ویدیوی ضرب و شتم ممفیس اولین حساب پلیس را مورد توجه قرار داد

هیچ اشاره ای به مشت، لگد، اسپری فلفل یا ضربه باتوم نشده است.

در فیلادلفیا، افسران گفتند که یک دانشجوی کالج که بر اثر باتوم فلزی پلیس از ناحیه سر زخمی شده بود، به یک افسر حمله کرد. اما این دانش آموز پس از مشاهده فیلمی که نشان می داد یک افسر با باتوم به سر و گردن او می زند، آزاد شد.

سخنگوی پلیس مینیاپولیس که بعداً این بیانیه را صادر کرد، گفت که او از صحنه بازدید نکرده یا فیلم دوربین بدن را بررسی نکرده است، و هنگامی که ویدیویی از افراد ناظر منتشر شد و آژانس‌های خارجی وارد شدند، او قادر به صدور بیانیه اصلاحی نبود.

استاتون گفت: «من واقعاً فکر نمی‌کنم که این مشکل بزرگی باشد، تا زمانی که یک پیگیری دقیق وجود داشته باشد. آژانس ها باید با حذف پتانسیل دروغ ها هماهنگ شوند. یا فریب، دروغ نگوییم، یا گمراه شدن با حذف».

ویدئویی که به تازگی منتشر شده است، افسران پلیس ممفیس را نشان می‌دهد که تایر نیکولز را با مشت و لگد و همچنین با استفاده از اسپری فلفل و باتوم مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند، در حالی که نیکولز از شدت درد زوزه می‌کشد و سعی می‌کند از ضربه‌ها محافظت کند.

او گفت که استفاده از زمان منفعل در بیانیه اولیه پلیس ممفیس – مبنی بر اینکه درگیری ها رخ داده است – آنچه را که واقعاً اتفاق افتاده است، پنهان می کند.

بل هاردوی در رابطه با اولین بیانیه پلیس در مورد دستگیری نیکولز گفت: “این گمراه کننده است.” “این زنگ یک توقف منظم ترافیک است، در حالی که در واقع می دانیم که این افسران گشت زنی نبودند که به دنبال سرعت غیرمجاز باشند.”

نیکولز در 10 ژانویه درگذشت. دفتر تحقیقات تنسی روز بعد در اعلام مرگ او گفت که او “تسلیم جراحاتش شده است” اما ماهیت آنها را توصیف نکرد.

بل هارداوی گفت: «من تعجب می‌کنم که چه چیزی آنها را وادار کرد که این واقعه را مطرح کنند و اصلاً آن را تصدیق کنند.

اوری گفت: «این نیز درست نیست. او از تنگی نفس شکایت داشت؟ وقتی ویدیو را تماشا می کنید، او یا بیهوش یا نیمه هوشیار آنجا دراز کشیده است. توصیف آن به عنوان شکایت از تنگی نفس مضحک است.»

عایشه بل هارداوی، استاد دانشکده حقوق کیس وسترن رزرو، گفت که ادارات پلیس می توانند با شفاف تر بودن و ارائه اظهارات اولیه در مورد چنین برخوردهایی، اعتماد مردم را افزایش دهند.

این آخرین نمونه در یک رشته طولانی از گزارش های اولیه پلیس در مورد استفاده از زور است که بعدها نشان داده شد که برخوردهای خشونت آمیز و گاه مرگبار را به حداقل رسانده یا نادیده گرفته است، از جمله گزارش پلیس مینیاپولیس پس از قتل جورج فلوید در سال 2020.

«در حین تلاش برای بازداشت مظنون، درگیری دیگری رخ داد. با این حال، مظنون در نهایت دستگیر شد.» پلیس در 8 ژانویه گفت: «پس از آن، مظنون از تنگی نفس شکایت کرد و در آن زمان آمبولانس به محل اعزام شد. مظنون در شرایط بحرانی به بیمارستان سنت فرانسیس منتقل شد. وضعیت.”

