رئیس سوگند نگهبانان در حالی که در انتظار سرنوشت خود است، به غرور می پردازد

استوارت رودز، بنیانگذار سوگند کیپرز، لحظاتی قبل از محکوم شدن به 18 سال زندان به دلیل توطئه فتنه‌انگیز در ارتباط با شورش کاپیتول، سخنان سیاسی بی‌هیچ‌وجهی را مطرح کرد و به قول وفاداری به رئیس‌جمهور سابق که لفاظی‌هایش او را به زندان انداخت، ادامه داد. اولین مکان.

با این حال، دفاعیات رودز از مهتا خواستار مهلت گذراندن آن شد، با این استدلال که موکل آنها قبلاً بیش از یک سال در زندان بوده و در واقع به ساختمان کنگره حمله نکرده است. فیلیپ لیندر، وکیل مدافع، در جلسه صدور حکم گفت: «هیچ دستور یا برنامه‌ای از سوی نگهبانان سوگند برای رفتن به کاپیتول» در روز شورش وجود نداشت.

رودز یکی از سه مدافع سوگند بود که در دفاع از خود شهادت دادند، اما برخلاف دیگران، از فرصت استفاده کرد و اعضای همکار خود را به دلیل نقض ساختمان کنگره به زیر اتوبوس انداخت.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.





منبع

رئیس سوگند گردان گناهکار فتنه – و شهرتش جشن می گیرد

افزایش تروریسم اولین بار است که حکم مجازات در صدها پرونده جنایی 6 ژانویه تصویب می شود. مجله نیویورک تایمز.

رودز، با لباس نارنجی زندان، “من یک زندانی سیاسی هستم.” از تریبون گفت که در دادگاه فدرال دی سی پنجشنبه. «احساس می‌کنم که شخصیت اصلی کافکا هستم آزمایشی

مهتا گفت: «خیانت به عنوان مشابه مناسب تعیین شده است.

تصویر تصویری توسط توماس لوینسون/The Daily Beast/رویترز

رودز در ماه نوامبر به دلیل توطئه فتنه‌انگیز و دستکاری شواهد در ارتباط با شورشی که ده‌ها تن از مقامات منتخب را مجبور کرد ساعت‌ها مخفی شوند و چندین نفر کشته شدند، مجرم شناخته شد. رهبر راست افراطی به اتهام نادر دوران جنگ داخلی در کنار کلی مگز، رهبر سوگند نگهبان فلوریدا، که قرار است بعد از ظهر پنجشنبه محکوم شود، محکوم شد.

در طول جلسه صدور حکم دادگاه رودز، دادستان ها استدلال کردند که رودز و دیگر حافظان سوگند ماه ها نقشه کشیدند تا دموکراسی را بر هم بزنند، برخلاف صدها شورشگر دیگر که با این باور نادرست که انتخابات از دونالد ترامپ دزدیده شده است، به کاپیتول آمدند. به گفته دادستان ها، در حالی که رودز به طور فیزیکی وارد کاپیتول نشد، او یک “نیروی مسلح” را سازماندهی کرد که از دور هدایت می کرد.

به نظر می رسید که قاضی منطقه ای ایالات متحده آمیت مهتا با این موضوع مخالف باشد. در یک سخنرانی تند، او گفت رودز یک زندانی سیاسی نیست و هیئت منصفه او را به یکی از “جدی ترین جنایاتی که یک فرد آمریکایی می تواند مرتکب شود” محکوم کرد. «این توهین علیه دولت است، استفاده از زور. این توهین به مردم کشور است.»

در طول محاکمه مهم هفت هفته‌ای، دادستان‌ها ضبط‌های صوتی و پیام‌های متنی را به اعضای هیئت منصفه نشان دادند تا ثابت کنند که نگهبانان سوگند، تنها چند روز پس از معرفی بایدن به عنوان رئیس‌جمهور جدید، برنامه‌ریزی کرده بودند تا گواهینامه انتخابات 2020 را مسدود کنند. در این گفتگوهای چند ماهه، رودز نگهبانان سوگند را برای دفاع از ترامپ گرد هم آورد و درباره لزوم «قیام در شورش» هشدار داد. اعضای هیئت منصفه همچنین ویدیوهایی از سوگند نگهبانان در روز شورش را تماشا کردند که لباس رزم به تن داشتند و با آرایشی به سبک نظامی از میان جمعیت MAGA هل می‌دادند.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

او پیش از این که امیدوار است ترامپ در سال 2024 دوباره پیروز شود، افزود: «این کشور به طرز باورنکردنی تقسیم شده است و این پیگرد قضایی… اوضاع را بدتر می کند».

وکلای جیمز لی برایت و فیلیپ ای. یادداشت محکومیت

تصویر تصویری توسط توماس لوینسون/The Daily Beast/رویترز