پس از شروع آتش سوزی در نیومکزیکو، ایالات متحده از قربانیان می خواهد که هزینه کنند


نوشته اندرو هی

TIERRA MONTE، NM (رویترز) – به گفته ساکنان و مقامات ایالتی، پس از اینکه دولت ایالات متحده بزرگترین آتش سوزی در تاریخ ثبت شده نیومکزیکو را در آوریل آغاز کرد، از قربانیان می خواهد که هزینه های بازیابی در زمین های خصوصی را به اشتراک بگذارند که تلاش های امدادی را به خطر می اندازد.

این آتش سوزی توسط سازمان جنگلداری ایالات متحده (USFS) آتش سوزی برای کاهش خطر آتش سوزی در جنگل ها ایجاد شد. سوختگی‌ها پس از یک سری اشتباهات از کنترل خارج شد و 432 اقامتگاه و بیش از 530 مایل مربع (1373 کیلومتر مربع) از جنگل‌ها و مراتع عمدتاً خصوصی را به آتش کشیدند که بخش اعظم آن در اختیار اعضای جوامع چند صد ساله مزرعه‌داری هند و اسپانیایی بود.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ماه ژوئن در جریان بازدید از نیومکزیکو گفت: «امروز من اعلام می کنم که دولت فدرال 100 درصد هزینه ها را پوشش می دهد. بایدن در حال اعلام یک اعلامیه فاجعه بود که آواربرداری و اقدامات حفاظتی اضطراری را پوشش می داد.

اما قوانین تقسیم هزینه فدرال در سایر برنامه‌های امدادی فدرال، اختیارات بایدن را محدود کرده و حفره‌هایی را در شبکه ایمنی دولت برای کمک به بازماندگان و بازسازی مناظر آشکار می‌کند.

این سیستمی است که آمریکایی ها بیشتر به آن روی خواهند آورد زیرا آتش سوزی های شدید و سیل تبدیل به هنجار تغییرات آب و هوایی می شود.

“من باعث این آتش سوزی لعنتی نشدم”

هدف بایدن پل زدن بر امداد FEMA و لایحه کنگره است که ممکن است در پاییز تصویب شود تا غرامت 100 درصدی فدرال برای خسارات ناشی از آتش سوزی موسوم به Hermit’s Peak Calf Canyon به تصویب برسد.

دنیل انسیناس از جمله بازماندگانی بود که با بایدن ملاقات کرد و مقامات وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) به او گفتند که با هزینه کم یا بدون هزینه از حمایت به موقع برخوردار خواهد شد.

او، همسرش لوری، سه فرزند نوجوان، چهار سگ و هشت گربه در یک تریلر کمپینگ در کنار خاکستر خانه خود در Tierra Monte، 35 مایلی شمال شرقی سانتافه زندگی می کنند.

انسینیاس درخواستی را به سرویس حفاظت از منابع طبیعی وزارت کشاورزی آمریکا (NRCS) ارسال کرد https://www.nrcs.usda.gov/wps/portal/nrcs/detail/nm/newsroom/releases/?cid=NRCSEPRD1923027 تا چاه خود را تعمیر کند، اما به او گفته شد که 25 درصد از هزینه ها را بر اساس قانون فدرال تقسیم کند که نمی توان از آن چشم پوشی کرد زیرا تحت بیانیه بایدن قرار نمی گرفت.

انسینیاس گفت که مقامات NRCS به او گفته اند که درخواستش در ماه سپتامبر بررسی می شود و در صورت قبولی، کار بازیابی شش تا 12 ماه پس از آن آغاز خواهد شد.

بنابراین مانند بسیاری از بازماندگان آتش سوزی در این منطقه کم درآمد که بیمه ندارند، دامدار و برقکار بازنشسته این کار را خودش انجام داد.

“لعنتی چرا باید چیزی بپردازم وقتی این آتش لعنتی را ایجاد نکردم؟” انسینیاس، 55 ساله، گفت، در حالی که یونجه گاو خود را تغذیه می کرد، پس از آتش زدن دستگاه بالش مجبور به خرید شد.

یکی از مقامات دفتر محلی NRCS در لاس وگاس، نیومکزیکو، جایی که Encinias برای پشتیبانی درخواست داد، سوالات خود را به دفتر ملی ارسال کرد. مقامات آنجا به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

کاخ سفید به درخواست برای اظهار نظر پاسخی نداد.

جدول زمانی نامشخص برای تسکین بهبودی

بسیاری از خانواده‌های آتش‌زده نمی‌توانند حداقل ۲۵ درصد از هزینه‌های برنامه احیای اضطراری جنگل‌ها (EFRP) USDA را به اشتراک بگذارند https://www.fsa.usda.gov/Assets/USDA-FSA-Public/usdafiles/FactSheets/emergency_forest_restoration_program- به گفته لورا مک کارتی، جنگلبان ایالت نیومکزیکو، fact_sheet.pdf که تسکین دهنده ای مانند تثبیت مناطق سوختگی مستعد سیل ناگهانی است. ساکنان گاهی اوقات مالک زمین های بزرگی هستند که از کمک های زمینی اسپانیایی-مکزیکی دهه 1800 در حالی که در مشاغل یقه آبی کار می کردند، به آنها واگذار شده است.

