پیتون ها در فلوریدا تمساح و هر چیز دیگری را می خورند. شکارچیان مار آماده کمک هستند.


وست پالم بیچ، فلوریدا – چالش پایتون فلوریدا، رقابت سالانه ایالتی که از جمعه آغاز می شود، صدها متخصص و تازه کار شکار مار را به فلوریدا جنوبی می آورد تا آنچه را که مقامات حیات وحش نگران کننده ترین گونه های مهاجم در ایالت می نامند: برمه ای ها شکار کنند. پایتون

در میان کسانی که برای شکار 10 روزه آماده می شوند: امی سیوه. Siewe که 5’4 اینچ ایستاده و 120 پوند وزن دارد، ممکن است کوچک به نظر برسد. اما وقتی نوبت به شکار پیتون های برمه ای فلوریدا می رسد، Siewe قدرتمند است.

Siewe، 45 ساله، گفت: “به نظر نمی رسد بتوانم یک مار 17 فوتی بگیرم.” “ولی من می توانم.”

Siewe که خود را “شکارچی مار پیتون” می نامد، به عنوان یک پیمانکار پولی برای ایالت فلوریدا، در تمام طول سال به دنبال خزندگان می گردد. چالش پایتون فلوریدا از تازه‌کاران دعوت می‌کند تا در کنار حرفه‌ای‌هایی مانند Siewe شکار کنند و برای جوایز نقدی رقابت کنند. چالش امسال از 5 تا 14 اوت ادامه دارد. هدف آن هم دستگیری مارها و هم افزایش آگاهی در مورد آسیب های زیست محیطی است که آنها ایجاد می کنند.

جف فوب در آغاز چالش پایتون در 12 ژانویه 2013، در دیوی، فلوریدا، پایتون برمه ای را نگه می دارد (جو رادل / فایل گتی ایماژ)

جف فوب در آغاز چالش پایتون در 12 ژانویه 2013، در دیوی، فلوریدا، پایتون برمه ای را نگه می دارد (جو رادل / فایل گتی ایماژ)

مایکل کرکلند، زیست شناس ارشد حیوانات مهاجم در منطقه مدیریت آب فلوریدا جنوبی و مدیر برنامه حذف پایتون فلوریدا، گفت: «تکثیر مارهای پیتون یک وضعیت اضطراری برای حیات وحش بومی ما در فلوریدا جنوبی است. “تشخیص انسان در حال حاضر موثرترین ابزار در جعبه ابزار ما است.”

کرکلند گفت که پیمانکاران حرفه ای مانند Siewe 10000 مار پیتون را از زمانی که ایالت شروع به استفاده از آنها در سال 2017 کرد حذف کرده اند. با کمک بیشتر تازه کارها در طول این چالش، ایالت امیدوار است صدها نفر دیگر را بگیرد.

او گفت: «وقتی پایتون‌ها به میان می‌آید، ما به تمام کمک و آگاهی لازم نیاز داریم.

شرکت کنندگان در این چالش باید ۲۵ دلار هزینه ثبت نام بپردازند و یک دوره آنلاین را بگذرانند که از جمله موارد دیگر باید ثابت کنند که می توانند مار پیتون برمه ای را از گونه های مار بومی فلوریدا تشخیص دهند.

جوایز تا سقف 2500 دلار در دسته‌های مختلف، از جمله بیشترین پیتون‌های صید شده و طولانی‌ترین پیتون‌هایی که دستگیر شده‌اند، اهدا می‌شود.

برای شکارچیان حرفه ای که شرکت می کنند، این چالش بسیار رقابتی است. همه در مورد گرفتن مارهای بزرگ کهنه سرباز هستند. Siewe، یک مشاور املاک سابق که از ایندیانا به فلوریدا نقل مکان کرد، برای مدتی که در طول سال متعهد به شکار مار پیتون می‌شود، ساعتی 13 دلار دریافت می‌کند، سپس 50 دلار اضافی برای 4 فوت اول هر مار پیتونی که صید می‌کند، و 25 دلار برای هر پا درآمد دارد. فراتر از آن

شکارچیان مار، ایمی سیو، سمت چپ، و جیم مک کارتنی، در سمت راست، یک مار پیتون مرده را روی تخته برش در حیاط خلوت خانه ای در دلری بیچ، فلوریدا، در 21 مه 2020 قرار دادند. (چاندان خانا / خبرگزاری فرانسه از طریق فایل گتی ایماژ)

