زن آریزونا به دنبال نرمش در پرونده برداشت رای است

چپمن گفت: «او به اتهام سوء استفاده از رای اعتراف کرد – یعنی ارائه چهار برگه رای تایید شده با امضای قانونی و قانونی. مابقی اتهامات علیه خانم فوئنتس نادرست، بی‌اساس، آزمایش‌نشده و عمدتاً توسط مخالفان سیاسی منکر انتخابات که تبر سیاسی دارند ساخته شده‌اند.»

شری کاستیلو، کارشناس کاهش دفاعی که با فوئنتس و سایر افراد جامعه مصاحبه کرد، روز پنجشنبه به دادگاه گفت که توصیف مشارکت اجتماعی و کار داوطلبانه او دشوار است.

لاوسون به قاضی گفت: “سوال این است که چرا (فوئنتس) نیاز به اعمال فشار بر افراد جامعه خود و کنترل جریان رای آنها به صندوق رای احساس می کند.” این مسئله صداقت عمومی در اینجاست.»

لوئیس مارکز، افسر پلیس بازنشسته گفت: “من فکر می کنم در جامعه ما بسیاری از ما به او نگاه می کنیم.”

دستیار دادستان کل تاد لاوسون به دنبال یک سال زندان برای فوئنتس است و به نلسون می گوید که این پرونده در مورد امنیت انتخابات و قانون آریزونا در سال 2016 است که به اصطلاح “برداشت رای” را ممنوع می کند. این اولین پیگرد قانونی بر اساس آن قانون است که سال گذشته توسط دادگاه عالی ایالات متحده تایید شد.

افراد دیگری که در برابر قاضی راجر نلسون شهادت دادند عبارتند از: افسر مشروط شهرستان که در گزارش خود توصیه می کرد که هیچ زندانی نباشد، ناظر شهرستان یوما و سناتور سابق ایالتی که سال ها فوئنتس را می شناسد، و یک افسر پلیس بازنشسته سن لوئیس که او را از سال 1971 می شناسد. هر دو در آن زمان در جامعه کوچک مرزی بزرگ شده بودند و اکنون با او در هیئت مدیره مدرسه محلی خدمت می کنند.

فوئنتس یکی از اعضای هیئت مدیره مدرسه و شهردار سابق سان لوئیس است که به جرم نقض قانون “برداشت رای” آریزونا، که هر کسی را به جز خویشاوند، هم خانه یا مراقب فرد از بازگرداندن برگه های رای برای آنها منع می کند، اعتراف کرده است. متهم همکار او، آلما خوارز، به همین اتهام اعتراف کرد، اما پس از موافقت او برای همکاری با دادستان، این جرم به عنوان یک جنایت شناخته شد.

کاستیلو گفت: “او شرمنده ام می کند، می توانم این را به شما بگویم.” من هرگز با کسی برخورد نکرده ام که بیشتر از خانم فوئنتس به جامعه بپردازد.»

دادستان ها در اسناد دادگاه ادعا کردند که فوئنتس با استفاده از موقعیت خود در سیاست دموکرات در سن لوئیس، عملیات پیچیده ای را اجرا کرد تا رای دهندگان را متقاعد کند که اجازه دهند او جمع شود و در برخی موارد برگه های رای خود را پر کند. اما آنها اتهامات جدی تر توطئه و جعل را کنار گذاشتند و هر دو به یک فقره سوء استفاده از آرا اعتراف کردند.

یک کارشناس دفاعی که در مورد پرونده های قانون انتخابات در آریزونا تحقیق می کرد، شهادت داد که در 20 سال گذشته هیچ کس با سابقه پاک هرگز به زندان یا زندان محکوم نشده است. آن چاپمن، وکیل فوئنتس، به نلسون گفت که انجام این کار یک اشتباه قضایی است.

“خانم. عدم حضور فوئنتس در جامعه به ضرر جامعه خواهد بود.

دستیار دادگاه نلسون قبلاً در ایمیلی به وکلای پرونده گفته بود که قصد دارد “30 روز زندان به آنها بدهد.” او حکم هر دو زن را برای هفته آینده تعیین کرد.



منبع

شهادت در دادگاه عالی شهرستان یوما تصویری از گیلرمینا فوئنتس پر از پشیمانی و ستونی از جامعه کوچک مرزی سن لوئیس را ترسیم کرد. به گفته شاهدان، مادر و مادربزرگ 66 ساله، زندگی خود را صرف کمک به دیگران و بزرگ کردن فرزندانش، مراقبت از مادر پیر خود و ایجاد یک تجارت کرده است.

جمهوریخواهان این پرونده را به عنوان نشانه ای از تقلب گسترده در رای گیری مورد توجه قرار داده اند، اما این تنها پرونده “برداشت رای” است که بر اساس قانون 2016 آریزونا مبنی بر ممنوعیت این عمل تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است و کمتر از 12 پرونده از انتخابات 2020 در یک ایالت تشکیل شده است. جایی که بیش از 3.1 میلیون رای به صندوق انداخته شد.

او گفت که در حالی که فوئنتس و خوارس توسط یک رقیب سیاسی در خارج از مرکز رأی گیری در حال بررسی چهار برگه رأی گیری به صورت ویدیویی ضبط شده اند، این سؤال باقی می ماند که آنها چه می کردند.

آنها گفتند که زندان یا زندان به جامعه آسیب می زند و هیچ هدفی ندارد.

توافق او مستلزم صدور حکم مشروط است. او چهار برگه رای را که فوئنتس به او داده بود به محل رای گیری برد و آنها را رها کرد.

PHOENIX (AP) – رژه شاهدان شخصیت‌ها گزارش‌های درخشانی را در مورد یک زن اهل آریزونا در جنوب آریزونا به قاضی ارائه کرد که اعتراف کرد که چهار رای زودهنگام در انتخابات مقدماتی 2020 جمع‌آوری کرده است، زیرا وکیلش به دنبال ملایمت است و دادستان‌ها از او می‌خواهند که او را به زندان بفرستد. یک سال.