چگونه حقوق سقط جنین در کانزاس محافظه کار به دست آمد؟

مینی تیمماراجو، رئیس NARAL Pro، گفت: “اگر آنها پیشروی کنند، فرصتی دارند تا رای دهندگان را در سراسر راهرو درگیر کنند و در پایگاه خود موجی از شور و شوق داشته باشند که صادقانه بگویم، شما در انتخابات میان دوره ای نمی بینید.” -آمریکا را انتخاب کنید اعضای مردمی و سازمان دهندگان این گروه به بیش از 1200 در زدند، بیش از 30000 تماس تلفنی برقرار کردند و 5000 پیامک در کانزاس ارسال کردند.

او گفت: «فقط داشتن یک مشکل کافی نیست. “شما باید پرونده ای را پیگیری کنید.”

نتیجه منعکس کننده چیزی است که نظرسنجی ها مدت ها نشان داده است: اکثریت آمریکایی ها از حق سقط جنین حمایت می کنند. در نظرسنجی پیو که ماه گذشته منتشر شد، 61 درصد گفتند که سقط جنین باید در همه یا بیشتر موارد قانونی باشد و بیش از نیمی از پاسخ دهندگان گفتند که با تصمیم دادگاه عالی موافق نیستند.

حکم دادگاه عالی قبلاً منجر به از دست دادن حق سقط جنین در ایالت های جنوب و غرب میانه شده است. همچنین جریانی از پوشش خبری موارد پیچیده را به همراه داشته است، از جمله موارد مربوط به زنانی که پزشکانشان از انجام سقط جنین حتی زمانی که جنینشان مرده یا بارداری آنها قابل دوام نبوده امتناع می‌کنند – و حماسه یک قربانی تجاوز جنسی 10 ساله در اوهایو. برای سقط جنین مجبور به ترک ایالت شدند.

در کانزاس، جایی که جمهوری‌خواهان ثبت‌نام شده و رای‌دهندگان غیروابسته بسیار بیشتر از دموکرات‌ها هستند، فعالان حقوق سقط جنین در ماه‌های اخیر برای ایجاد ائتلافی گسترده، با استفاده از زبان آزادی شخصی و حقوق فردی، اضافه کاری کردند.

فعالان ضد سقط جنین می گویند که نتیجه در کانزاس نشان می دهد که حامیان آنها ممکن است پس از حکم دادگاه عالی از خود راضی شده باشند.

ما باید بتوانیم با افرادی که با ما مخالف هستند، یا شاید در همه موارد با ما همسو نیستند، اما در هدف مشترک حفاظت از استقلال شخصی مردم، حقوق قانونی آنها برای اتخاذ این تصمیمات مشترک هستند، گفتگو کنیم. اشلی آل، مدیر ارتباطات گروه گفت.

با این حال، یک سوال کلیدی برای فعالان سیاسی و صاحب نظران در هر طرف این شکاف این است که آیا واکنش سیاسی به تصمیم دادگاه به انتخابات میان دوره ای نیز کشیده می شود یا خیر.

چهار ایالت – کنتاکی، کالیفرنیا، میشیگان و ورمونت – در مورد اقدامات مربوط به سقط جنین رأی خواهند داد. در بسیاری از ایالت‌های دیگر، این موضوع در پس‌زمینه رقابت‌های کلیدی خودنمایی می‌کند، زیرا رای‌دهندگان تصمیم می‌گیرند که چگونه مواضع نامزدها در مورد سقط جنین را در مقابل مواضع آن‌ها در مورد موضوعات دیگر ارزیابی کنند.

او گفت: “ما باید برای آن بجنگیم، به ویژه در برخی از ایالت های بنفش تر.” من خیلی خوشحالم که می‌روم این قضیه را مطرح کنم.»

حداقل نیمی از مردم کانسان که روز سه شنبه رای دادند، هرگز در انتخابات مقدماتی رای نداده بودند. تام بونیر، مدیرعامل TargetSmart، یک شرکت دموکرات که در زمینه داده های سیاسی تخصص دارد، گفت: کسانی که زودهنگام رای دادند اکثراً زنان بودند و به احتمال زیاد دموکرات بودند.

برخی از مدافعان حقوق سقط جنین می‌گویند که نتایج کانزاس نشان می‌دهد که دموکرات‌ها، حتی در ایالت‌های محافظه‌کار، نباید از موضوع سقط جنین ابایی داشته باشند، بلکه باید آن را به سکوی مرکزی کمپین‌های خود تبدیل کنند.

نتیجه روند اخیر در ایالت های جمهوری خواه را کاهش می دهد. الیزابت نش، تحلیلگر سیاست ایالتی موسسه گاتماچر مستقر در واشنگتن گفت: در هشت سال گذشته، رای دهندگان در لوئیزیانا، آلاباما، ویرجینیای غربی و تنسی اصلاحاتی را تصویب کرده اند که تصریح می کند ایالت های آنها از حقوق سقط جنین حمایت نمی کنند.

