ویدئوها نشان می دهد پل فرانسیس اسکات کی در بالتیمور پس از برخورد یک کشتی بزرگ فروریخته است.

  • پل فرانسیس اسکات کی در بالتیمور بامداد سه شنبه فروریخت.

  • BI پخش زنده ای را مشاهده کرد که به نظر می رسید یک کشتی عظیم را نشان می دهد که به یک تیر پشتیبانی برخورد می کند.

  • نقشه‌های ردیابی کشتی‌ها تا ساعت 2:50 بامداد، کشتی‌های گارد ساحلی را نشان می‌داد که به سمت کشتی باری با پرچم سنگاپور دالی حرکت می‌کردند.

پل فرانسیس اسکات کی در بالتیمور صبح روز سه شنبه پس از برخورد یک کشتی باری بزرگ با آن فروریخت.

آ ویدیوی حادثه اوایل صبح روز سه‌شنبه در توییتر X پست شد. در این ویدئو، برخورد یک کشتی بزرگ با یکی از تیرهای تکیه گاه پل دیده می شود. قبل از اینکه پل شروع به فرو ریختن کند، دود از کشتی مشاهده شد.

سازمان حمل و نقل مریلند گفت: “هشدار ترافیکی عمده بالتیمور: از راهروی جنوب شرقی I-695 اجتناب کنید. فروریختن پل کلید I-695 به دلیل برخورد کشتی”. یک پست X صبح سه شنبه

یکی از نمایندگان اداره پلیس بالتیمور به ABC News گفت: “در ساعت 1:35 بامداد، پلیس شهر بالتیمور از ریزش جزئی پل، با کارگران احتمالاً در آب، در پل فرانسیس اسکات کی مطلع شد.”

کوین کارترایت، مدیر ارتباطات سازمان آتش نشانی بالتیمور، به آسوشیتدپرس گفت که آنها معتقدند حداقل هفت نفر در آب هستند.

کارترایت به AP گفت: «تمرکز ما در حال حاضر تلاش برای نجات و بازیابی این افراد است.

BI همچنین پخش زنده یوتیوب از پل را مشاهده کرد که نشان می داد یک کشتی بزرگ در حدود ساعت 1:28 صبح به وقت محلی به پل برخورد می کند.

نمای زنده از منطقه در حدود ساعت 3:00 صبح به وقت محلی، ساختار پل را تا حدی در بندر غوطه ور و به صورت چند تکه نشان داد.

BI همچنین نقشه ردیابی کشتی منطقه را در سایت نظارت بر کشتی VesselFinder.com مشاهده کرد. در ساعت 2:50 بامداد به وقت محلی، کشتی دالی، یک کشتی کانتینری با پرچم سنگاپور، در زیر پل ثابت مانده بود.

دالی متعلق به Grace Ocean، یک شرکت سنگاپور است. این شرکت در بیانیه ای در صبح سه شنبه تایید کرد که کشتی آنها به یکی از ستون های پل برخورد کرده است.

در بیانیه این شرکت آمده است: “همه خدمه، از جمله دو خلبان، شناسایی شده اند و گزارشی مبنی بر مصدومیت وجود ندارد. همچنین هیچ آلودگی وجود نداشته است.”

به گفته گریس اوشن، این کشتی در زمان وقوع حادثه عازم کلمبو، سریلانکا بود.

سخنگوی گارد ساحلی ایالات متحده (USCG) این خبر را تایید کرد سان بالتیمور که دالی 948 فوتی با پل برخورد کرده است.

متیو وست، افسر درجه یک، به ان‌بی‌سی نیوز گفت: «USCG سه قایق واکنش مستقر کرده است و نیروهای پاسخ‌دهنده آلودگی در مسیر هستند.

تصویری از VesselFinder.com که کشتی باری دالی با پرچم سنگاپور را در زیر کمربند بالتیمور نشان می‌دهد.تصویری از VesselFinder.com که کشتی باری دالی با پرچم سنگاپور را در زیر کمربند بالتیمور نشان می‌دهد.

دالی، یک کشتی باری با پرچم سنگاپور، در نقشه ردیابی کشتی VesselFinder.com ثابت دیده شد.Screengrab/VesselFinder.com

بر اساس اسکنر پلیس شهرستان بالتیمور در یک ساعت و نیم پس از فروریختن پل، تیم‌های خدمات اضطراری، از جمله غواصان و حداقل دو بالگرد، به محل حادثه پاسخ دادند.

مشخص نیست که آیا خودروهایی در طول این پل در حال حرکت بوده اند یا خیر. نمایندگان اداره حمل و نقل مریلند بلافاصله به درخواست اظهار نظر Business Insider پاسخ ندادند.

جانی اولشوسکی جونیور، مدیر اجرایی شهرستان بالتیمور در یک گزارش گفت پست X که مقامات “به دقت وضعیت جاری در پل کی را زیر نظر دارند.”

اولشفسکی نوشت: “دعاهای ما برای همه کسانی که تحت تاثیر قرار گرفته اند باقی می ماند.”

بر اساس گزارش MDTA، پل فرانسیس اسکات کی در مارس 1977 به عنوان آخرین پیوند در کمربندی بالتیمور افتتاح شد. هزینه ساخت آن 60.3 میلیون دلار بوده و طول آن 10.9 مایل بر اساس MDTA است.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید

منبع