پزشکان می گویند که یک داروی قدیمی روزانه موهای جدیدی را به اندازه یک پنی رشد می کند

در جلسه ای در میامی در سال 2015، سینکلر گزارش داد که دوزهای پایین ماینوکسیدیل باعث رشد مو در 100 زن متوالی شده است.

او نزد آگوو رفت و او به او دوز کم ماینوکسیدیل داد. ده ماه بعد موهایش پرپشت و فراوان بود.

در یک عکس بدون تاریخ از Crystal Aguh/Johns Hopkins، براندی گری، 44 ساله، قبل و بعد از درمان با ماینوکسیدیل خوراکی توسط دکتر کریستال آگوه دیده شد. (کریستال آگو/جان هاپکینز از طریق نیویورک تایمز)

او به متخصص پوست دیگری مراجعه کرده بود که به او شامپو و مکمل داده بود، اما فایده ای نداشت. در نهایت، او گفت که متخصص پوستش به او گفته است: “هیچ کاری باقی نمانده است که بتوانم برای شما تلاش کنم، هیچ کاری دیگر نمی توانم انجام دهم.”

دکتر رابرت سوئرلیک، استاد و رئیس بخش پوست در دانشکده پزشکی دانشگاه اموری، با این موضوع موافقت کرد.

او گفت: “من به مرور زمان موهایم را از دست داده بودم.” “سپس شروع به داشتن تکه های دایره ای” بدون مو کردم. آنها بدتر و بدتر شدند.»

جانسون و جانسون، مالک فعلی Rogaine، به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

تبلیغات در همه جا وجود دارد – همانطور که ادعاهای متورم هستند: شامپوها و درمان های ویژه، که گاهی هزاران دلار هزینه دارند، باعث رشد مو می شوند. اما بسیاری از متخصصان پوست که در زمینه ریزش مو تخصص دارند می گویند که اکثر این محصولات کارایی ندارند.

دکتر کریستال آگوه، متخصص پوست در دانشکده پزشکی جان هاپکینز، گفت: «این تازه شروع به افزایش محبوبیت کرده است. ما بیشتر و بیشتر در کنفرانس ها داستان های موفقیت خود را به اشتراک می گذاریم.

او این نتایج را در سال 2017 منتشر کرد و خاطرنشان کرد که مطالعات دقیقی مورد نیاز است که در آن برخی از بیماران به طور تصادفی برای مصرف ماینوکسیدیل و برخی دیگر یک قرص قند تجویز می‌شوند. اما این اتفاق نیفتاده است. او گفت که اکنون بیش از 10000 بیمار را درمان کرده است.

دکتر رادنی سینکلر، استاد پوست در دانشگاه ملبورن استرالیا، بیمار مبتلا به طاسی الگوی زنانه داشت. موهای بالای سرش نازک شده بود و از ظاهرش متنفر بود. برخلاف آنچه در مورد اکثر بیمارانش اتفاق افتاد، روگین برای او کار کرد، اما در اثر این دارو، راش های آلرژیک روی پوست سرش ایجاد شد. با این حال، اگر مصرف آن را متوقف کند، موهایش دوباره نازک می شود.

در یک عکس بدون تاریخ از Crystal Aguh/Johns Hopkins، براندی گری، 44 ساله، قبل و بعد از درمان با ماینوکسیدیل خوراکی توسط دکتر کریستال آگوه دیده شد.  (کریستال آگو/جان هاپکینز از طریق نیویورک تایمز)

دکتر آدام فریدمن، استاد و رئیس بخش پوست در دانشگاه جورج واشنگتن، گفت: “من ما را راهزنان غیرقانونی می نامم – عنوانی که به داشتن آن افتخار می کنم.” او توضیح داد که متخصصان پوست برای درک نحوه عملکرد داروها آموزش دیده اند، که به آنها امکان می دهد داروهای بدون برچسب را امتحان کنند. در پوست، اغلب مشخص است که آیا یک درمان کمک کننده است یا خیر. آیا راش محو می شود یا خیر؟

او اضافه کرد که پزشکانی که در زمینه ریزش مو تخصص ندارند، «با ماینوکسیدیل خوراکی آشنا نیستند»، مگر به عنوان یک درمان نادر برای فشار خون بالا که با جعبه سیاه هشدار می دهد که می تواند باعث مشکلات قلبی شود. اما، او و دیگران می گویند، هشدار برای دوزهای بسیار بالاتر است.

