ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، سخنرانی غافلگیرکننده ای را برای جانز هاپکینز ایراد کرد

او همچنین از حمایت رهبران ایالات متحده از زمان تهاجم روسیه، از جمله سرمایه‌گذاری قابل توجه در کمک‌های بشردوستانه و نظامی، تشکر کرد.

در یک بیانیه خبری آمده است: «ظاهر او یک غافلگیری کامل برای حاضران خواهد بود.

“شما باید دقیقا بدانید که امروز به چه چیزی نیاز دارید – و می خواهید فرداهایتان چگونه باشد.”

دانشگاه سخنرانی زلنسکی را با برگزاری مراسم، دقایقی قبل از شروع سخنان وی، اعلام کرد.

زلنسکی که پاسخش به تهاجم روسیه او را به نماد بین‌المللی دموکراسی تبدیل کرده است، گفت مطمئن است که نسل‌های آینده رهبران آمریکایی به دفاع از ارزش‌های دموکراتیک در سراسر جهان ادامه خواهند داد.

بالتیمور (AP) – در طی یک سخنرانی غیرمنتظره برای فارغ التحصیلان دانشگاه جانز هاپکینز در صبح پنجشنبه، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به آنها گفت که از زمان و منابعی که در اختیار دارند برای پیگیری علایق خود و حفظ ارزش های دموکراتیک در خطر در کشورش استفاده کنند. جنگ علیه روسیه

به گفته جیل روزن، سخنگوی دانشگاه، دانیلز نامه ای برای زلنسکی ارسال کرده و از او خواسته است در مراسم سخنرانی کند. دانیلز در این نامه ابراز امیدواری کرده است که «یکی از رهبران بزرگ دموکرات عصر ما با نسل بعدی رهبران صحبت کند و اهمیت پایبندی به اصول خود و دیدار با صلابت و فروتنی با لحظات چالش برانگیز تاریخ را در آنها تقویت کند. مطمئناً در سال‌های آینده با آن مواجه خواهیم شد.»



منبع

زلنسکی گفت که او از طریق پخش زنده از اوکراین صحبت کرد، جایی که درگیری های جاری بر آینده تعداد بی شماری از جوانان اوکراینی تأثیر گذاشته و فرصت ها و عزیزان را از آنها سلب کرده است. او به فارغ التحصیلان هاپکینز گفت که از هر لحظه نهایت استفاده را ببرند.

او گفت: “زمان با ارزش ترین منبع روی کره زمین است.” “بعضی از مردم زودتر متوجه این موضوع می شوند و این افراد خوش شانس هستند. دیگران خیلی دیر متوجه می شوند، وقتی کسی یا چیزی را از دست می دهند.»

ران دانیلز، رئیس دانشگاه، پس از سخنرانی به زلنسکی مدرک دکترای افتخاری ادبیات انسانی را اعطا کرد.

رئیس جمهور جو بایدن هفته گذشته از توافق بین ایالات متحده و کشورهای اروپایی برای تامین جت های جنگنده اف-16 اوکراین خبر داد و سرانجام به درخواست دیرینه رهبران اوکراینی جامه عمل پوشاند. زلنسکی ماه‌ها به غرب فشار آورد تا جت‌های ساخت آمریکا را در اختیار نیروهایش قرار دهد، زیرا نیروهایش به تلاش برای عقب راندن نیروهای روسی ادامه می‌دهند و این درگیری اکنون در دومین سال خود است.

زلنسکی در طی اظهارات خود در روز پنجشنبه دیدار اخیر با سربازان اوکراینی را در خط مقدم تشریح کرد و گفت که بسیاری از آنها رویاها و آرزوهایی شبیه به دانشجویان فارغ التحصیل آمریکایی دارند. او گفت که تفاوت این است که جوانان اوکراینی مجبور هستند قبل از تعقیب رویاهای خود، تراژدی جمعی جنگ را تحمل کنند.

مراسم آغاز به کار در مدرسه هوم وود فیلد در محوطه دانشگاه بالتیمور برگزار شد.