آخرین پرونده مارآ لاگو دونالد ترامپ یک بازی تظاهر است

هیچ بحثی در مورد اینکه چگونه همان ویژگی هایی که اسناد را صرفاً شخصی می کند، می تواند آنها را به اسناد ممتاز تبدیل کند، وجود ندارد. به عبارت دیگر، اگر اسناد اسناد شخصی نیستند، فقط وانمود کنید که اسناد ممتاز اجرایی هستند.

وکلای ترامپ این پرونده را در پاسخ به درخواست استاد ویژه ریموند دیری مبنی بر اینکه ترامپ و وزارت دادگستری آمریکا در مورد مسائل به اصطلاح جهانی در این پرونده به او توضیح دهند، این پرونده را ارائه کردند، به این معنی که مسائل حقوقی گسترده ای که می تواند به هدایت اسلوگ دیر از طریق هزاران سند بازیابی شده در FBI کمک کند. حکم بازرسی در اقامتگاه ترامپ در مار-آ-لاگو اجرا شد.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

تعیین یک بازرس ویژه برای ترامپ یک اشتباه است

اولین تهدید ناشی از تلاش وزارت دادگستری آمریکا برای ارسال سوگندنامه ای است که صحت فهرست اسناد مار-آ-لاگو را تأیید یا رد می کند. چنین سوگندنامه ای به طور بالقوه می تواند اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه اف بی آی اسنادی را جاسازی کرده است، رد کند.

آخرین پرونده توسط تیم حقوقی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، بیشتر شبیه یک بازی کودکانه “بیا وانمود کنیم” است تا یک پرونده حقوقی.

وکلای ترامپ ظاهراً «جهانی» را به عنوان مجوزی برای ارائه استدلال های حقوقی به قدری گسترده تفسیر کردند که قانون سوابق ریاست جمهوری (PRA) و همچنین دکترین های حقوقی مانند امتیاز اجرایی را بی معنی می کند.

مفهوم مشابه: “فقط وانمود کن.”

یک مثال خوب از ماهیت «بیایید وانمود کنیم» کودکانه پرونده ترامپ، استدلال او است مبنی بر اینکه PRA نمی تواند در مورد هیچ یک از اسنادی که او گرفته است اعمال شود زیرا آنها اسناد شخصی هستند. خلاصه ترامپ به نقل از PRA می‌گوید که «مواد تولید یا دریافت‌شده توسط رئیس‌جمهور … تا حد امکان، به‌عنوان سوابق ریاست‌جمهوری یا سوابق شخصی پس از ایجاد یا دریافت طبقه‌بندی می‌شوند» اما نتیجه می‌گیرد که کوتاهی ترامپ در انجام هر گونه اقدامی برای طبقه‌بندی موارد اسناد همان است که او اسناد را در دسته شخصی قرار داده است.

دکترین حقوقی امتیاز اجرایی نیز رفتار مشابهی دارد. به یاد داشته باشید که امتیاز اجرایی به معنای محافظت از مشاوره و مشورت قوه مجریه در برابر افشای بی مورد است. بنابراین بدیهی است اسنادی که طبق تعریف کاملاً شخصی هستند در این دسته قرار نمی گیرند.

تهدید دوم درخواست وزارت دادگستری برای برداشتن هرگونه محدودیت در استفاده آنها از اسنادی است که تحت امتیاز وکیل-موکل یا اجرایی نیستند. در خلاصه وزارت دادگستری آمده است: «دسته‌بندی سوابق مورد بحث به عنوان ریاست جمهوری یا شخصی، در نهایت بر توانایی دولت برای استفاده و بررسی آنها برای اهداف تحقیقات جنایی تأثیر نمی‌گذارد».

وزارت دادگستری در مورد احکام بازرسی و تعقیب کیفری به ساختگی اعتقادی ندارد. در پرونده خود در 8 نوامبر 2022، که به تازگی پلمپ نشده است، وزارت دادگستری استدلال می‌کند که ترامپ «نمی‌تواند ادعا کند که یک سند تحت PRA «صرفاً خصوصی یا غیرعمومی» است و در عین حال، به‌عنوان پشتیبان، ادعا می‌کند که منعکس‌کننده ارتباطات اجرایی محرمانه است. ” آنها استدلال‌های جایگزین ترامپ مبنی بر اینکه اسنادی که او گرفته است یا شخصی بوده یا دارای امتیاز اجرایی هستند را به‌عنوان یک «پوسته بازی» توصیف کرده‌اند و «ارباب ویژه نباید زیاده‌روی کند».

با این وجود، ترامپ استدلال می کند که فقط در صورتی که استاد ویژه تصمیم بگیرد که اسناد گرفته شده توسط ترامپ شخصی نیست، آنگاه با امتیاز اجرایی محافظت می شود.

چگونه انتشار اظهارنامه های مالیاتی ترامپ می تواند دموکراسی ما را نجات دهد

چنین نتیجه‌گیری PRA را به کلی حذف می‌کند و نظریه «هرچه رئیس جمهور فکر می‌کند» را به عنوان قانون حفظ تاریخ ملی ما جایگزین می‌کند. اگر این به نظر آشنا می رسد، احتمالاً ادعای ترامپ را به خاطر می آورید که می تواند اسناد را صرفاً با «فکر کردن درباره آن» از حالت طبقه بندی خارج کند.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

اما بین تیم حقوقی ترامپ و وزارت دادگستری، دو تهدید فزاینده برای ترامپ وجود دارد.

وکلای ترامپ این را یک استدلال جایگزین می نامند. این نیست. این یک استدلال متناقض است. خود این واقعیت که اسناد شخصی هستند – به عنوان مثال بریده روزنامه یا یادگاری – باعث می شود که آنها در امتیاز اجرایی قرار نگیرند. وکلای ترامپ در اینجا توضیح می‌دهند: «به عبارت ساده، با فرض اینکه … اسناد به عنوان اسناد شخصی در دوران ریاست‌جمهوری شاکی تعیین نشده‌اند، باید اسناد ریاست‌جمهوری تحت پوشش امتیاز اجرایی تلقی شوند.»

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

این یک یادآوری واضح به ترامپ است که تمام استدلال های ساختگی او در نهایت در مواجهه با یک پرونده جنایی محو می شود زیرا شما نمی توانید وانمود کنید که از کیفرخواست خارج می شوید.

فیلان ام. ایبنهک برای واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ

فیلان ام. ایبنهک برای واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