اخیراً، تعداد فزاینده‌ای از متخصصان پوست ریزش مو، این قرص‌ها را با دوز پایین به بیماران مبتلا به ریزش موی مردانه و زنانه می‌دهند که با افزایش سن، یک اتفاق طبیعی است.

آگوه گفت: “معجزه ها را دیده ام.”

بیمارانی که نمی‌خواهند از مسیری خارج از برچسب استفاده کنند، با آنچه که برخی از متخصصان پوست می‌گویند داروهای بی‌فایده بدون نسخه یا یکی از دو محصول مورد تایید FDA برای رشد مو هستند، باقی می‌مانند.

دیگران متوجه می شوند که به سادگی برای آنها کار نمی کند. ماینوکسیدیل باید توسط آنزیم های سولفوترانسفراز به شکل فعال تبدیل شود که ممکن است به مقدار کافی در ریشه مو وجود داشته باشد یا نباشد. هنگامی که دارو به صورت خوراکی مصرف می شود، به طور خودکار به شکل فعال تبدیل می شود.

ماینوکسیدیل، ماده فعال Rogaine، لوسیون یا فومی که روی پوست سر مالیده می‌شود، ابتدا در سال 1988 برای مردان و سپس در سال 1992 برای زنان تأیید شد و اکنون عمومی است. استفاده از این دارو به عنوان یک درمان رشد مو به طور تصادفی چندین دهه پیش کشف شد. قرص‌های ماینوکسیدیل با دوز بالا برای درمان فشار خون بالا استفاده می‌شد، اما بیماران اغلب متوجه می‌شدند که این قرص‌ها باعث رشد مو در سراسر بدنشان می‌شود. بنابراین سازنده آن یک لوسیون ماینوکسیدیل – که در نهایت Rogaine نام گرفت – تولید کرد و برای رشد مو در سرهای طاس تایید شد.

گویی آن ریزش مو هرگز اتفاق نیفتاده است.

او متعاقباً دوز را بیشتر و بیشتر کاهش داد تا اینکه به دوز مؤثر یک چهلم قرص رسید و شروع به تجویز روتین دارو کرد. آن بیمار اول هنوز آن را مصرف می کند.

اگرچه گروه رو به رشدی از متخصصان پوست قرص‌های ماینوکسیدیل را با دوز پایین ارائه می‌کنند، اما این درمان برای اکثر بیماران و بسیاری از پزشکان نسبتا ناشناخته باقی مانده است. این دارو توسط سازمان غذا و دارو برای این منظور تایید نشده است و بنابراین بدون برچسب تجویز می شود – یک روش رایج در پوست.

دکتر برت کینگ، متخصص پوست در دانشکده پزشکی ییل، گفت: مجموعه بی‌پایانی از داروهای بی‌فایده برای رشد مو وجود دارد که اغلب با «هزینه‌های قابل توجهی» انجام می‌شود. با این حال، او افزود، “از آنجایی که مردم مستاصل هستند، چنین داروهایی برای رشد مو همچنان فراوان است.”

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



منبع

او گفت: “من می توانم موهایم را به روش های مختلف جدا کنم.” “من دیگر کلاه گیس نمی پوشم.”

یکی مربوط به برندی گری، 44 ساله، که در Monkton، مریلند زندگی می کند.

با این حال، بدون آزمایش دقیقی که منجر به تایید FDA شود، استفاده از قرص‌های ماینوکسیدیل برای ریزش مو غیرقابل برچسب است. و، متخصصان پوست می گویند، این احتمال وجود دارد که به همین شکل باقی بماند.

