قاضی تگزاس ممنوعیت حمل اسلحه برای افراد 18 تا 20 ساله را رد کرد زیرا آنها “بخشی از شبه نظامیان در دوره تاسیس بودند”

مردی که تفنگ دستی در دست داردگتی ایماژ

  • ائتلاف سیاست اسلحه گرم، یک گروه حقوق صاحبان اسلحه، شکایتی را علیه قانون تگزاس در سال 2021 مطرح کرد و گفت که این ممنوعیت ناقض متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده است که می گوید “حق مردم برای نگهداری و حمل سلاح نباید نقض شود. “

    سال گذشته، فرماندار گرگ ابوت، قانون ایالتی جدیدی را امضا کرد که به افراد بالای 21 سال اجازه می‌داد بدون مجوز یا آموزش در بیشتر مکان‌ها اسلحه حمل کنند.

    مردی که تفنگ دستی در دست دارد

    ائتلاف سیاست سلاح گرم قانون تگزاس را به چالش کشید و گفت که این قانون متمم دوم را نقض می کند.

  • کودی ویسنیوسکی، وکیل ارشد این گروه در بیانیه ای گفت: «این تصمیم یک پیروزی قابل توجه برای حقوق جوانان در تگزاس است و برای بقیه ملت نشان می دهد که ممنوعیت های مشابه نمی توانند در برابر چالش های قانون اساسی که در تاریخ ریشه دارند مقاومت کنند.»

    دختری جلوی صلیب نشسته و زانوهایش را گرفته و گریه می کند.

    پیتمن افزود که “شواهد تاریخی غیرقابل انکار نشان می دهد که افراد 18 تا 20 ساله بخشی از شبه نظامیان در دوران تاسیس بودند.”

    قاضی حکم خود را به مدت 30 روز به حالت تعلیق درآورد تا امکان ثبت درخواست تجدیدنظر فراهم شود.

    این حکم همچنین بیان کرد که قوه قضائیه فدرال باید منطق «فقط تاریخ» را هنگام تنظیم مقررات تسلیحات به کار گیرند و تنها در صورتی می توانند قانون اساسی تلقی شوند که با قوانین موجود در قرن هجدهم که متمم دوم ارائه شد مطابقت داشته باشد.

    تنها در تگزاس محدودیت سنی برای حمل تفنگ دستی وجود داشته است. افراد هجده ساله بیش از 60 سال است که اسلحه های بلند خریداری کرده اند، همان طور که تیرانداز Uvalde که 19 کودک و دو معلم را با یک تفنگ نیمه خودکار سبک AR-15 کشت.

    دختری در 26 مه 2022 در یک بنای یادبود موقت در خارج از دادگاه شهرستان Uvalde در Uvalde، تگزاس عزاداری می کند.عکس توسط CHANDAN KHANNA/AFP از طریق گتی ایماژ

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

این ممنوعیت فقط در مورد اسلحه‌های دستی اعمال می‌شد و تگزاسی‌های 18 ساله مجاز به حمل اسلحه بلند به مدت 60 سال بودند.

یک قاضی فدرال در تگزاس ممنوعیت ایالتی برای اجازه حمل اسلحه به افراد 18 تا 20 ساله را لغو کرد.

  • شانون واتس گفت: «پس از شنیدن بازماندگان Uvalde که خواستار اقدامات ایمنی با عقل سلیم بودند – از جمله افزایش سن برای خرید یک سلاح تهاجمی – یک قاضی منصوب شده توسط ترامپ در تگزاس به تازگی حکم خطرناکی را صادر کرد که به نوجوانان اجازه می‌دهد در انظار عمومی اسلحه حمل کنند. بنیانگذار گروه کنترل اسلحه Moms Demand Action در بیانیه ای در واشنگتن پست منتشر شد.

    تگزاس به طور مداوم قوانین مربوط به دسترسی به اسلحه را کاهش داده است.

    این حکم اولین بار از زمانی است که دیوان عالی حقوق متمم دوم را در ژوئن به طور چشمگیری گسترش داد.

    در ماه ژوئن، دادگاه عالی ایالات متحده قانون یک صد ساله مجوز اسلحه را که افراد را ملزم می کرد برای حمل سلاح گرم در خارج از خانه خود “دلیل مناسب” یا دلیل خاصی داشته باشند، لغو کرد. طبق حکم جدید، متمم دوم، حق فردی را برای حمل سلاح در ملاء عام برای دفاع از خود تضمین می کند.

    در نتیجه، قاضی مارک پیتمن از دادگاه منطقه ای ایالات متحده در فورت ورث، تگزاس، ممنوعیت ایالتی برای حمل اسلحه برای افراد 18 تا 20 ساله را رد کرد و گفت که هیچ سنت تاریخی برای جلوگیری از حمل اسلحه در انظار عمومی وجود ندارد.

    یک قاضی فدرال در تگزاس ممنوعیت ایالتی برای اجازه حمل اسلحه به افراد 18 تا 20 ساله را لغو کرد.

    پیتمن در یافتن این ممنوعیت بر خلاف قانون اساسی نوشت که «بر اساس متن متمم دوم، همانطور که در تاریخ و سنت عصر بنیانگذار اطلاع داده شده است، دادگاه به این نتیجه می رسد که متمم دوم از این ممنوعیت محافظت می کند».