مک کارتی گفت: «آنها واقعاً در حال مبارزه هستند.

این امر باعث شده است که مردم محلی، مقامات ایالتی و آژانس های فدرال روی سهم هزینه ها و تصویب لایحه کنگره حساب کنند.

ترزا لگر فرناندز، نماینده دموکرات، از لایحه ای حمایت کرد که در مجلس نمایندگان تصویب شد و احتمالاً به کمک جمهوری خواهان در سنا نیاز خواهد داشت. دفتر میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، بلافاصله به درخواست اظهارنظر پاسخ نداد

لگر فرناندز در حال مذاکره با وزارت کشاورزی آمریکا و کاخ سفید در مورد کاهش سهم هزینه ها است و به مذاکره برای معافیت با NRCS برای کارهای کاهش سیل در زمین های خصوصی کمک کرده است.

لگر فرناندز گفت: “دولت فدرال خانه شما را می سوزاند، بنابراین آنها در ذهن من مسئول هستند که 100٪ هزینه بازسازی را بپردازند.”

پشتیبانی نمی تواند به اندازه کافی سریع به منطقه فاجعه 45 مایلی https://www.yahoo.com/video/mountains-gone-grief-sacred-mexico-004919599.html برسد.

این آتش سوزی حدود 170 هکتار (68.8 هکتار) از جنگل دامدار کنی زامورا را سوزاند. مراتع او در ال تورکیلو با 2 فوت لجن پوشیده شده است، زیرا باران های موسمی باعث جریان های زباله در دامنه های تپه شده که دیگر آب را جذب نمی کنند. سیلاب ها دو بار حصارها را فرو ریخته اند.

زامورا، کارمند بازنشسته آژانس توسعه روستایی USDA، برای تغذیه دام های خود از آژانس خدمات مزارع USDA (FSA) درخواست حمایت کرد.

دفتر FSA در لاس وگاس به او گفت که واجد شرایط نیست. مقامات USDA به او گفتند که EFRP برای این منطقه هنوز تامین مالی نشده است. او خودش هزینه کار ریکاوری را پرداخت می کند.

زامورا، 59 ساله، که مانند Encinias در حال بررسی پیوستن به یک پرونده مدنی عظیم است که ممکن است علیه USFS تشکیل شود، گفت: “اگر بیمه ندارید، تقریباً خودتان هستید.”

دفتر FSA لاس وگاس سوالاتی را به جوناس مویا، مدیر اجرایی ایالتی ارسال کرد که به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. دفتر ملی FSA به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

تغییرات اقلیمی آتش‌سوزی‌های جنگلی را بدتر می‌کند، زیرا اکوسیستم‌ها دیگر از حفاظت طبیعی مانند شب‌های خنک‌تر برای کاهش سرعت گسترش آن‌ها برخوردار نیستند. مناظر تخریب شده همچنین کمتر قادر به مقابله با بلایای دیگر مانند سیل هستند https://www.fema.gov/sites/default/files/documents/fema_flood-after-fire_factsheet_nov20.pdf.

دو زن و یک مرد https://www.reuters.com/article/new-mexico-wildfire-idAFL1N2Z400C پس از سیل ناگهانی که در 21 ژوئیه در شمال شرق لاس وگاس جای سوختگی را فرا گرفت جان خود را از دست دادند.

در Tierra Monte، جریان های خاکستر باعث شد که تخته سنگ ها زیر تریلر Encinias سقوط کنند و دام ها غرق شوند.

FEMA تاکنون 4.2 میلیون دلار به 1164 بازماندگان آتش سوزی اعطا کرده است که میانگین پرداختی آن 3600 دلار است. میشل لوجان گریشام، فرماندار نیومکزیکو، روز پنجشنبه گفت FEMA درخواست او را برای تمدید بیانیه بایدن برای ساکنانی که در اثر سیل و جریان‌های آوار در زخم‌های سوختگی در آتش‌سوزی آسیب دیده‌اند، پذیرفته است.

در حال حاضر، خانواده انسینیاس برای از دست دادن خانه 5 خوابه خود حداکثر 37000 دلار از FEMA پرداخت می کنند. آنها همچنین هشت هکتار جنگل، ماشین آلات کشاورزی و اتومبیل را از دست دادند.

انسینیاس گفت: “امیدوارم بالاخره چیزی درست شود که به مردم کمک کند.”

(گزارش توسط اندرو هی در Tierra Monte، نیومکزیکو؛ گزارش اضافی توسط Trevor Hunnicutt در واشنگتن؛ ویرایش توسط Donna Bryson و Josie Kao)



منبع