پرونده ترامپ در جورجیا روز پنجشنبه با فانی ویلیس که هنوز مشغول به کار است، دوباره آغاز می شود

قاضی اسکات مک‌آفی پنج‌شنبه استدلال‌هایی را درباره درخواست‌هایی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و دیوید شفر، رئیس سابق حزب جمهوری‌خواه جورجیا به‌دنبال رد اتهامات پرونده دخالت در انتخابات ارائه کرده‌اند، خواهد شنید. این اولین جلسه استماع از زمانی است که مک آفی حکم داد که فانی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون، می تواند تا زمانی که دادستان اصلی ناتان وید کنار رفته است، به پیگیری پرونده علیه ترامپ ادامه دهد. در اینجا آخرین تحولات حقوقی مربوط به نامزد احتمالی جمهوری خواه ریاست جمهوری 2024 است.

دخالت در انتخابات گرجستان

بازیکنان اصلی: قاضی ، رئیس سابق حزب جمهوری خواه جورجیا و متهم مشترک ترامپ ، دادستان ناحیه فولتون، دادستان ارشد سابق

  • روز پنجشنبه، مک آفی استدلال‌هایی را درباره درخواست‌های ترامپ و شفر برای رد اتهامات بیشتر خواهد شنید. این اولین جلسه از زمانی است که مک آفی حکم داد که ویلیس تا زمانی که وید کناره گیری کند می تواند در این پرونده باقی بماند.

  • درخواست ترامپ از دادگاه می‌خواهد که اتهامات او را به این دلیل که حقوق متمم اول قانون اساسی او را نقض می‌کنند، رد کند. درخواست‌های مشابه سایر متهمان ناموفق بوده است.

  • شفر از مک‌آفی می‌خواهد که تمام هشت اتهام جنایت علیه او را که ناشی از تلاش‌هایش برای لغو نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 است، رد کند، و گفت که او به سادگی از توصیه‌های مشاور حقوقی‌اش پیروی می‌کرده است زمانی که به دنبال تشکیل یک ایالت جایگزین بود. انتخاب کنندگان

  • در اوایل این ماه، مک آفی با استناد به فقدان جزئیات، شش مورد از اتهامات جنایی را رد کرد. ترامپ اکنون به جای 13 مورد، با 10 مورد جنایت مواجه است، اما مک آفی گفت ویلیس می تواند اطلاعاتی را اضافه کند و برای بازگرداندن اتهامات به هیئت منصفه بازگردد.

  • پس از حکم مک آفی در مورد درخواست متهمان برای حذف ویلیس از پرونده، وید کنار رفت.

  • جلسه استماع روز پنجشنبه از ساعت 10 صبح به وقت شرقی پخش مستقیم خواهد شد.

چرا مهم است: در حالی که مک آفی به ترامپ و هم‌مدافعانش اجازه داده است که از حکم وی در مورد ویلیس استیناف کنند، او همچنین تصریح کرده است که در این مدت پرونده را پیش خواهد برد. ویلیس قصد دارد از مک آفی بخواهد تا شروع آزمایشی را در تابستان امسال برنامه ریزی کند. . اگر مک آفی موافقت کند، این می تواند به این معنا باشد که هیئت منصفه همچنان می تواند قبل از انتخابات ریاست جمهوری 2024 حکم صادر کند.

خواندن توصیه می شود

___________________

سه شنبه 26 اسفند

___________________

قاضی خوان مرچان، رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ را از اظهارات عمومی در مورد شهود، دادستان ها، کارکنان دادگاه و هیئت منصفه در محاکمه جنایی خود که قرار است در 15 آوریل آغاز می شود، منع می کند. چند ساعت پس از حمله ترامپ به مرچان و دخترش در یک پست اجتماعی. در اینجا آخرین تحولات حقوقی مربوط به نامزد احتمالی جمهوری خواه ریاست جمهوری 2024 است.

نیویورک پول را خاموش کند

قاضی با دستور تهوع ترامپ را می زند

بازیکنان اصلی: قاضی خوان مرچان، دادستان منطقه منهتن آلوین براگ

  • روز سه‌شنبه، مرچان در کنار براگ قرار گرفت و حکمی را به ترامپ صادر کرد که به منظور جلوگیری از «اعلام یا دستور دادن دیگران به بیان علنی» در مورد شاهدان در محاکمه‌های پولی، کارکنان دادگاه، دادستان‌ها، اعضای هیئت منصفه یا اعضای خانواده‌شان طراحی شده است. آسوشیتدپرس گزارش شده است.

  • مرچن این حکم را به اظهاراتی محدود کرد که «به قصد مداخله مادی در کار وکیل یا کارکنان در این پرونده جنایی، یا با آگاهی از این که چنین مداخله‌ای ممکن است منتج شود.»

  • ساعاتی قبل از اینکه مرچان دستور گاف را صادر کند، ترامپ در پستی در شبکه های اجتماعی به او و دخترش حمله کرد.

  • ترامپ نوشت: «قاضی خوان مرچان، مردی با ظاهر بسیار متشخص، با این حال یک نفرت‌انگیز واقعی و تأیید شده از ترامپ است که از یک مورد بسیار جدی سندرم آشفتگی ترامپ رنج می‌برد. به عبارت دیگر، او از من متنفر است!

  • ترامپ همچنین نوشت: «دخترش مدیر ارشد یک شرکت سوپرلیبرال دموکرات است که برای آدام شیفتی شیف، کمیته ملی دموکرات‌ها، اکثریت (دموکرات) سنا PAC و حتی جو بایدن متقلب کار می‌کند.

