پانل خانه 6 ژانویه در پایان کار با تصمیمات کلیدی روبرو می شود

این هیئت که جلسات عمومی آن در تابستان امسال جزئیات قابل توجهی را در مورد تلاش‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای معکوس کردن نتیجه انتخابات 2020 افشا کرد، هنوز باید تصمیم بگیرد که آیا برای ترامپ و معاون رئیس‌جمهور سابق مایک پنس احضاریه صادر کند یا خیر.

انتظار می‌رود جلسه روز چهارشنبه ویدیوی جدیدی از حمله 6 ژانویه و همچنین کلیپ‌های جدیدی از برخی از صدها مصاحبه کمیته با شاهدان منتشر شود.

همه توصیه‌های پانل موافق نیستند. به عنوان مثال، راسکین برای توصیه به حذف کالج الکترال فشار آورده است، اما این ایده با مقاومت چنی و دیگران مواجه شده است و بعید است که در توصیه های نهایی گنجانده شود.

اعضا همچنین درباره اصلاحات قانون شورش، قوانین مربوط به اصلاحیه های 14 و 25 و مقررات گروه های شبه نظامی بحث می کنند. اعضا همچنین احتمالاً بهبودهایی را برای امنیت کنگره توصیه می کنند.

یک صفحه نمایش عکسی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را در جریان سومین جلسه استماع کمیته منتخب مجلس نمایندگان برای بررسی حمله 6 ژانویه، در ساختمان کنگره در واشنگتن، 16 ژوئن 2022 نشان می دهد. (کنی هولستون/نیویورک تایمز)

تامپسون گفت: “FEC یک احتمال خوب خواهد بود.” “بدیهی است که ما به طور جدی به برخی از جمع آوری کمک های مالی که در حوالی 6 ژانویه انجام شد نگاه کردیم.”

اعضا همچنین در مورد توصیه های قانونی که باید ارائه کنند بحث کرده اند. هفته گذشته، چنی و لوفگرن برای جلوگیری از احتمال تلاش رئیس‌جمهور دیگری برای جلوگیری از صدور گواهینامه توسط کنگره نتایج کالج انتخاباتی، اصلاحاتی در قانون شمارش انتخابات ارائه کردند که به سرعت به تصویب مجلس رسید. (نسخه کمی متفاوت در انتظار اقدام در سنا است.)

اما این کمیته بحث کرده است که آیا و چگونه می توان اطلاعات خاص مربوط به حمله 6 ژانویه را برجسته کرد. به عنوان مثال، برخی از اعضا و کارمندان می‌خواستند جلسه‌ای برگزار کنند تا بر کار گسترده هیئت در مورد بررسی شکست‌های اجرای قانون مرتبط با حمله تاکید کنند، اما برخی دیگر استدلال کرده‌اند که انجام این کار توجه ترامپ را از بین می‌برد.

به نظر می رسید چنی روز شنبه با دیگر اعضای کمیته مخالفت کرده و جلسه استماع این هفته را بعید می داند که آخرین جلسه باشد. سایر اعضا، از جمله رئیس کمیته، گفته اند که احتمالاً ارائه نهایی آنها خواهد بود.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

این هیئت در مقطعی به فکر دعوت از ژنرال‌هایی بود که برای ترامپ کار می‌کردند تا گزارش‌های دست اولی از رفتار او ارائه کنند. (این ایده به جلو حرکت نکرده است.)

طبق آخرین داده های مالی کنگره، تعداد کارکنان خود را نیز از حدود 50 نفر به 57 نفر افزایش داده است و در طول اولین سال تاسیس خود حدود 5.3 میلیون دلار هزینه کرده است.

آخرین مراحل کار برنامه ریزی شده 18 ماهه آن در برابر یک جو سیاسی در حال تغییر است. نظرسنجی ها حاکی از آن است که دموکرات ها ممکن است در انتخابات میان دوره ای نوامبر کنترل مجلس نمایندگان را از دست بدهند. ترامپ در حال نشان دادن تمام تمایل خود برای تلاش مجدد برای ریاست جمهوری است و به نظر می رسد معاون جمهوری خواه کمیته، نماینده لیز چنی از وایومینگ که در انتخابات مقدماتی خود در ماه اوت شکست خورد، خود را به عنوان نامزد حزب ضد ترامپ در کاخ سفید برای سال 2024 معرفی می کند. نتیجه گیری پانل به عنوان بخشی از پلت فرم او.

با این پیش زمینه، جلسه استماع روز چهارشنبه را می توان اولین گام در مراحل پایانی کار کمیته دانست.