شکارچیان مار، ایمی سیو، سمت چپ، و جیم مک کارتنی، در سمت راست، یک مار پیتون مرده را روی تخته برش در حیاط خلوت خانه ای در دلری بیچ، فلوریدا، در 21 مه 2020 قرار دادند. (چاندان خانا / خبرگزاری فرانسه از طریق فایل گتی ایماژ)

اولین پیتونی که Siewe دستگیر شد، بیش از 10 فوت اندازه گیری شد. Siewe با اشاره به اینکه آن را در وسط یک بزرگراه فلوریدا پیدا کرده است، گفت: «من خودم آن را گرفتم، با دمپایی.

او با قرار دادن یک روبالشی روی سر مار، مار را منحرف کرد و سپس مار را در صندوق عقب کمری خود قرار داد.

بزرگترین پیتونی که Siewe صید کرده است 17 فوت و 3 اینچ و 110 پوند وزن داشت.

Siewe گفت: “من در یک گودال در کنار جاده، تمام 17 فوت او پریدم.” او بزرگترین سر ماری را داشت که تا به حال دیده بودم. این یک نبرد واقعی قدرت بود.»

در میان کسانی که در چالش امسال پایتون فلوریدا با Siewe روبرو می شوند: همکار شکارچی پیتون حرفه ای و مدافع قهرمان چالش، داستی کرام. کرام، 42 ساله اهل فلوریدا، سال گذشته طولانی ترین مار پیتون را در رده حرفه ای مسابقات گرفت و یک مار پیتون 16 فوتی را گرفت. در سال 2016، او بخشی از یک تیم سه نفره بود که با شکار 33 مار پیتون، افتخارات برتر را در این چالش به دست آورد.

کرام گفت: “بسیاری از اینها شانس است، اما همچنین در مورد قرار گرفتن در مکان مناسب در زمان مناسب است.” “این بازی هر کسی است.”

شکارچیان مار از تجهیزات مختلفی برای انجام کار استفاده می کنند، از قلاب مار گرفته تا کیسه های مخصوص حمل تا مجموعه ای از چراغ ها که می توانند خزندگان را در تاریکی شب تشخیص دهند.

برای آماده شدن برای چالش امسال، Crum از مجموعه‌ای از فناوری شکار مار به‌دقت مدیریت‌شده خود استفاده می‌کند.

کرام گفت: «وقتی نوبت به چالش می‌رسد، اسلحه‌ها آتش می‌گیرند. من سعی می کنم از تمام تجهیزاتم استفاده کنم: ردیاب های کوچک جغرافیایی، چهار چرخ. من کالسکه های مردابی، کامیون های هیولا با لاستیک های بزرگ روی آنها دارم. ما آنهایی را که چراغ‌هایشان روشن است، می‌پوشانیم و می‌توانم به مکان‌هایی دسترسی داشته باشم که عموم مردم نمی‌توانند به آن‌ها برسند.»

داستی کرام در سال 2017 یک مار در فلوریدا نگه داشته است.

داستی کرام در سال 2017 یک مار در فلوریدا نگه داشته است.

کرام و سیوه گفتند که شکار پایتون برای افراد ضعیف نیست. در حالی که مارهای پیتون سمی نیستند، اما قدرتمند هستند – و به نیش زدن معروف هستند.

کرام گفت: “آنها صدها دندان دارند و وقتی شما را گاز می گیرند مانند سوزن زدن است.” “بدترین اتفاقی که می تواند بیفتد این است که دندان پاره شود و در شما گیر کند و عفونی شود.”

Siewe گفت که او را بیش از اندازه گاز گرفته اند که نمی تواند شمارش کند. «یک 14 فوتی دستم را گاز گرفت. من از باسنم، روی ساق پام گاز گرفته ام. خوشبختانه صورتم گاز گرفته نشده است.»

مانند کرام، سیو می‌گوید که برای تغییر کاربری بخشی از پیتون‌هایی که صید می‌کند کار می‌کند. او گفت: “من از چرم برای ساخت نوارهای ساعت اپل استفاده می کنم.”

Crum و Siewe هر دو می گویند که “در آن هستند تا آن را ببرند” وقتی نوبت به چالش امسال می رسد.