  • دستور گاف مرچن، که یک روز پس از تعیین تاریخ شروع دادگاه 15 آوریل توسط قاضی صادر می شود، مانع از اظهار نظر ترامپ در مورد او یا به طور کلی براگ نمی شود.

چرا مهم است: مرچن بر اولین محاکمه جنایی رئیس جمهور سابق ایالات متحده نظارت خواهد کرد. در حالی که وکلای ترامپ با موفقیت شروع هر چهار محاکمه جنایی را که در آنها به اتهام جنایت متهم شده به تعویق انداخته اند، پرونده حبس پول تنها موردی است که قبل از انتخابات 2024 توسط هیئت منصفه بررسی می شود.

___________________

دوشنبه 25 مارس

___________________

دادگاه تجدیدنظر نیویورک روز دوشنبه مبلغ وثیقه‌ای را که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا باید بپردازد، به دلیل درخواست تجدیدنظر از حکم ۴۶۴ میلیون دلاری در دادگاه تقلب مدنی خود کاهش داد و گفت که می‌تواند تنها ۱۷۵ میلیون دلار ظرف ۱۰ روز پرداخت کند. توافق ساعت 11 به طور موقت از لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک جلوگیری می کند تا دارایی های ترامپ را مصادره کند. قاضی خوان مرچان در محاکمه ترامپ در مورد پول خاموش، می گوید که انتخاب هیئت منصفه می تواند از 15 آوریل آغاز شود. در اینجا آخرین تحولات حقوقی مربوط به نامزد احتمالی جمهوری خواه ریاست جمهوری 2024 است.

کلاهبرداری مالی نیویورک

دادگاه تجدیدنظر ساعاتی قبل از پایان مهلت وثیقه به نفع ترامپ رای داد

بازیکنان اصلی: ترامپ، دادستان کل نیویورک لتیتیا جیمز، قاضی آرتور انگورون

  • روز دوشنبه، دادگاه تجدیدنظر نیویورک مبلغ وثیقه ای را که ترامپ و همفکرانش باید بپردازند تا به حکم 464 میلیون دلاری انگورون در مورد کلاهبرداری مدنی او پرداخت کنند، به 175 میلیون دلار کاهش داد. سمافور گزارش شده است.

  • دادگاه تجدیدنظر همچنین به ترامپ 10 روز فرصت داد تا این مبلغ را پرداخت کند.

  • ترامپ در خارج از جلسه رسیدگی به پرونده جنایی خود در منهتن، در گفتگو با خبرنگاران گفت که این کار را «بسیار سریع» انجام خواهد داد.

  • او گفت: “من به تصمیم شعبه استیناف بسیار احترام می گذارم.” و من 175 میلیون دلار پول نقد یا اوراق قرضه یا اوراق بهادار یا هر چیز دیگری که لازم باشد را خیلی سریع ظرف 10 روز ارسال خواهم کرد.

  • جیمز راه را برای توقیف برخی از دارایی های ترامپ برای تضمین کل اوراق قرضه آغاز کرده بود.

چرا مهم است: وکلای ترامپ استدلال کرده بودند که مبلغ اولیه اوراق که شامل بهره نیز می شود، بیش از حد است. آنها همچنین به دادگاه گفتند که 30 وام دهنده از دادن وام برای پوشش 464 میلیون دلار وام به آنها خودداری کرده اند. این حکم به ترامپ زمان بیشتری می‌برد و می‌تواند جیمز را از مسدود کردن حساب‌های بانکی و توقیف دارایی‌هایش باز دارد.

کیس پول خاموش

قاضی تاریخ 15 آوریل را برای شروع محاکمه ترامپ در مورد پول خاموش تعیین کرد

بازیکنان اصلی: قاضی خوان مرچان، دادستان منطقه منهتن آلوین براگ، بازیگر فیلم بزرگسال استورمی دنیلز، وکیل سابق ترامپ مایکل کوهن

  • در حالی که ترامپ روز دوشنبه به دادگاه رسیدگی می‌کند، مرچن حکم داد که محاکمه مربوط به پول خاموش می‌تواند انتخاب هیئت منصفه را در 15 آوریل آغاز کند. دیلی بیست گزارش شده است.

  • این محاکمه قبلاً قرار بود در 25 مارس آغاز شود، اما مرچان پس از ارائه شواهد جدید از تحقیقات خود در مورد روابط ترامپ با روسیه در انتخابات 2016، آن را تا 15 آوریل به تعویق انداخت.

  • مرچان روز دوشنبه حکم داد که اسناد تازه فاش شده هیچ ارتباطی با پرونده حبس پول ندارد، که تصمیم خواهد گرفت که آیا ترامپ قوانین مالی و مالیاتی مبارزات انتخاباتی نیویورک را زیر پا گذاشته است که در سال 2016 به دانیلز 130000 دلار پرداخت کرد تا یک رابطه غیر زناشویی ادعایی را پنهان کند.

  • وکلای ترامپ به دنبال رد پرونده یا به تعویق انداختن آن بودند تا بتوانند زمان بیشتری برای بررسی اسناد تازه افشا شده داشته باشند.

  • مرچان گفت: «به متهم زمان مناسبی برای آماده شدن داده شده است.

چرا مهم است: وکلای ترامپ با مهارت تمام محاکمه های جنایی رئیس جمهور سابق را به تعویق انداخته اند. اما حکم روز دوشنبه می تواند به این معنی باشد که این دوره در حال پایان است.

-با گزارش از دیلن استابلفورد

منبع