نورمن ال. آیزن که از سال 2019 تا 2020 مشاور ویژه کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا از جمله برای اولین استیضاح و محاکمه ترامپ بود، گفت: «آنچه باید انجام دهند، استراتژیک است. بخش اول پایان بازی، بستن قرارداد با مردم آمریکا است.

آیزن گفت: “آنها به طور یکنواخت برآورده شده اند و از انتظارات فراتر رفته اند.” «و وقتی این کار را هشت بار انجام دادید، این نشان می‌دهد که می‌دانید چه کار می‌کنید. من گمان می‌کنم که بخشی از دلیلی که آن‌ها وقفه‌ای طولانی گرفتند – و طبق گزارش‌ها در تابستان بسیار سخت کار کردند – این بود که بتوانند در سپتامبر با صدای بلند برگردند.

سخنگوی آژانس گفت که سرویس مخفی “سطح قابل توجهی از جزئیات را از ایمیل‌ها، ارسال‌های رادیویی، پیام‌های چت تیم مایکروسافت و نمایشگاه‌هایی که به جنبه‌های برنامه‌ریزی، عملیات و ارتباطات پیرامون 6 ژانویه می‌پردازند، ارائه کرده است.” اما سخنگوی گفت که این اسناد شامل هیچ پیامک اضافی نمی شود، مانند پیام هایی که کمیته به دنبال آن بود و در طول ارتقای تلفن ها پاک شد.

لوفگرن گفت: «ما اطلاعات بیشتری پیدا کردیم. ما در طول تابستان کار کردیم.

کمیته همچنین احضاریه ای به رابین ووس، رئیس مجلس نمایندگان جمهوری خواه در ویسکانسین صادر کرد که ترامپ در ماه جولای سعی کرد او را تحت فشار قرار دهد تا انتخابات 2020 را لغو کند، که نشان می دهد این هیئت مدت ها پس از حمله 6 ژانویه 2021 به ترامپ، فعالیت های ترامپ را دنبال می کند. کاپیتول و کناره گیری او از سمت دو هفته بعد. (ووس برای جلوگیری از احضاریه کمیته شکایت کرده است.)

این هیئت با ایجاد انقلابی در ظاهر یک جلسه استماع کنگره، انتظارات زیادی برای خود ایجاد کرد. آماده شدن برای جلسه استماع روز چهارشنبه تمرکز کمیته را در هفته های اخیر به خود اختصاص داده است.

اعضای کمیته در ابتدا تحقیقات خود و امکان ارجاع جنایی را راهی برای تحت فشار قرار دادن وزارت دادگستری برای پیگیری پرونده جنایی می دانستند. اما با توجه به اینکه دادستان های فدرال اکنون در حال بررسی عناصری از تلاش های ترامپ برای حفظ قدرت علیرغم شکست در صندوق های رای هستند، کمیته مجلس نمایندگان در حال بررسی پیشنهاد جدیدی برای اطلاعاتی است که در مورد ترامپ و متحدانش از طریق ترویج ادعاهای بی اساس در مورد تقلب در انتخابات جمع آوری کرده اند: ارجاع به کمیسیون انتخابات فدرال، یک نهاد عمدتاً بی دندان که می تواند سوء استفاده از قوانین مالی مبارزات انتخاباتی را ارزیابی کند.

اما در عین حال، کمیته در هفته‌های اخیر پنج تن از کارکنان خود را اعلام کرده است. در میان آنها آماندا ویک، دادستان فدرال سابق که در جلسه استماع کمیته حضور داشت و “تیم سبز” هیئت را رهبری می کرد، که در مورد مسیر پولی مرتبط با 6 ژانویه، از جمله کمک های مالی سیاسی و تامین مالی تجمعات قبل از خشونت تحقیق می کرد. .

آنها مصاحبه‌های پشت درهای بسته با مقامات ارشد دولت ترامپ انجام دادند تا اطلاعات بیشتری درباره دوره زمانی بین 6 ژانویه 2021، زمانی که گروهی از حامیان ترامپ به کنگره حمله کردند و 20 ژانویه، زمانی که جو بایدن رئیس جمهور جو بایدن سوگند یاد کرد، فاش کنند. صحبت در مورد استناد به متمم 25 برای برکناری ترامپ از قدرت.

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



منبع

تا حدودی، کمیته اکنون در حال رقابت برای جلب توجه با سایر تحقیقات درباره ترامپ و متحدانش است. دادستان کل نیویورک شکایتی گسترده علیه ترامپ و خانواده اش تنظیم کرده است. دادستان‌های گرجستان در حال انجام مصاحبه‌های هیئت منصفه بزرگ درباره تلاش‌ها برای لغو شکست ترامپ در آنجا هستند. و وزارت دادگستری اکنون در حال انجام تحقیقات جنایی در مورد رویدادهایی است که به حمله 6 ژانویه منجر شد و همچنین نحوه برخورد ترامپ با اسناد طبقه بندی شده ای که هنگام خروج از کاخ سفید با خود برده بود.

