پرزیدنت بایدن برای سفر به مرز ال پاسو، گام های جدیدی را برای مهار موج مهاجرت اعلام کند

سفر به مکزیک: بایدن در 9 و 10 ژانویه به مکزیک سفر می کند تا با آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک دیدار کند. جان کربی، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه گفت که مهاجرت “در راس موضوعاتی است که مورد بحث قرار خواهند گرفت”. اولویت های دیگر تغییرات آب و هوایی و قاچاق مواد مخدر، از جمله جریان فنتانیل در سراسر مرز است.

  • وضعیت اورژانس: اسکار لسر، شهردار ال پاسو ماه گذشته پس از آزادی بیش از 10000 پناهجو و سایر مهاجران توسط گشت مرزی در یک هفته، وضعیت فوق العاده اعلام کرد. صدها نفر در خیابان های شهر خوابیده اند.

  • بایدن در حالی که اقدامات اداری جدید انجام می دهد، به این استدلال ادامه می دهد که مشکلات اساسی در سیستم مهاجرت وجود دارد که تنها از طریق اقدامات قانونی قابل حل است. اما هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که کنگره تقسیم شده بتواند به توافقی دو حزبی در مورد چنین موضوع سیاسی دست یابد.

    میخواهی بیشتر بدانی؟ این چیزی است که شما از دست داده اید

    مهاجران در 19 دسامبر 2022 از کرانه شمالی ریو گراند عبور می کنند و صف می کشند تا خود را به ماموران گشت مرزی برای رسیدگی و فرصتی برای ماندن در ایالات متحده برای درخواست پناهندگی تبدیل کنند.

    پس زمینه

    • این سفر که قبل از سفر هفته آینده او به مکزیک انجام خواهد شد، همزمان با ابتکارات سیاسی جدیدی است که بایدن در سخنرانی روز پنجشنبه ارائه خواهد کرد و کاخ سفید آن را به عنوان اقداماتی بی سابقه برای تقویت کنترل مرزها و در عین حال گسترش مسیرهای قانونی به ایالات متحده توصیف کرد.

      آنچه بایدن اعلام می کند

      • ایالات متحده طی دو سال آینده 20000 پناهجو را از کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب خواهد پذیرفت که به گفته دولت، پذیرش پناهجویان از نیمکره غربی بیش از سه برابر خواهد شد.

      • بازدید از مرز: بایدن برای اولین بار در دوران ریاست جمهوری خود از مرز آمریکا و مکزیک بازدید کند

        مهاجران در 19 دسامبر 2022 از کرانه شمالی ریو گراند عبور می کنند و صف می کشند تا خود را به ماموران گشت مرزی برای رسیدگی و فرصتی برای ماندن در ایالات متحده برای درخواست پناهندگی تبدیل کنند.

        به گفته مقامات ارشد دولت که پیش از اظهارات رئیس جمهور روز پنجشنبه در مورد این برنامه ها بحث کردند، بایدن در طول سفر خود – اولین سفرش به عنوان رئیس جمهور از مرز – و با مقامات محلی دیدار خواهد کرد.

        بایدن تحت فشار است تا جزئیات برنامه های خود را برای مقابله با موج مهاجران در مرز ایالات متحده و مکزیک توضیح دهد. امنیت مرزها اولویت اصلی جمهوری خواهانی است که کنترل مجلس نمایندگان را در انتخابات میان دوره ای نوامبر به دست گرفتند و از بایدن به دلیل عدم بازدید از مرز انتقاد کردند. جمهوری خواهان نیز متعهد شده اند که نحوه رسیدگی دولت به این موضوع را بررسی کنند.

        ایالات متحده مهاجرانی را از ونزوئلا، نیکاراگوئه، هائیتی و کوبا به مکزیک می فرستد در ازای پذیرش حداکثر 30000 نفر در هر ماه از کشورهایی که حامی مالی دارند و بررسی سوابق خود را می گذرانند. به گفته دولت، این گسترش یک سیاست مشابه فقط برای ونزوئلا است که از اکتبر آغاز شد و به کاهش تعداد ونزوئلایی‌هایی که تلاش می‌کنند به طور غیرقانونی وارد آمریکا شوند، منجر شده است.

      • معاون رئیس جمهور هریس: کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، که در آغاز دولت وظیفه رسیدگی به علل اصلی مهاجرت را بر عهده داشت، در سخنرانی وی شرکت کرد.

      مهاجران از ریو گرانده عبور کرده و به گارد ملی تگزاس نزدیک می شوند تا بپرسند که چه زمانی می توانند توسط گمرک و حفاظت مرزی برای درخواست پناهندگی در ال پاسو، تگزاس در 20 دسامبر 2022 بررسی شوند.

      این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: بایدن در اولین سفر به عنوان رئیس جمهور از ال پاسو به مرزهای جنوبی بازدید می کند.



  • منبع

    عنوان 42: گرگ ابوت، فرماندار تگزاس ماه گذشته هشدار داد که اگر سیاست همه گیر که به دولت فدرال اجازه می دهد تا به سرعت مهاجران را اخراج کند، پایان یابد، “آشوب کامل” در مرزها به وجود خواهد آمد. دیوان عالی گفته است که این سیاست، عنوان 42، باید ادامه یابد تا زمانی که دادگاه ها شکایت مقامات جمهوری خواه در 19 ایالت را که می خواهند عنوان 42 را حفظ کنند، بررسی کنند.

  • مهاجرانی که سعی می کنند بدون مجوز وارد ایالات متحده شوند و تحت سیاست همه گیر عنوان 42 نمی توانند اخراج شوند، به طور فزاینده ای مشمول «حذف سریع» و ممنوعیت پنج ساله ورود مجدد خواهند شد.

  • پرزیدنت جو بایدن در چمن جنوبی کاخ سفید در 4 ژانویه 2023.

    پرزیدنت جو بایدن در چمن جنوبی کاخ سفید در 4 ژانویه 2023.

    چرا مهم است

    پادکست 5 چیز: شهرهای مرزی برای نبرد عنوان 42، نحوه مقابله با غم و اندوه آماده می شوند

    بیشتر: اعضای شورای ال پاسو خواستار بازدید بایدن از مرز با ادامه بحران انسانی شدند

    “هرج و مرج کامل”: فرماندار تگزاس نسبت به “هرج و مرج کامل” در مرزها در پایان عنوان 42 در این هفته هشدار داد

    بایدن همچنین از کنگره خواهد خواست تا بودجه بودجه امنیت مرزی خود را به طور کامل تامین کند و قانونی را برای اصلاح سیستم مهاجرت تصویب کند.

    مهاجران از ریو گرانده عبور کرده و به گارد ملی تگزاس نزدیک می شوند تا بپرسند که چه زمانی می توانند توسط گمرک و حفاظت مرزی برای درخواست پناهندگی در ال پاسو، تگزاس در 20 دسامبر 2022 بررسی شوند.

    تصویر بزرگتر

    واشنگتن – رئیس جمهور جو بایدن قصد دارد روز یکشنبه به ال پاسو، تگزاس سفر کند، زیرا کاخ سفید گام های جدیدی را با هدف جلوگیری از مهاجرت تاریخی در میان انتقادهایی که دولت وی به اندازه کافی انجام نداده است، انجام می دهد.