اشاره به مشکلات تنفسی یادآور مرگ فلوید در سال 2020 بود، پس از آن که یک افسر پلیس مینیاپولیس برای دقایقی بر پشت گردن او زانو زد و او با صورت به پایین در خیابان دراز کشید و بارها فریاد زد: «نمی‌توانم نفس بکشم». پلیس آنجا در ابتدا علناً اعلام کرد که فلوید بر اثر یک “حادثه پزشکی در جریان تعامل پلیس” درگذشت.

سرگرد کارن رودولف، سخنگوی پلیس ممفیس، روز شنبه در پاسخ به سوالی درباره آن بیانیه اولیه، تنها گفت که “مانند تمام اطلاعات منتشر شده، مقدماتی است.”

نیکولز و پنج افسر که متهم به قتل و اخراج از بخش شده اند، همگی سیاه پوست هستند.

با این حال، در ابتدا، در بیانیه‌ای که یک روز پس از حادثه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، پلیس ممفیس از زبان مبهم برای توصیف حمله استفاده کرد و چیزی نگفت که افسران با بی‌رحمی و خشونتی که توسط کلیپ‌های ویدیویی منتشر شده در اواخر روز جمعه منتشر شد، عمل کرده‌اند.

مایکل اوری، وکیل حقوق مدنی، بنیانگذار پروژه ملی پاسخگویی پلیس، گفت که پلیس و مقامات منتخب می توانند در کم اهمیت جلوه دادن رفتار نادرست افسران نقش داشته باشند.

ست استاتون، استاد حقوق دانشگاه کارولینای جنوبی، افسر پلیس سابق، گفت که سازمان های پلیس زمانی که جزئیات کاملی ندارند، معمولاً اطلاعاتی را در مورد یک حادثه با توضیحات بسیار کمی منتشر می کنند، اغلب فقط «اطلاعاتی که آنقدر عمومی هستند که عملاً مفید نیستند». .

اسکولفورو از هریسبورگ، پنسیلوانیا گزارش داد. آدریان ساینز، خبرنگار آسوشیتدپرس در ممفیس، تنسی، مشارکت داشت.



منبع

___

در اولین اظهار نظر خود در مورد دستگیری نیکولز، یک کارگر 29 ساله فدرال اکسپرس، در شب 7 ژانویه توسط اعضای واحد موسوم به اسکورپیون پلیس شهر، این اداره به طور مبهم گفت که افسران درگیر “به طور معمول تسکین یافته اند. وظیفه» طی تحقیقات و یک آژانس خارجی وارد شده بود.

در حالی که نیکولز در بیمارستان در حال مرگ بود، حساب رسمی پلیس می‌گوید که او به دلیل رانندگی بی‌احتیاطی هنگام «درگیری» متوقف شده بود و او با پای پیاده فرار کرد. او پس از گرفتن عکس غروب خورشید در یک پارک تقریباً به خانه رسیده بود.

اوری گفت: «آنها نمی خواهند بپذیرند که این اتفاقات در حال رخ دادن است، به ویژه نه در شهرشان یا تحت نظارت آنها. من می‌گویم که استعدادی برای انکار وجود دارد.»

ویدئوهای منتشر شده علنی نیز در تضاد با حساب‌های پلیس در جاهای دیگر است، مانند بوفالو، نیویورک، جایی که افسران گفتند که یک معترض هنگام «سقوط و افتادن» به سرش ضربه زد، اما ویدیو نشان می‌دهد که دو افسر او را هل داده‌اند.

تنها سه روز بعد، در 14 ژانویه، زمانی که ناپدری اش به رسانه های محلی گفت، مردم متوجه شدند که نیکولز پس از ضرب و شتم توسط پلیس دچار ایست قلبی و نارسایی کلیه شده است. اخیراً، وکلای خانواده نیکولز گفته اند که کالبد شکافی انجام شده توسط آسیب شناس پزشکی قانونی که آنها استخدام کرده اند، خونریزی داخلی گسترده ای را نشان داده است.