آلمان با فشار برای تصویب تانک های پلنگ برای اوکراین مواجه است

آلمان تاکنون تمایلی به امضای ارسال پلنگ های خود یا تایید انتقال پلنگ های ساخت آلمان توسط شخص ثالث که در کشورهای دیگر مانند فنلاند، دانمارک و لهستان نگهداری می شود، نداشته است.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع جدید آلمان و لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، اندکی پس از ادای سوگند پیستوریوس در 19 ژانویه 2023 در برلین، آلمان، در وزارت دفاع بیانیه هایی را ارائه می دهند.  / اعتبار: SeanGallup / Getty Images

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع جدید آلمان و لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، اندکی پس از ادای سوگند پیستوریوس در 19 ژانویه 2023 در برلین، آلمان، در وزارت دفاع بیانیه هایی را ارائه می دهند. / اعتبار: SeanGallup / Getty Images

با رسیدن آمریکا به سقف بدهی، وزارت خزانه داری “اقدامات فوق العاده ای” اتخاذ می کند



منبع

کال روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: “تانک آبرامز یک قطعه تجهیزات بسیار پیچیده است. گران است. تمرین روی آن سخت است… نگهداری از آن ساده ترین سیستم نیست.”

دولت بایدن روز پنجشنبه یک بسته کمکی تقریباً 2.5 میلیارد دلاری به اوکراین را اعلام کرد که شامل خودروهای زرهی بیشتر، اما بدون تانک بود.

در حاشیه نشست گروه تماس دفاعی اوکراین در روز جمعه، انتظار می‌رود نشستی با حضور بیش از 10 کشور برای بحث در مورد موضوع تانک‌ها برگزار شود.

لوید آستین، وزیر دفاع این هفته برای دیدار با بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع جدید این کشور و برگزاری هشتمین نشست حدود 50 وزیر دفاع برای بحث در مورد توانایی‌های ارائه شده به اوکراین قبل از حمله بهاری روسیه، به آلمان سفر کرده است.

مقامات دفاعی استدلال کرده اند که تانک آبرامز نیاز به تعمیر و نگهداری گسترده دارد و یک گاز سوز است – که برای هر مایل به سه گالن سوخت جت نیاز دارد. به گفته مقامات، هزینه بالای آبرامز در حال حاضر منطقی نیست، اما پلنگ های ساخت آلمان برای اوکراین مناسب هستند.

یک مقام دفاعی روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که ایالات متحده «خوشبین» است که تا پایان هفته پیشرفتی در این زمینه حاصل شود.

کال گفت: «فکر می‌کنم اگر نگرانی در مورد تنها ماندن در ارائه این قابلیت وجود دارد، نباید نگران‌کننده باشد. اما در پایان روز، می دانید، دولت آلمان تصمیمی مستقل خواهد گرفت.»

مقامات دفاعی می گویند یکی از اولویت های گروه تماس دفاعی اوکراین در روز جمعه، تحت فشار قرار دادن آلمان برای دادن یا اجازه دادن به سایر کشورها برای تعهد ساخت آلمان است. تانک های پلنگ به اوکراین.

دیوان عالی نمی تواند شناسایی کند که چه کسی پیش نویس نظر بحث برانگیز را فاش کرده است

عوامل ICE مواد شیمیایی فنتانیل احتمالی را در حمله آریزونا کشف کردند

کال خاطرنشان کرد که انگلیس اخیراً متعهد به ارسال تانک‌های رزمی چلنجر و فرانسه تانک‌های AMX-10 معروف به تانک‌های سبک را به اوکراین متعهد شده است.

اوکراین همچنین از ایالات متحده تانک های آبرامز درخواست کرده است، اما کالین کال، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاست گفت: «ما هنوز آنجا نیستیم» تا این درخواست را برآورده کنیم.