پمپئو مدعی شد که ترامپ در مورد واکنش چین به کووید به او گفته است که “جهنم را ببند”

پمپئو نشان می دهد که ترامپ در اوج شیوع بیماری همه گیر، زمانی که آشکارا احساس می کرد که ایالات متحده وابسته به این کشور است، بسیار دوستانه تر با چین بود. در این خاطرات، پمپئو به توئیتی در ژانویه 2020 اشاره می کند که در آن ترامپ از همکاری چین در مهار این بیماری همه گیر تشکر می کند.

چین برای مهار ویروس کرونا بسیار سخت کار کرده است. ایالات متحده از تلاش ها و شفافیت آنها بسیار قدردانی می کند. همه چیز به خوبی انجام خواهد شد. به‌ویژه از طرف مردم آمریکا می‌خواهم از رئیس‌جمهور شی تشکر کنم!» ترامپ توییت کرد به هنگام.

پمپئو با گوش دادن به تماس 26 مارس 2020 شی جینپینگ، از او شنید که به ترامپ هشدار می‌دهد که وزیر در حال تهدید توافق تجاری مشترک “فاز اول” کشورها با لفاظی‌های خود است که چین را برای همه‌گیری سرزنش می‌کند. پمپئو در خاطرات جدید خود جزئیات این خاطره را شرح داد. هرگز یک اینچ ندهید، که سمافور به دست آمد و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

ترامپ از زمان خروج از قدرت، از نفوذ فزاینده چین و موضع خصمانه در قبال ایالات متحده انتقاد کرده است. نیویورک پست، روز چهارشنبه منتشر شد، که شامل اعمال “محدودیت های جدید تهاجمی بر مالکیت چینی ها بر زیرساخت های حیاتی در ایالات متحده” است. ترامپ وعده داد بخش‌هایی مانند انرژی، فناوری، مخابرات، زمین‌های کشاورزی، منابع طبیعی، تجهیزات پزشکی و سایر دارایی‌های استراتژیک ملی به دسترسی چین در دولت او محدود خواهد شد.

پمپئو در خاطرات خود نوشت: «از اینکه رئیس جمهور این توئیت را منتشر کرده بود خوشحال نبودم.

اطلاعات بیشتر از National Review





منبع

پمپئو در حساب کاربری خود گفت: «ما به تجهیزات بهداشتی نیاز داشتیم و از این بابت تحت الحمایه ح‌ک‌چ بودیم. من برای رئیس‌جمهور کار می‌کردم و وقتم را معطل می‌کردم.»

در 25 مارس، یک روز قبل از گفتگوی تلفنی، پمپئو از رهبران گروه 7 خواست تا مسئولیت این بیماری را به چین بسپارند و آن را “ویروس ووهان” بنامند. سازمان بهداشت جهانی با توجه به گسترش آن در بین قاره ای، مخالف نام محلی آن است. در ماه‌های پس از ظهور همه‌گیری، پمپئو ادعا کرد که چین شفاف نیست و اطلاعات ارزشمندی درباره منشاء کووید در اختیار دارد.

پمپئو مدعی شد که ترامپ در مورد واکنش چین به کووید به او گفته است که "جهنم را ببند"

او در خاطرات خود اشاره کرد که پمپئو مشکوک بود که شی تلاش دارد ترامپ را برای اخراج او تحت فشار قرار دهد. سمافور. “مایک من، آن مرد لعنتی از تو متنفر است!” ترامپ گفت. چند روز بعد، ترامپ پمپئو را متهم کرد که با دشمنی با رئیس اقتدارگرای چین «همه ما را در معرض خطر قرار داده است»، تا حدی به این دلیل که ایالات متحده برای تجهیزات پزشکی به این کشور وابسته است.

پمپئو گفت که رئیس جمهور را ملزم می کند و اذعان داشت که باید دیپلماسی بازی کند در حالی که ایالات متحده به محصولات بهداشتی چینی متکی است.

بس کن به خاطر خدا! ترامپ گفته است.

گزارش شده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفته است که در مورد واکنش پکن به کووید که به گفته پمپئو ناصادقانه و فریبکارانه بود، “برای مدتی در جهنم ببند” تا شی جین پینگ، رئیس جمهور چین را ناراحت نکند.