حامیان حقوق سقط جنین در پارک اورلند، کان، روز سه شنبه با این خبر که رای دهندگان یک اقدام رای را که به ممنوعیت ایالتی این روش اجازه می داد رد کردند، جشن می گیرند. (دیو کاپ / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ)

پنی ننس، رئیس گروه ضد سقط جنین نگران زنان برای آمریکا، می گوید که مخالفان آنها اکنون پرانرژی به نظر می رسند.

در همین حال، فعالان شاداب حقوق سقط جنین هشدارهای مشخص خود را ارائه کردند مبنی بر اینکه دموکرات ها نباید این مشارکت جدید را بدیهی تلقی کنند.

او گفت: “اگر شما یک سوال بدون پایان در مورد اینکه چه چیزی برای شما در انتخابات مهم است بپرسید، مردم می گویند اقتصاد.” اما وقتی از مردم به طور خاص در مورد سقط جنین می‌پرسید، چیزی که ما دیده‌ایم این است که آنها بسیار متحرک می‌شوند. حتی افرادی که خود را طرفدار زندگی توصیف می کنند می گویند که ممنوعیت کامل سقط جنین بسیار دور از ذهن است.

کمپین علیه این اقدام نه تنها گروه‌های حامی سقط جنین مانند والدین برنامه‌ریزی شده و اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا، بلکه اتحادیه زنان رای‌دهندگان کانزاس، ائتلاف جریان اصلی و سایر گروه‌هایی را نیز جذب کرد که پیام‌های خود را برای محافظه‌کاران و مستقل‌های میانه‌رو تنظیم می‌کردند. همچنین از کاتولیک ها برای انتخاب و بیش از 70 رهبر مذهبی در ایالت دعوت کرد.

این اقدام رأی‌گیری حق سقط جنین را از قانون اساسی ایالت حذف می‌کرد، اما 59 درصد از رأی‌دهندگان آن را رد کردند – نتیجه‌ای که نشان می‌دهد جمهوری‌خواهان با واکنش شدید سیاسی برای لغو رو در مقابل وید پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر امسال مواجه هستند.

این فعالان می گویند که کمپین آنها – اولین آزمون عمومی بزرگ در مورد حقوق سقط جنین از زمانی که دادگاه عالی ایالات متحده حق سقط جنین را در ماه ژوئن رد کرد – درس هایی برای حمایت از حقوق سقط جنین در سراسر کشور ارائه می دهد.

در یک تبلیغ، Kansans for Constitutional Freedom این اقدام را به عنوان یک دستور سختگیرانه دولتی که برای دخالت در تصمیمات پزشکی خصوصی طراحی شده است، تعریف کرد و تصاویری را نشان داد که محدودیت های سقط جنین را به دستورات واکسن و ماسک مرتبط می کند.

مخالفان سقط جنین همچنین به کانزاس نگاه می کنند، زیرا آنها به این فکر می کنند که آیا یک پلت فرم ضد سقط جنین سرسخت را تحت فشار قرار دهند یا موقعیتی آرام تر ایجاد کنند.

امیلی ولز، رئیس و مدیر اجرایی Planned Parenthood Great Plains، گفت: «راهی برای مبارزه وجود دارد. ما می‌خواهیم به افرادی که در ایالت‌هایی زندگی می‌کنند که حقوق خود را از دست داده‌اند و احساس شکست می‌کنند، بگوییم که کانزاس نشان می‌دهد که می‌توان این کار را انجام داد. و لزومی ندارد که در یک وضعیت کاملاً مترقی باشد.»

این اقدام در کنار رقابت‌های اولیه برای کرسی‌های کنگره روی برگه‌های رأی ظاهر شد. حامیان و مخالفان ده‌ها هزار در را زدند و میلیون‌ها دلار را صرف تبلیغات کردند و مشارکت تقریباً نیمی از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده در ایالت برای انتخابات مقدماتی کانزاس بی‌سابقه بود.

حقوق سقط جنین در حومه شهر کانزاس به طور عمده به دست آمد، اما در مناطق روستایی و محافظه‌کارتر این ایالت بیش از حد انتظار حمایت شد.

اد ویلان، یکی از همکاران مرکز اخلاق و سیاست عمومی در می گوید: «رای دهندگانی که به عنوان انتخابی بین دو گزینه ناقص در مورد سیاست سقط جنین روبرو می شوند – یکی بسیار محدود کننده، دیگری بسیار سهل گیر – با گزینه ای که بیش از حد سهل گیرانه است همراه خواهند شد. واشنگتن. حامیان مادام العمر باید در جایی که هستند با رای دهندگان ملاقات کنند.

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



منبع

نانس، از زنان نگران برای آمریکا، گفت که علیرغم شکست در کانزاس، تلاش برای غیرقانونی سقط جنین همچنان یک دلیل قوی برای جمهوری خواهان است، و خاطرنشان کرد که گروه های حقوق سقط جنین، در حالی که تقویت شده اند، کارهای زیادی برای انجام دادن دارند.

