پس از عبور از مجلس نمایندگان بر اساس رای گیری دو حزبی، توافق سقف بدهی بایدن و مک کارتی اکنون به سنا می رسد.


واشنگتن (AP) – مجلس نمایندگان با دور شدن از یک بحران پیش‌فرض، سقف بدهی و بسته کاهش بودجه را تصویب کرد و توافقی را که جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن و رئیس‌جمهور کوین مک کارتی برای تصویب سریع طی چند روز مذاکره کردند، به سنا ارسال کرد. مهلت نزدیک شدن سریع

مصالحه ای که به سختی انجام شد، عده کمی را راضی کرد، اما قانونگذاران ارزیابی کردند که این سازش بهتر از جایگزین بود – یک تحول اقتصادی ویرانگر در صورتی که کنگره نتواند اقدام کند. تنش‌ها بالا گرفت زیرا جمهوری‌خواهان راست‌گرای تندرو این توافق را رد کردند، اما بایدن و مک کارتی ائتلافی دو حزبی تشکیل دادند تا اواخر روز چهارشنبه با رای قوی 314 بر 117 به تصویب برسند.

مک کارتی، کالیفرنیا، پس از آن گفت: «ما خیلی خوب عمل کردیم.

در میان نارضایتی عمیق جمهوری‌خواهان که می‌گفتند محدودیت‌های هزینه‌ها به اندازه کافی پیش نمی‌رود، مک کارتی گفت که این تنها «گام اول» است.

بایدن که در حال تماشای آمار از کلرادو اسپرینگز است، جایی که قرار است روز پنجشنبه در آکادمی نیروی هوایی ایالات متحده سخنرانی آغاز کند، پس از رای گیری با مک کارتی و دیگر رهبران کنگره تماس گرفت. او در بیانیه‌ای این نتیجه را «خبر خوب برای مردم آمریکا و اقتصاد آمریکا» خواند.

واشنگتن پس از یک بحث طولانی مدت عجله دارد تا کار روی بسته را به پایان برساند تا اطمینان حاصل شود که دولت می تواند به پرداخت صورتحساب های خود ادامه دهد و از تحولات مالی در داخل و خارج جلوگیری کند. دوشنبه آینده زمانی است که وزارت خزانه داری گفته است که ایالات متحده با کمبود پول مواجه خواهد شد و خطر نکول خطرناکی را در پی خواهد داشت.

بایدن مستقیماً با قانونگذاران تماس می گرفت تا از حمایت خود حمایت کنند. مک کارتی برای فروش جمهوریخواهان بدبین کار می کرد و حتی از چالش های رهبری خود جلوگیری می کرد.

برای غلبه بر مخالفت‌ها، تلاش دو حزبی مشابهی از سوی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در سنا مورد نیاز است.

در مجموع، این لایحه 99 صفحه‌ای در کاهش کسری بودجه کشور، همانطور که جمهوری‌خواهان خواستار آن بودند، بدون عقب‌نشینی از معافیت‌های مالیاتی دوران ترامپ، آنطور که بایدن می‌خواست، تهاجماتی ایجاد کرد. برای تصویب آن، بایدن و مک کارتی روی حمایت مرکز سیاسی حساب می کردند که در واشنگتن تقسیم شده نادر است.

یک مصالحه، این بسته هزینه‌ها را برای دو سال آینده محدود می‌کند، سقف بدهی را تا ژانویه 2025 به حالت تعلیق در می‌آورد و برخی از سیاست‌ها را تغییر می‌دهد، از جمله تحمیل الزامات کاری جدید برای آمریکایی‌های مسن‌تر دریافت کننده کمک‌های غذایی و سبز کردن خط گاز طبیعی آپالاچی که بسیاری از دموکرات‌ها با آن مخالف هستند. بودجه برای دفاع و کهنه سربازان را تقویت می کند و برای عوامل خدمات درآمد داخلی پول تازه می دهد.

افزایش سقف بدهی کشور، که اکنون 31 تریلیون دلار است، تضمین می کند که خزانه داری می تواند برای پرداخت بدهی های آمریکا که قبلاً متحمل شده است، وام بگیرد.

گرت گریوز، نماینده ارشد مذاکره‌کننده توافق جمهوری‌خواه از لوئیزیانا، گفت که جمهوری‌خواهان پس از سال‌های گذشته هزینه‌های اضافی، ابتدا در جریان بحران کووید-19 و بعداً با قانون کاهش تورم بایدن، با سرمایه‌گذاری تاریخی خود برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی، برای کاهش بودجه مبارزه می‌کنند. با درآمدهای دیگر

اما چیپ روی، نماینده جمهوری خواه، یکی از اعضای گروه آزادی که به رهبری مخالفان کمک می کند، گفت: “حق من این است که شما توافقی را انجام دادید که نباید قطع می شد.”

هفته‌ها مذاکره‌کنندگان تا دیروقت برای رسیدن به توافق با کاخ سفید تلاش کردند، و برای روزها مک‌کارتی برای جلب حمایت در میان شکاکان تلاش کرد. در یک نقطه، دستیاران شب قبل از رای گیری در ساختمان کنگره پیتزا سواری کردند و جمهوری خواهان را در جریان جزئیات قرار دادند، سوالاتی را مطرح کردند و آنها را تشویق کردند که صرفه جویی در بودجه لایحه را از دست ندهند.

