پس از انتقاد حزب جمهوری خواه، سخنگوی کاخ سفید از انتقاد بایدن از MAGA برای “نیمه فاشیسم” دفاع کرد.

همه در مورد چه چیزی صحبت می کنند؟: برای دریافت آخرین اخبار روز در خبرنامه پرطرفدار ما ثبت نام کنید

پنج شنبه: بایدن در راهپیمایی های دموکرات ها در مریلند، سوار بر پیروزی های اخیر، از «نیمه فاشیسم» در حزب جمهوری خواه انتقاد کرد.

بایدن در سخنان خود در مراسم پذیرایی کمیته ملی دموکرات در مریلند در روز پنجشنبه، اقدامات جمهوری خواهان MAGA را با نیمه فاشیسم مقایسه کرد و در عین حال از اتحاد ملت و “حفظ دموکراسی” ابراز نگرانی کرد.

ژان پیر گفت که اقدامات جمهوری خواهان MAGA با تعریف “فاشیسم” مطابقت دارد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه از اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر مقایسه ایدئولوژی جمهوری خواهان با “نیمه فاشیسم” دفاع کرد.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: کاخ سفید از توصیف بایدن از نیمه فاشیسم جمهوری خواهان MAGA حمایت می کند.





منبع

خلاصه: بایدن تا 20 هزار دلار بدهی وام دانشجویی را لغو کرد و توقف آن را تمدید کرد

“وقتی صحبت از جناح افراطی جمهوری خواهان می شود، آنها به دموکراسی حمله می کنند … حقوق و آزادی ها را از بین می برند. آنها از … تهدید به خشونت استفاده می کنند. آنها حق رای را از بین می برند. و (بایدن) آن را آنچه که هست نامید. ژان پیر گفت.

در پاسخ، سخنگوی کمیته ملی جمهوری خواهان ناتان برند اظهارات بایدن را “نفرت انگیز” خواند.

برند “بایدن آمریکایی‌ها را مجبور به ترک شغل کرد، پول‌های خانواده‌های کارگری را به وکلای هاروارد منتقل کرد، و کشور ما را وارد رکود اقتصادی کرد، در حالی که خانواده‌ها قادر به خرید بنزین و خواربار نیستند. در بیانیه ای گفت به چندین رسانه ارسال شده است.

بایدن گفت: «آنچه اکنون می بینیم یا آغاز یا ناقوس مرگ یک فلسفه افراطی MAGA است. “این فقط ترامپ نیست. … این کل فلسفه است که زیربنای آن است – این است – من می خواهم چیزی بگویم – تقریباً مانند نیمه فاشیسم است، روشی که با آن برخورد می کند.”

کارت امتیازی اوایل سال 2024: آیا بایدن با یک رقیب روبرو شود؟ آیا پنس می تواند ترامپ را شکست دهد؟ چنی چطور؟

ژان پیر در کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه گفت جمهوری خواهان MAGA (با اشاره به شعار “آمریکا را دوباره بزرگ کنیم” رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ) به دموکراسی حمله می کنند.

ژان پیر گفت: «شما به تعریف «فاشیسم» نگاه می‌کنید و به این فکر می‌کنید که آنها در حمله به دموکراسی ما چه می‌کنند… منظورم این است که این همان چیزی است که بسیار واضح است.

هنگامی که از ژان پیر در مورد اظهارات بایدن سؤال شد، گفت که بایدن قبلاً اقدامات جمهوری خواهان متحد ترامپ را با تعریف فاشیسم مقایسه کرده است، حتی اگر قبلاً از “آن کلمه خاص” استفاده نکرده باشد.

اف‌بی‌آی در املاک مار-آ-لاگو ترامپ: بایدن می‌گوید اخطار قبلی «صفر» در مورد جستجو داشته است

به طور کلی، فاشیسم یک ایدئولوژی، جنبش یا رژیم سیاسی است که با ناسیونالیسم و ​​اقتدارگرایی مشخص می شود. فرهنگ لغت مریام-وبستر بیان می کند که فاشیسم “ملت و اغلب نژاد را بالاتر از فرد قرار می دهد” – حمایت از “یک دولت استبدادی متمرکز به رهبری یک رهبر دیکتاتور، هنگ شدید اقتصادی و اجتماعی، و سرکوب اجباری مخالفان.”