روز عروسی سلطنتی اردن با ورود غافلگیرانه ویلیام و کیت بریتانیایی آغاز می شود

11 میلیون شهروند اردن شاهد برجستگی ولیعهد جوان در سال‌های اخیر بوده‌اند، زیرا او به طور فزاینده‌ای به پدرش، ملک عبدالله دوم، در حضورهای عمومی پیوسته است. حسین از دانشگاه جورج تاون فارغ التحصیل شده است، به ارتش پیوسته و با سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است. کارشناسان می گویند که عروسی او نشان دهنده مراسم مهم بعدی او است.

حتی در حالی که رستوران‌ها آهنگ‌های عروسی عربی را به صدا در می‌آوردند و ماشین‌ها در جشن در مرکز شهر بوق می‌زدند، برخی نشان می‌دادند که افسانه‌های سلطنتی با تلاش اردنی‌ها برای گذراندن زندگی‌شان پر از هیجان است.

این عروسی ممکن است در دوران سخت اقتصادی، از جمله بیکاری مداوم جوانان و اقتصاد بیمار، لحظه ای کوتاه و خوب برای اردنی ها ایجاد کند.

او گفت: «همه ما از این اتحادیه بسیار هیجان زده و خوشحالیم. البته این برای خانواده‌های ما و روابط بین اردن و عربستان سعودی بسیار زیباست.»

او با اشاره به مادر پر زرق و برق حسین، رانیا، گفت: “او بسیار زیبا، بسیار ظریف است و از زبان بدنش مشخص است که چقدر ملکه را دوست دارد.” تیرانا در حالی که منصاف، غذای ملی اردن از گوشت شیری گوسفند و برنج را می خورد، پیش از رفتن به یک کنسرت با موضوع عروسی، گفت: «احساس می کنم تمام اردن در حال ازدواج است.

این جشن بر نظم جانشینی خاندان سلطنتی تأکید می کند، وجهه آن را پس از نزاع در قصر تازه می کند و حتی ممکن است به اردن فقیر کمک کند تا پیوندی استراتژیک با همسایه نفت خیز خود، عربستان سعودی ایجاد کند.

امان، اردن (AP) – روز عروسی سلطنتی اردن روز پنجشنبه با اعلام غافلگیرکننده‌ای مبنی بر ورود شاهزاده ویلیام بریتانیا و همسرش کیت برای تماشای مراسم عروسی ولیعهد حسین و عروس عربستانی‌اش آغاز شد.

علاوه بر شاهزاده و پرنسس ولز، فهرست میهمانان شامل مجموعه ای از اشراف و شخصیت های خارجی، از جمله اعضای ارشد سلطنتی از اروپا و آسیا، و همچنین بانوی اول جیل بایدن و جان کری، فرستاده آب و هوای ایالات متحده است. دیگر شرکت کنندگان احتمالی شامل اشراف سعودی هستند، زیرا مادر السیف ریشه های خود را به همسر بانفوذ بنیانگذار عربستان سعودی، ملک عبدالعزیز آل سعود می رساند، پدر میلیاردر او صاحب یک شرکت ساختمانی بزرگ در این پادشاهی است.

عامر سبائله، تحلیلگر سیاسی، گفت: «این فقط یک ازدواج نیست، این معرفی پادشاه آینده اردن است. موضوع ولیعهد بسته شده است.

پادشاهی روز پنجشنبه را تعطیل رسمی اعلام کرد تا جمعیتی از مردم بتوانند پس از مراسم عروسی گرد هم آیند تا در موتورسیکلت جیپ‌های لندرور قرمز رنگ این زوج دست تکان بدهند – اشاره ای به صف سنتی سوارکاران اسب سواری که در زمان سلطنت بنیانگذار کشور با کت قرمز پوشیده شده بودند. پادشاه عبدالله اول. انتظار می رود ده ها هزار نفر از خیرخواهان به کنسرت های رایگان و رویدادهای فرهنگی بروند. نمایشگرهای عظیمی در سرتاسر کشور برای تماشای این مناسبت برای جمعیت تعبیه شده است.

