در توییتر گفت شانس او ​​برای تصاحب صندلی “به میزان قابل توجهی کاهش یافته” و “به احتمال زیاد گارسیا صندلی را در اختیار دارد.”

در منطقه 45 مستقر در اورنج کانتی، استیل، یک مهاجر کره جنوبی که به دنبال یک دوره دوم در کنگره بود، با چن، یک نیروی ذخیره نیروی دریایی و پسر مهاجران تایوان روبرو شد. این مسابقه به دلیل آنچه در مورد ترجیحات جامعه آسیایی می گوید در سطح ملی تماشا می شد.

سخت‌ترین رقابت باقی‌مانده در این ایالت در دره مرکزی پدیدار شد، جایی که آدام گری، دموکرات، پس از اینکه جان دوارته جمهوری‌خواه با 84 رای در مبارزه برای یک کرسی آزاد در منطقه 13 پیش افتاد، پیشتاز شد.

در اورنج کانتی، یکی از رقابت‌های خیمه شب بازی در ایالت شدت گرفت که یک آرای به‌روز شده نشان داد اسکات باگ جمهوری‌خواه، نیمی از لبه باریکی که توسط نماینده دموکرات، کتی پورتر، در دست داشت، کاهش می‌یابد. پورتر، ستاره جناح مترقی حزب، با حدود 2900 رای – یا کمی بیش از 1 درصد – با تقریبا 80 درصد آرا شمارش شده از قانونگذار سابق باو پیش بود.

آخرین بازده – با حدود دو سوم آرا شمارش شده – نشان داد که گارسیا با 54.4 درصد و 45.6 درصد برای اسمیت.

تبلیغات چن استیل را به عنوان یک افراطی که حقوق سقط جنین را تهدید می کند به تصویر می کشد، در حالی که جمهوری خواهان چن را متهم به «نژادپرستی» کردند، پس از اینکه او به حامیانش گفت که برای درک سخنان استیل به یک «مترجم» نیاز است، با این استدلال که چن انگلیسی لهجه ای او را مسخره می کند. چن گفت که منظور او «نقاط پیچیده گفتگو» است که به گفته او فولاد از آن برای دور زدن مسائل استفاده می کند.

در کالیفرنیا، میدان‌های اصلی نبرد خانه‌ها عبارتند از اورنج کانتی – منطقه‌ای حومه‌ای در جنوب شرقی لس‌آنجلس که زمانی یک پایگاه جمهوری‌خواهان بود، اما به طور فزاینده‌ای متنوع و دموکرات شده است – و دره مرکزی، منطقه‌ای داخلی که گاهی به آن کاسه سالاد کشور برای تولیدات کشاورزی آن می‌گویند. .

در شرق لس آنجلس، کن کالورت، نماینده جمهوری خواه، بر ویل رولینز، نماینده دموکرات پیروز شد. با 80 درصد آرا، کالورت، باسابقه ترین جمهوری خواه در هیأت نمایندگی کنگره کالیفرنیا، نزدیک به 5500 رای در رقابت ایجاد کرد.

کاندیداها در ابتدا تورم و جنایات نفرت علیه آمریکایی‌های آسیایی را از مسائل کلیدی می‌دانستند. اما مسابقه چرخشی زشتی به خود گرفت و بیشتر آن بر اتهام و اتهام تمرکز داشت.