وزارت دادگستری بر این باور است که ترامپ هنوز همه اسناد کاخ سفید را پس از توقیف هزاران صفحه از مطالب توسط اف‌بی‌آی پس نداده است.

به گزارش تایمز که به نقل از دو منبع ناشناس آشنا با وضعیت، یکی از مقامات وزارت دادگستری، جی آی برات، در هفته های اخیر به وکلای ترامپ مراجعه کرد و به آنها اطلاع داد که آژانس معتقد است رئیس جمهور سابق همه اسناد را پس نداده است.

وزارت دادگستری بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

روزنامه تایمز گزارش داد، مشخص نیست که وزارت دادگستری چه شواهد جدیدی در اختیار دارد که این مقام را به اطلاع رسانی رسانده است.

با این حال، وزارت دادگستری قبلاً اعلام کرده بود که امکان یافتن سوابق بیشتر را رد نکرده است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، وزارت دادگستری معتقد است که دونالد ترامپ هنوز ممکن است تمام اسناد کاخ سفید را تحویل ندهد.

وکیل ترامپ در پرونده های دادگاه ادعا کرد که تعداد اسناد “نزدیک به 200000 صفحه” است، زیرا بخشی از استدلال آنها مبنی بر اینکه مهلت 30 نوامبر برای یک استاد ویژه برای بررسی همه مطالب بسیار سفت و سخت است.

اسنادی که در جریان بازرسی FBI از مار-آ-لاگو کشف و ضبط شد

بر اساس گزارش NYT، وکلای ترامپ تصمیم گرفته اند که واکنش دفاعی تری به این اتهام داشته باشند.

  • هنگامی که این وزارتخانه از بلوک یک قاضی فدرال برای بررسی مجموعه ای از سوابق طبقه بندی شده درخواست تجدید نظر کرد، وزارت دادگستری استدلال کرد که این دستور آژانس را از “بررسی بیشتر سوابق برای تشخیص هر گونه الگو در انواع سوابق حفظ شده، که می تواند منجر به شناسایی شود منع می کند. رکوردهای دیگر هنوز مفقود است.”

    این تصویر موجود در پرونده دادگاهی توسط وزارت دادگستری در 30 اوت 2022، و بخشی از آن توسط FBI ویرایش شده است، عکسی از اسنادی را نشان می دهد که در جریان جستجوی 8 آگوست توسط FBI از مریم رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا کشف شده است. املاک a-Lago در فلوریدا.وزارت دادگستری از طریق AP

    • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    حداقل 11000 صفحه از اسناد رسمی دولتی در ماه اوت توسط FBI از مار-آ-لاگو ضبط شد. این شامل گنجینه ای از مطالبی نمی شود که تیم ترامپ پس از درخواست اداره بایگانی و سوابق ملی در ماه می 2021 از آنها بازگرداند.

    نماینده ترامپ بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

    در ماه سپتامبر، وزارت دادگستری همچنین فاش کرد که FBI 48 پوشه خالی را که دارای علامت طبقه بندی شده بودند، بازیابی کرد. تاکنون هیچ نشانه ای مبنی بر وجود اسنادی در داخل پوشه ها وجود نداشته است که گم شده اند.

    نیویورک تایمز گزارش داد، وزارت دادگستری معتقد است که دونالد ترامپ اسناد بیشتری در کاخ سفید در اختیار دارد.

  • به گفته منابع روزنامه تایمز، وکلای ترامپ با استخدام یک شرکت پزشکی قانونی برای اسکن اسناد بیشتر یا اتخاذ رویکرد تدافعی تری شروع به بحث در مورد همکاری با وزارت دادگستری کردند. تایمز گزارش داد که تیم تصمیم گرفت با واکنش دفاعی تری پیش رود.

    اف‌بی‌آی قبلاً 48 پوشه خالی پیدا کرده بود که دارای علامت «طبقه‌بندی» بودند.

  • این خبر پس از آن منتشر شد که اف‌بی‌آی هزاران صفحه از مطالب را جمع‌آوری کرد، از جمله صدها صفحه که دارای علامت‌گذاری طبقه‌بندی شده بودند، و در بحبوحه بررسی تخصصی مستمر موارد ضبط شده.