عروسی وارث 28 ساله اردن و راجوا السیف، معمار 29 ساله مرتبط با پادشاه کشورش، بر تداوم در یک کشور عربی که به دلیل ثبات دیرینه اش ارزشمند است، تاکید می کند. جشن‌هایی که قرار است بعدازظهر پنجشنبه آغاز شود، حسین را به مخاطبان جهانی نیز معرفی می‌کند.

هیجان جشن عروسی – بزرگترین رویداد سلطنتی اردن در سال‌های اخیر – در پایتخت امان، جایی که بنرهای تبریک حسین و عروس درخشانش اتوبوس‌ها را زینت می‌دهند و بر فراز خیابان‌های پر پیچ و خم دامنه تپه آویزان می‌شوند، شکل گرفته است. مغازه‌ها دارای نمایش‌های رقیب از سلطنتی بودند. ناظران سلطنتی در مورد طراح لباس السیف حدس می زدند که کدام طراح لباس را انتخاب می کند – هنوز یک راز رسمی است.

پس از پایان مراسم، جشن عروسی برای پذیرایی، سرگرمی و ضیافت دولتی به کاخ حسینیه در فاصله 30 دقیقه ای با ماشین منتقل می شود. انتظار می رود خانواده سلطنتی در این مراسم از بیش از 1700 مهمان استقبال کنند.

عکس‌ها و حلقه‌هایی از مهمانی حنای السیف – یک جشن سنتی قبل از عروسی با حضور عروس و دوستان و بستگان زنش – و مراسم نامزدی این زوج در عربستان سعودی در تابستان گذشته در رسانه‌های دولتی پخش شده است.

حضور خانواده سلطنتی بریتانیا مخفی نگه داشته شده بود و تنها چند ساعت قبل از شروع مراسم کاخ توسط رسانه های دولتی اردن تایید شد.

صبح پنجشنبه، مهمانان و گردشگران عروسی عربستانی – مردانی که ردای دیش داشا سفید پوشیده بودند و زنانی با عباهای رنگارنگ – از لابی براق مرمری هتل Four Seasons در امان عبور کردند. نوره السودیری، عمه عروس، در راه صبحانه شلوار ورزشی و کفش ورزشی پوشیده بود.

کارشناسان این ازدواج را اتحادی سودمند برای هاشمی ها، رقبای تاریخی خاندان آل سعود در شرق می دانند. اردن اخیراً به دنبال روابط نزدیک‌تر با عربستان سعودی و سایر کشورهای نفتی عرب خلیج فارس بوده است که زمانی میلیاردها دلار به این کشور وابسته به کمک‌ها کمک می‌کردند، اما پس از آن هزینه‌های خود را مهار کردند.

او از بیان نام خانوادگی خود به دلیل ترس از انتقام جویی خودداری کرد، “البته، خوشحال کننده است.” اما در عرض چند روز، ما فقط به مشکلات خود باز خواهیم گشت.



منبع

نانسی تیرانا، یک کارآموز حقوقی 28 ساله، گفت که هفته گذشته را صرف بررسی دقیق هر حرکت و بخیه لباس آلسیف کرده است.

اسامه، یک کتابفروش 25 ساله، از این مناسبت بسیار هیجان زده بود و ماشین و ویترین مغازه خود را با پرتره هایی از خانواده سلطنتی تزئین کرد. اما او همچنین می دانست که واقعیت به سرعت باز خواهد گشت.

امضای قرارداد ازدواج در کاخ زهران در امان انجام می شود که از سال 1993 تا کنون چنین شکوه و جلایی را به خود ندیده است، زمانی که عبدالله در یک روز آفتابی مشابه ژوئن با رانیه که در کویت از پدر و مادری فلسطینی به دنیا آمده بود ازدواج کرد. چند دهه قبل، پدر عبدالله، مرحوم ملک حسین، نذر خود را در همان باغ با همسر دومش، شهروند بریتانیایی آنتوانت گاردینر، امضا کرد.

مقامات کاخ این رویداد را – یک هفته پس از تولد 77 سالگی اردن – به چیزی شبیه به یک کمپین روابط عمومی تبدیل کرده اند. خانواده سلطنتی با ترکیب سنت و مدرنیته، یک هشتگ عروسی (#جشن الحسین) و لوگوی همه جا را معرفی کردند که حروف اول این زوج را با کلمات عربی “ما شادی می کنیم” ترکیب می کند.