آگوح گفت: اگر ریزش مو خیلی شدید باشد، ماینوکسیدیل کمکی نخواهد کرد. «مثلاً اگر مردی عمدتاً کچل باشد و پوست سر براقی داشته باشد، کارساز نخواهد بود. چیزی برای بازیابی وجود ندارد.» او اضافه کرد که بیمار ایده‌آل کاملاً کچل نیست، اما به اندازه‌ای موهای خود را از دست داده است که حتی یک ناظر معمولی متوجه آن می‌شود.

سینکلر گفت: «بنابراین من گیر کرده بودم. بیمار بسیار با انگیزه بود و تنها چیزی که می‌دانستیم این بود که اگر بیمار به داروهای موضعی آلرژی دارد، یکی از راه‌های حساسیت زدایی، دادن دوزهای بسیار کم خوراکی است.

برای انجام این کار، سینکلر سعی کرد قرص های ماینوکسیدیل را به چهار قسمت تقسیم کند. در کمال تعجب او، دوز پایین باعث رشد موهای او شد اما بر فشار خون او تأثیری نداشت، هدف اصلی داروی با دوز بالاتر.

اما او و سایر متخصصان پوست می گویند که یک درمان ارزان قیمت وجود دارد که روزانه چند سکه هزینه می کند که مو را در بسیاری از بیماران ترمیم می کند. ماینوکسیدیل یک داروی قدیمی و شناخته شده برای درمان ریزش مو است که به روشی بسیار متفاوت استفاده می شود. به جای اینکه مستقیماً روی پوست سر استفاده شود، در قرص هایی با دوز بسیار پایین تجویز می شود.

اما متخصصان پوست می گویند که لوسیون یا فوم مخصوصاً برای برخی از بیماران مؤثر نیست، شاید به این دلیل که مصرف آن را متوقف می کنند. باید روی پوست سر قرار گیرد – و موها مانع ایجاد می شود. بسیاری به خصوص خانم ها استفاده از آن را متوقف می کنند زیرا دوست ندارند مواد چسبنده در موهای خود باقی بماند.

او گفت: «به مردم می‌گویم بیشتر کارهایی که انجام می‌دهیم غیرقابل برچسب هستند، زیرا چیزی روی برچسب وجود ندارد. او فهرست بلندبالایی از شرایط، از جمله اختلالات رنگدانه پوست، اختلالات التهابی پوست و خارش بی امان را ارائه کرد که درمان های استاندارد برای آن ها غیرقابل برچسب هستند.

سپس، دهان به دهان در مورد ماینوکسیدیل به شکل قرص وجود دارد.

این داروها شامل روگین و فیناستراید، یک داروی عمومی است که در دوزهای بالاتر در مردان برای درمان بزرگی خوش خیم پروستات استفاده می شود. به عنوان یک داروی ریزش مو، فقط برای آقایان تایید شده است. همچنین با اختلال عملکرد جنسی مرتبط است.

با این حال، برخی از بیمارانی که ماینوکسیدیل با دوز پایین مصرف می کنند، متوجه رشد موهای سرگردان روی صورت و چانه خود می شوند. بنابراین برخی از متخصصان پوست، از جمله سینکلر، داروی دیگری را اضافه کرده اند – دوزهای بسیار پایین اسپیرونولاکتون، داروی فشار خون که همچنین هورمون های جنسی خاصی به نام آندروژن ها را مسدود می کند – تا از رشد موهای ناخواسته جلوگیری کنند.

اما این دلیلی برای کشف قرص های کم دوز نبود. در عوض، این کشف نیز به طور تصادفی 20 سال پیش رخ داد.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

کینگ گفت: ماینوکسیدیل خوراکی روزانه چند سکه هزینه دارد. هیچ انگیزه ای برای صرف ده ها میلیون دلار برای آزمایش آن در یک کارآزمایی بالینی وجود ندارد. این مطالعه واقعاً هرگز و هرگز انجام نخواهد شد.»