زنان در حال تشویق یکدیگر به پوشیدن پیراهن مترو در وسایل نقلیه عمومی هستند تا از نگاه تابستانی خود در برابر چشمان مردان عجیب و غریب محافظت کنند.

این پیراهن ها با هدف جلوگیری از تماس در هنگام رفت و آمد پوشیده می شوند.

  • یکی از کاربران نوشت: «این خیلی خسته کننده است که همیشه در یک بدن زنانه نگهبانی داشته باشید.

    یکی از TikToker در ویدئویی که در 15 آوریل منتشر شد، نوشت: “این تی شرت بزرگی است که ما روی لباس های زیبای خود می پوشیم تا مردان عجیب و غریب در قطار شما را اذیت نکنند.”

    او گفت: «من فکر می‌کنم در این مرحله، بچه‌ها به هر چیزی پاسخ می‌دهند.

    اصطلاح «پیراهن مترو» در TikTok محبوبیت بیشتری پیدا کرده است، جایی که زنان در حال فیلمبرداری از خود با پوشیدن تی شرت های سایز بزرگ روی تاپ تابستانی خود برای ایمنی در هنگام رفت و آمد هستند.

    در TikTok، برخی از زنان در مورد پوشیدن تی‌شرت‌های بزرگ پست‌هایی منتشر می‌کنند که به آنها «پیراهن مترو» می‌گویند.

  • در یک نظرسنجی در سال 2014 از 2000 آمریکایی که توسط سازمان غیرانتفاعی توقف آزار و اذیت خیابانی انجام شد، 65 درصد از زنان گفتند که آزار جنسی را تجربه کرده‌اند.

  • چندین کامنت‌کننده به این ویدیوها پاسخ دادند و گفتند که این ویدیوها مربوط به احساس ناامنی در مکان‌های عمومی، به‌ویژه در طول تابستان است و معتقدند حیف است که زنان برای محافظت از خود تا این حد تلاش کنند.

    برای داستان‌های بیشتر مانند این، پوشش تیم فرهنگ دیجیتال Insider را در اینجا بررسی کنید.

    اسکرین شات هایی از TikToker که "پیراهن های مترو" پوشیده است.



    منبع

    به نظر می رسد این مفهوم برای اولین بار در سال 2022 در TikTok ظاهر شد، زمانی که چندین زن از خودشان فیلم گرفتند که با وجود هوای شدید تابستان، یک پیراهن را برای بیرون رفتن به تن کردند. در ماه‌های اخیر به شدت افزایش یافته است و ویدیوهای ارسال شده در آوریل و می میلیون‌ها بازدید تجمعی دریافت کرده‌اند.

    خروج از خانه با «پیراهن مترو» «قاعده ای» بوده که برخی می گویند سال ها با آن زندگی کرده اند.

    به نظر می رسد مفهوم “پیراهن مترو” برای اولین بار در سال 2022 در TikTok ظاهر شد.اسکرین شات از TikTok

    • برخی از TikTokers آن را به‌عنوان «قانونی» توصیف کردند که سال‌ها بر اساس آن زندگی کرده‌اند تا به آنها کمک کند احساس امنیت بیشتری داشته باشند، زیرا آزار و اذیت یک «مشکل بزرگ» در شهرهایی است که در آن زندگی می‌کنند.

      همانطور که اینسایدر قبلا گزارش داده بود، زنان به طور فزاینده ای از TikTok برای مستندسازی آزار و اذیت خیابانی در زمان واقعی استفاده می کنند. ویروسی شدن با چنین پست‌هایی اغلب منجر به آزار و اذیت مجدد در فضاهای آنلاین شده است، که برخی از زنان می‌گویند که این امر باعث ایجاد یک اثر “آسیب‌دهی مجدد” شده است.