نانس خطاب به منتقدانی که می گویند جنبش ضد سقط جنین پس از تصمیم دادگاه عالی بیش از حد پیش رفت، گفت که هنوز در انتخابات آینده مشخص می شود. او به جای ارزیابی مجدد استراتژی قانونگذاری، بر سازماندهی بیشتر روی زمین تأکید کرد.

او گفت که اکنون وظیفه دموکرات هاست تا از این موضوع به عنوان فرصتی برای انرژی بخشیدن به حزبی استفاده کنند که انتظار می رفت کنترل کنگره را در رای گیری نوامبر از دست بدهد.

ریچل سویت، مدیر کمپین کانسان برای آزادی قانون اساسی، روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: «ما زمینه مشترکی را در میان گروه‌های رأی‌دهندگان مختلف یافتیم و مردم در سراسر طیف سیاسی را برای رأی منفی بسیج کردیم».

او گفت: “کانی ها در سراسر طیف سیاسی به آزادی و آزادی شخصی اعتقاد دارند.” آنها می‌دانند که ما باید از حقوق قانونی و آزادی خود برای اتخاذ تصمیم‌های پزشکی خصوصی، از جمله تصمیم‌گیری درباره سقط جنین محافظت کنیم.»

برای فعالان حقوق سقط جنین، رد قاطع رأی دهندگان کانزاس در روز سه شنبه با یک اقدام رأی گیری که به قانونگذاران جمهوری خواه اجازه می داد این روش را محدود یا غیرقانونی کنند، فقط یک پیروزی غیرمنتظره در این ایالت محافظه کار نیست.

نش گفت: «این مهم است که ببینیم موج ممکن است تغییر کرده باشد. «در اصل، لاستیک به جاده برخورد کرد. اکنون واقعیت این است که هیچ حمایت فدرالی برای حقوق سقط جنین وجود ندارد و مردم به این موضوع به گونه ای نگاه می کنند که شش ماه یا یک سال پیش ندیده بودند.

سارا لانگول، یک استراتژیست جمهوری خواه که گروه های متمرکز را با رای دهندگان در سراسر کشور برگزار می کند، می گوید که مشخص نیست رای دهندگان تا چه حد به سقط جنین اولویت می دهند، با بسیاری از مسائل دیگر در ذهن آنها.

او گفت: «روشن است که زنان به شدت در این انتخابات شرکت داشتند و این منجر به مشارکت بسیار بیشتر شد.

این یک نقشه راه برای نبردهای آینده است.

«آیا این تصمیم باعث خشم مردم شد و مردم را به این دعوت کرد که بخواهند شرکت کنند و کاری انجام دهند؟ کریستینا اوریبه، مدیر حمایت و استراتژی سیاسی در صندوق اقدام برابری جنسیتی گفت: بله. «آیا این ترجمه خواهد شد [into] رای دادن به نامزد دموکرات؟ من نمی دانم.”

او گفت: “ما هنوز باید کار سخت را انجام دهیم.”

طرف مقابل باید در نهایت کاری را که ما در 50 سال گذشته باید انجام می‌دادیم انجام دهد – یک بازی زمینی با هم انجام دهیم. [communication plans] با هم، پول جمع کنید، به حوزه انتخابیه بروید و برای آنچه آنها می خواهند کار کنید.» “ما این کار را همیشه انجام داده ایم.”

بونیر گفت، پس از اینکه دادگاه عالی در 24 ژوئن، رو در مقابل وید را شکست داد، کانزاس شاهد تغییر بزرگی در افرادی بود که برای رای دادن ثبت نام می کردند، با افزایش شدید زنان و دموکرات ها به فهرست رای دهندگان.

حامیان سقط جنین، آلی اتلی و جو مویر (رئیس) به پیشنهاد شکست خورده اصلاحیه قانون اساسی در حزب دیده بان انتخابات اولیه آزادی قانون اساسی کانزاس در اورلند پارک، کانزاس در 2 اوت 2022 واکنش نشان دادند. - رأی دهندگان در ایالت سنتی محافظه کار کانزاس روز سه شنبه به حفظ رای دادند. رسانه های ایالات متحده گزارش دادند که حق سقط جنین، در اولین انتخابات در مورد موضوع نقطه اشتعال، پس از لغو دادگاه عالی رو در مقابل وید در ماه ژوئن.  در یک پیروزی قابل توجه برای طرف طرفدار دسترسی در بحث سقط جنین در ایالات متحده، کانسانز اصلاحیه ای را رد کرد که می توانست زبان قانون اساسی ایالتی را که حق این عمل را تضمین می کند کنار گذاشته و راه را برای مقررات سخت گیرانه یا ممنوعیت هموار کند.  (عکس توسط DAVE KAUP / AFP) (عکس توسط DAVE KAUP/AFP از طریق Getty Images)