هیچ کدام برنامه ای برای خواب زیاد در طول مسابقه ندارند، زیرا مارهای پیتون شبگرد هستند، به این معنی که بهترین زمان برای شکار اواخر شب است.

با این حال، آنها گفتند که هدف واقعی این چالش کمتر به پیروزی های فردی که ممکن است به دست آورند مربوط می شود، و بسیار بیشتر به هدف بزرگتری مربوط می شود که هر دو می گویند برای آن می جنگند – و شکار می کنند.

کرام توضیح می دهد: “این یک شکار جام یا شکار ورزشی نیست.” «این یک شکار محیطی است. این شکار برای نجات محیط زیستمان است. این یک احساس خاص است وقتی انسان در مقابل حیوان است و برای محیط زیست می‌جنگد.»

هیچ انسانی در ایالات متحده توسط مارهای پیتون کشته نشده است، اما تعداد زیادی از حیوانات خانگی کشته شده اند، و مقامات حیات وحش نگران هستند که مارهای پیتون اگر جلوی آنها گرفته نشود، کل جمعیت گونه های بومی فلوریدا را از بین خواهند برد. در میان پستانداران اورگلیدز که پیتون ها در حال نابودی هستند: خرگوش مردابی، راکون، روباه، گوزن و بابکت.

کرکلند گفت: “مار پیتون برمه ای یکی از بزرگترین مارهای جهان است که می تواند به 20 فوت برسد و به دلیل آب و هوای ما، مارهای پیتون می توانند در فلوریدا با شکار حیات وحش ما رشد کنند.” “در برخی از مناطق فلوریدا، تا 95٪ از جمعیت حیوانات خزدار ناپدید شده اند.”

پیتون ها حتی تمساح های فلوریدا را می خورند.

رابرت ادمن، متخصص مشوق‌ها و آموزش پایتون، نحوه گرفتن یک مار پیتون را در طی رویدادی که در 5 دسامبر 2019 برای چالش پایتون فلوریدا تبلیغ می‌کند، نشان می‌دهد. (Al Diaz / Miami Herald از طریق فایل Getty Images)

رابرت ادمن، متخصص مشوق‌ها و آموزش پایتون، نحوه گرفتن یک مار پیتون را در طی رویدادی که در 5 دسامبر 2019 برای چالش پایتون فلوریدا تبلیغ می‌کند، نشان می‌دهد. (Al Diaz / Miami Herald از طریق فایل Getty Images)

مک‌کایلا اسپنسر، هماهنگ‌کننده مدیریت پیتون بین سازمانی فلوریدا، گفت: «پیتون‌ها کلی‌گرا هستند». “آنها هر چیزی را خواهند خورد.”

پیتون ها اولین بار در دهه 1970 در اورگلیدز ظاهر شدند، احتمالاً نتیجه رها شدن یک مار خانگی در طبیعت بود، اما جمعیت تا دهه 1990 منفجر نشد.

این زمانی بود که طوفان اندرو فلوریدا را درنوردید و از جمله چندین مرکز پرورش پیتون را ویران کرد. کرکلند گفت هیچ مدرک قطعی دال بر اینکه نابودی مزارع پرورشی عامل انفجار جمعیت پیتون فلوریدا باشد وجود ندارد. او اذعان کرد: «اما کمکی نکرد.

هیچ تخمین رسمی از تعداد مارهای پیتون در فلوریدا وجود ندارد، به دلیل ماهیت مخفیانه آنها.

اسپنسر گفت: «پیدا کردن آنها بسیار سخت است. به ازای هر مار پیتونی که پیدا می کنیم، 99 عدد دیگر وجود دارد.

اسپنسر گفت، مارهای پیتون به طور فزاینده ای در حیاط ها و قایق های مردم ظاهر می شوند، زیرا مارها به معنای واقعی کلمه قلمرو فلوریدا را بیشتر و بیشتر می بلعند.

اینجاست که شکارچیان انسان وارد می شوند.

Siewe می‌گوید: «از زمانی که کوچک بودم همیشه این شیفتگی وسواسی را نسبت به مارها و خزندگان داشتم و پدرم به من یاد داد که ماهی بگیرم. فکر کردم، چرا این اشتیاق نیست [for] توله سگ یا بچه گربه یا چیزی عادی؟’ این نیست – مارها هستند.



منبع