و در هفته‌های اخیر با اخراج کارکنان خود دست و پنجه نرم کرده است و با انتقاد عمومی از سوی یکی از دستیاران سابق، دنور ریگلمن، مواجه شده است که می‌گوید در پیگیری ارتباط بین کاخ سفید و آشوب‌گران به اندازه کافی تهاجمی نبوده است.

یک صفحه نمایش عکسی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را در جریان سومین جلسه استماع کمیته منتخب مجلس نمایندگان برای بررسی حمله 6 ژانویه، در ساختمان کنگره در واشنگتن، 16 ژوئن 2022 نشان می دهد. (کنی هولستون/نیویورک تایمز)

بازرسان این پنل در تابستان امسال چندین موضوع را دنبال کردند، برای مثال به کپنهاگ سفر کردند تا فیلم‌های گرفته شده توسط یک گروه فیلم‌برداری مستند از راجر استون، عامل سیاسی و معتمد ترامپ را بررسی کنند. اعضای کمیته اشاره کرده اند که برخی از این مطالب ممکن است در جلسه استماع روز چهارشنبه منتشر شود.

جیمی راسکین، نماینده دموکرات، یکی از اعضای کمیته، گفت: «شناخت‌های ما مقصر اصلی دونالد ترامپ را نشان داد و ما این داستان را کامل خواهیم کرد.

این هیئت موضوعاتی را که قصد دارد در جلسه استماع ساعت 1 بعد از ظهر که اولین جلسه از ژوئیه است، پوشش دهد، اعلام نکرده است. اما همچنان در تلاش است تا با تحقیقات خود زمینه جدیدی را ایجاد کند.

برای کمک به بازی پایانی، این هیئت بی سر و صدا جان وود، دادستان فدرال سابق و نزدیک به چنی را دوباره استخدام کرده است. وود قبل از اینکه هیئت را برای یک نامزدی کوتاه و ناموفق برای سنای ایالات متحده در میسوری ترک کند، رهبری “تیم طلا” کمیته را بر عهده داشت که درباره ترامپ و حلقه درونی او تحقیق می کرد.

هنوز در مورد اینکه آیا احضاریه‌های صادر شده برای اعضای جمهوری‌خواه کنگره که از همکاری با تحقیقات خودداری کرده‌اند یا اینکه چه توصیه‌های قانونی باید ارائه کند، تصمیم‌گیری نشده است. هنوز باید درگیر این باشد که چه زمانی پرونده‌های خود را به وزارت دادگستری تحویل دهد، چگونه گزارشی را که امیدوار است یک گزارش مکتوب جامع باشد و اینکه آیا ارجاعات کیفری ارائه کند، به پایان برساند. حتی نمی تواند در مورد اینکه آیا جلسه استماع روز چهارشنبه آخرین جلسه آن خواهد بود یا خیر، توافق کرد.

نماینده بنی تامپسون، رئیس کمیته، گفت که هیئت اخیراً مجموعه‌ای از اسناد را از سرویس مخفی دریافت کرده است در پاسخ به احضاریه‌ای که پس از این خبر که پیام‌های متنی ماموران از 5 و ژانویه صادر شده است. 6، 2021، گم شده بود.

اخیراً زمانی که ویرجینیا توماس، همسر کلارنس توماس، قاضی دیوان عالی کشور، با یک مصاحبه داوطلبانه در مورد نقش او در تلاش برای حفظ ترامپ در قدرت موافقت کرد، پیشرفت زیادی حاصل شد. انتظار می رود این مصاحبه ظرف چند هفته انجام شود.

زوئی لوفگرن، نماینده کالیفرنیا، گفت که این پنل بخشی از انرژی خود را بر تهدیدهای مداوم علیه دموکراسی متمرکز خواهد کرد، مانند قدرت گرفتن منکران انتخابات 2020 بر سیستم های انتخاباتی.

واشنگتن – یک روز قبل از از سرگیری جلسات استماع تلویزیونی خود و در حالی که تنها چند ماه تا پایان کارش باقی مانده است، کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان در حال بحث و جدل در مورد بهترین روش برای تکمیل کار خود است و هنوز تصمیمات کلیدی در مورد موضوعاتی گرفته نشده است که می تواند به شکل گیری آن کمک کند. میراث