نکاتی از روز ترن هوایی ترامپ در دادگاه: از میز سیاست

به نسخه آنلاین خوش آمدید از میز سیاست، یک خبرنامه عصرانه که آخرین گزارش ها و تحلیل های تیم سیاسی اخبار NBC را از مسیر مبارزات انتخاباتی، کاخ سفید و کاپیتول هیل برای شما به ارمغان می آورد.

در نسخه امروز، کاترین دویل، خبرنگار کاخ سفید، از یک دادگاه نیویورک در مورد روز طوفانی دونالد ترامپ در جبهه حقوقی گزارش می دهد. به علاوه، آندره آ میچل، خبرنگار ارشد روابط خارجی، تنش های تازه بین جو بایدن و بنیامین نتانیاهو را کاهش می دهد.

نکات کلیدی از دوران حضور ترامپ در دادگاه

نوشته کاترین دویل

دوشنبه برایش کمی سخت بود دونالد ترامپ در جبهه حقوقی

تیم دفاعی ترامپ نتوانست قاضی خوان مرچان را متقاعد کند تا قبل از شروع محاکمه پرونده ترامپ در نیویورک، زمان بیشتری را به ساعت اضافه کند. ماه برای شروع انتخاب هیئت داوران

نکته خبری دارید؟ به ما اطلاع دهید

اما در دادگاهی دیگر در روز دوشنبه، ترامپ به خاطر وثیقه ای که قرار بود به عنوان بخشی از پرونده مدنی که از دست داده بود، به او مهلت داد.

در اینجا نکات کلیدی از روز ترامپ در دادگاه آمده است:

تلاش های تاخیری ترامپ کوتاهی می کند: ترامپ با موفقیت شروع پرونده حبس پول را که در ابتدا برای دوشنبه تعیین شده بود، به عقب انداخت. اما تلاش‌های او برای به تعویق انداختن محاکمه بیشتر خنثی شد و مرچان برای شروع آن در 15 آوریل برنامه ریزی کرد.

ترامپ مجبور نبود روز دوشنبه در دادگاه حضور داشته باشد. با این حال، وقتی دادگاه تاریخی سه هفته دیگر آغاز شود، او باید هر روز در آن شرکت کند، که می تواند فعالیت مبارزات انتخاباتی او را مختل کند.

ترامپ احساسات واقعی خود را پنهان نکرد: او قبل از ورود به دادگاه، این پرونده را «شکار جادوگر» و «فریب‌کاری» خواند. ابرویش را در هم کشید. او در حالی که قاضی برای بررسی اسناد اکتشاف بحث می کرد، به فشار وکیل مدافع خود نگاه می کرد. و او به طور فزاینده ای ناامید شد زیرا دفاع نتوانست قاضی را متقاعد کند که به زمان بیشتری نیاز است.

ترامپ با کت و شلوار سرمه ای و کراوات قرمز بین وکلای خود نشست و چشمانش خون آلود بود. همانطور که مرچان صحبت می کرد، ترامپ از میز دفاع خم شد و نگاهش را محدود کرد. ترامپ در ابتدای تعطیلات 45 دقیقه ای از سالن خارج شد و دوباره اخم کرد و ابروی خود را در هم کشید.

ترامپ در مورد دیگری پیروز می شود: با این حال، خارج از دادگاه مرچن، ترامپ یک پیروزی را به دست آورد.

یک دادگاه تجدیدنظر ایالتی حکم داد که او و همدستانش در یک پرونده کلاهبرداری مدنی در نیویورک می توانند وثیقه کمتری را منتشر کنند، حکم را از 464 میلیون دلار به 175 میلیون دلار کاهش داد و هر گونه اقدام احتمالی لتیتیا جیمز، دادستان کل برای توقیف دارایی های او را به تاخیر انداخت. آنها 10 روز فرصت دارند تا اوراق را ارسال کنند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید →

شکاف تازه ای بین آنها پدیدار می شود بایدن و نتانیاهو

تحلیل آندریا میچل

تنش دوباره روز دوشنبه میان جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، پس از تصویب قطعنامه سازمان ملل که اسرائیل با آن مخالفت کرده بود، برای اولین بار آغاز شد.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که ایالات متحده به این دلیل رای ممتنع داد زیرا این قطعنامه حماس را به دلیل کشتار 7 اکتبر محکوم نکرد، اما از آنجایی که ایالات متحده با درخواست قطعنامه برای تمدید آتش بس و آزادی گروگان موافق است، آن را وتو نکرد. منابع اسرائیلی به ان بی سی نیوز گفتند که نتانیاهو از اینکه ایالات متحده از وتوی خود برای جلوگیری از قطعنامه استفاده نکرد خشمگین بود و او بلافاصله سفر برنامه ریزی شده این هفته نزدیکترین مشاور خود، ران درمر، به کاخ سفید را لغو کرد.

نقض این قطعنامه زمانی رخ داد که یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل و یک تیم از قبل در پنتاگون حضور داشتند. سفر آنها، همراه با درمر، به دستور بایدن در تماسی با نتانیاهو در هفته گذشته ترتیب داده شده بود که اولین بار در بیش از یک ماه گذشته بود. مقامات ارشد به ان‌بی‌سی نیوز گفتند که بایدن می‌خواست خسارات وارده را که چند روز قبل از سخنرانی چاک شومر، رهبر اکثریت سنا در انتقاد از رفتار نتانیاهو در جنگ و خواستار برگزاری انتخابات جدید اسرائیل تمجید کرده بود، جبران کند.

مقامات ارشد به ان‌بی‌سی نیوز به امید حل اختلافاتشان گفتند که بایدن به نتانیاهو گفت که با درخواست شومر برای انتخابات موافق نیست، اما همچنان از او خواست که به رفح حمله نکند و به او پیشنهاد کرد که هیئتی را برای شنیدن گزینه‌های جایگزین به واشنگتن بفرستد. اما شکست ایالات متحده در جلوگیری از قطعنامه سازمان ملل باعث شد نتانیاهو سفر درمر را لغو کند، علیرغم اینکه یکی دیگر از اعضای کابینه جنگی وی، وزیر اپوزیسیون بنی گانتز، گفت که گفتگوی مستقیم آنقدر مهم است که خود نتانیاهو باید به ایالات متحده بیاید.

اختلافات بایدن با نتانیاهو و کابینه دست راستی او همچنین باعث شد که آمریکا شهرک نشینان یهودی در کرانه باختری را پس از شکست اسرائیل در جلوگیری از حملات خشونت آمیز به ساکنان فلسطینی تحریم کند. همه این‌ها بایدن را وادار کرده است که بین تعهد عاطفی دیرینه‌اش به اسرائیل – که باعث شد او لغو یا شرطی کردن فروش تسلیحات را رد کند – با انزجارش از تلفات غیرنظامیان و بحران انسانی در غزه، از یک طناب محکم و عمیقاً شخصی و سیاسی عبور کند.

این عقاید متضاد، بایدن را در یک انتخاب تقریباً غیرممکن بین دموکرات‌های مترقی خشمگین از ویرانی غزه و گروه بزرگ‌تری از رای‌دهندگان که کاملاً به هر قیمتی از اسرائیل حمایت می‌کنند، قرار داده است.

در حال حاضر همه اینها از The Politics Desk است. اگر بازخورد دارید – پسندیده یا دوست نداشتن – به ما ایمیل بزنید [email protected]

و اگر طرفدار هستید، لطفا با همه و همه به اشتراک بگذارید. می توانند ثبت نام کنند اینجا.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است

منبع