سخنران با جمعیت سختی روبرو شده است. با تشویق سناتورهای محافظه‌کار و گروه‌های بیرونی، حزب راست‌گرای حزب آزادی مجلس نمایندگان این سازش را به‌عنوان کوتاه‌تر از کاهش هزینه‌های مورد نیاز مورد انتقاد قرار داد و آنها متعهد شدند که برای توقف تصویب تلاش کنند.

یک جناح محافظه کار بسیار بزرگتر، کمیته مطالعات جمهوری خواهان، از اتخاذ موضع خودداری کرد. حتی محافظه‌کاران میانه‌روی درجه یک نیز مطمئن نبودند، و مک‌کارتی به دنبال آرای اکثریت ناچیز جمهوری‌خواه خود بود.

بدیهی است که محافظه کاران نسبت به تلاش احتمالی برای برکناری مک کارتی بر سر مصالحه هشدار دادند.

یکی از جمهوری‌خواهان با نفوذ، رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ، در مصاحبه با سیمون کانوی مجری رادیوی آیووا گفت: «همین است که هست».

حکیم جفریس، رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا، گفت که این به مک کارتی بستگی دارد که آرای جمهوری‌خواهان را در مجلس 435 عضوی که در آن 218 رأی برای تأیید لازم است، به دست آورد.

در حالی که شمارش در یک رای گیری رویه ای بعدازظهر دچار تزلزل شد، جفریس ساکت ایستاد و کارت رای گیری سبز خود را بلند کرد و به این علامت اشاره کرد که دموکرات ها برای اطمینان از تصویب شکاف را پر خواهند کرد. آن‌ها این کار را کردند و لایحه‌ای را پیش بردند که جمهوری‌خواهان راست‌گرا، که بسیاری از گروه آزادی، از آن حمایت نکردند.

جفریس، DN.Y، گفت: «یک بار دیگر، دموکرات‌های مجلس برای جلوگیری از یک پیش‌فرض خطرناک کمک می‌کنند.

“این در مورد این اکثریت افراطی جمهوری خواه MAGA چه می گوید؟” او در مورد حزب همسو با جنبش سیاسی ترامپ “آمریکا را دوباره بزرگ کنیم” گفت.

سپس، در رای گیری نهایی ساعاتی بعد، دموکرات ها مجدداً از تصویب آن اطمینان حاصل کردند و در مجموع 71 جمهوری خواه اکثریت خود را شکست دادند و علیه آن رای دادند.

دفتر بودجه کنگره غیرحزبی اعلام کرد که محدودیت‌های مخارج در بسته، کسری بودجه را به میزان 1.5 تریلیون دلار در طول دهه کاهش می‌دهد، که هدف اصلی جمهوری‌خواهان برای محدود کردن بار بدهی است.

با این حال، در تعجبی که حمایت جمهوری خواهان را پیچیده کرد، CBO گفت که تلاش آنها برای تحمیل الزامات کاری به آمریکایی های مسن که کوپن غذا دریافت می کنند، منجر به افزایش هزینه ها به میزان 2.1 میلیارد دلار در طول دوره زمانی خواهد شد. CBO گفت که این به این دلیل است که قرارداد نهایی جانبازان و افراد بی خانمان را معاف می کند و تعداد کوپن های غذایی را به میزان 78000 نفر در ماه افزایش می دهد.

با این حال، نارضایتی لیبرال ها شدید بود زیرا تقریباً چهار دوجین دموکرات نیز جدا شدند و الزامات کاری جدید برای آمریکایی های مسن تر، 50 تا 54 ساله، در برنامه کمک غذایی را محکوم کردند.

برخی از دموکرات‌ها همچنین از مذاکره کاخ سفید در مورد تغییرات توافقنامه در قانون مهم سیاست ملی محیط‌زیست و تصویب پروژه بحث‌برانگیز خط لوله دره کوهستانی گاز طبیعی خشمگین شدند. توسعه انرژی برای سناتور جو مانچین، DW.Va. مهم است، اما بسیاری دیگر با آن مخالف هستند و آن را در مبارزه با تغییرات آب و هوا مفید نمی دانند.

در وال استریت، قیمت سهام در روز چهارشنبه کاهش یافت.

در سنا، چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات و میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان سنا، تلاش می کنند تا پایان هفته تصویب شود.

شومر هشدار داد “هیچ جایی برای خطا وجود ندارد.”

سناتورها که عمدتاً در طول مذاکرات در حاشیه مانده اند، بر اصلاحاتی برای تغییر شکل بسته اصرار دارند. اما ایجاد هر گونه تغییر در این مرحله بعید به نظر می‌رسید، زیرا زمان کمی تا پایان ضرب‌الاجل روز دوشنبه باقی مانده بود.

___

زیک میلر، خبرنگار کاخ سفید AP، مری کلر جالونیک، نویسندگان AP، سئونگ مین کیم و جیل کالوین و ناتان الگرن، خبرنگار ویدئویی در این گزارش مشارکت داشتند.



منبع