تورنمنت جنجالی گلف عربستان به رویداد کمپین مینی ترامپ تبدیل شد

او همچنین در اوایل هفته به وال استریت ژورنال اصرار داشت که واکنش‌ها به قتل وحشیانه خاشقجی “محو” شده است. اطلاعات آمریکا مشخص کرد که محمد بن سلمان، ولیعهد، رئیس صندوق تامین مالی مسابقات، دستور قتل این مخالف را در سال 2018 صادر کرده است.

در مورد تورنمنت واقعی، واشنگتن پست به تمسخر می‌آید که در آن جمعیت کم، صحبت‌های بزرگ و پخش موسیقی بلند از بلندگوها در سراسر کورس وجود داشته است، «حتی وقتی بازیکنان توپ‌های حیله‌آمیز را در صف قرار می‌دادند».

خود ترامپ در سال 2016 بارها به سعودی ها به عنوان مقصران احتمالی 11 سپتامبر اشاره کرد.

ژولیت اسکائوسو که پدر آتش‌نشان دنیس اسکائوسو در حملات 11 سپتامبر جان باخت، در یک گردهمایی خشمگین در مرکز شهر بدمینستر در روز جمعه، خطاب به ترامپ گفت: «چه مقدار پول لازم است تا به کشور خود، به مردم آمریکا پشت کنید. ؟”

گروه 9/11 Families United در بیانیه ای در آن زمان اعلام کرد که این گزارش «تعداد زیادی از مقامات دولت عربستان سعودی را در تلاشی هماهنگ برای بسیج یک شبکه پشتیبانی ضروری برای اولین هواپیماربایان 11 سپتامبر درگیر کرده است».

ترامپ از تورنمنت جدید LIV که توسط صندوق دارایی مستقل عربستان سعودی تامین مالی می شود، برای رقابت با مسابقات PGA خود آمریکا استقبال کرده است. رئیس‌جمهور سابق «اول آمریکا» تورنمنت عربستان را «هیجان‌انگیز طلا» خواند که گلف بازان باید از آن بهره ببرند.

خانواده های قربانیان 11 سپتامبر و بازماندگان از ترامپ خواسته بودند از برگزاری این مسابقات خودداری کند.

ترامپ در پاسخ به انتقادات، روز پنجشنبه «دیوانه‌هایی که آن کار وحشتناک را انجام دادند» حملات تروریستی 11 سپتامبر را پاره کرد اما تاکید کرد که «هیچ‌کس به ته 11 سپتامبر نرسیده است».

اگرچه دولت عربستان هرگونه مسئولیت حملات تروریستی 11 سپتامبر را رد کرده است، 15 نفر از 19 تروریست القاعده که این حملات را انجام دادند از عربستان سعودی بودند. اف‌بی‌آی پس از بررسی‌های گسترده، جزئیات تماس‌ها و تماس‌های تلفنی بین مقامات سعودی و تروریست‌ها را نیز شرح داد.

بعداً، ترامپ در حالی که در کنار مارجوری تیلور گرین، نماینده ملی‌گرای مسیحی، که برای تشویق تورنمنت عربستان – و متعصبان MAGA- به این رویداد آمده بود، در حالی که در حال تماشای این اقدام بود، در حالی که مشت خود را بر روی سه راهی شانزدهم بالا می‌برد، دیده شد.

اما منتقدان مسابقات LIV را به عنوان «شستشوی ورزشی» توسط رژیمی وحشی که به دنبال پاکسازی شهرت خود پس از تجزیه و قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار واشنگتن پست و ارتباط آن با حملات تروریستی 11 سپتامبر است، مورد انتقاد قرار داده‌اند.

تماشاگرانی که پیراهن‌های ورزشی حاوی شعارهای طرفدار ترامپ را در سکوی پشت اولین سه راهی بر تن داشتند، شعارهای «چهار سال دیگر» سر دادند. زمانی که رئیس جمهور سابق در دومین روز از تورنمنت با بودجه خارجی در باشگاه ملی گلف ترامپ، بدمینستر، با لباس قرمز “Make America Great Again” ظاهر شد.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…



منبع

دیو تید، طرفدار ترامپ، یک آتش‌نشان محلی که به این مراسم آمده بود، به گلفویک گفت که «می‌تواند با «موضوع» عربستان سعودی مقابله کند، اما این «چین یا چیزی شبیه به آن، به هیچ وجه» بود. من اینجا نبودم.»

طبق گزارش‌ها، بلیت‌های تورنمنت بحث‌برانگیز تحت حمایت عربستان سعودی در زمین گلف نیوجرسی نیوجرسی تنها یک دلار قیمت داشتند و جمعیت کم بود – اما ترامپ و طرفدارانش تمام تلاش خود را کردند تا این تورنمنت را به یک رویداد کمپین کوچک در روز شنبه تبدیل کنند.