هیئت کنگره 6 ژانویه ایالات متحده در جلسه استماع روز پنجشنبه توجه خود را به پنس معطوف کرد

یک دستیار گفت: «این نقض تعهدات قانون اساسی معاون رئیس جمهور و قانون اساسی است»، اما ترامپ مسیر «تشدید» این نقض را انتخاب کرد.

این کمیته قصد دارد جدول زمانی روز پنس را در 6 ژانویه تنظیم کند که می تواند جزئیات تماس با ترامپ و ماموران سرویس مخفی را که معاون رئیس جمهور را در حالی که جمعیت تهدید می کردند به مکانی امن منتقل کردند، ارائه دهد.

در جلسه روز پنجشنبه شهادت گرگ جیکوب، که به عنوان وکیل پنس خدمت می کرد، و قاضی بازنشسته دادگاه تجدید نظر ایالات متحده، جی. مایکل لوتیگ، که مشاور غیررسمی معاون رئیس جمهور بود، ارائه خواهد شد.

دستیاران که نخواستند نامشان فاش شود، همچنین گفتند که در این جلسه به کارزار فشار بر پنس که توسط ترامپ هدایت می شود، بررسی خواهد شد. آنها وعده داده بودند که مطالب جدیدی مستند کننده این تلاش ها باشد، با شهادت شاهدان حاضر در اتاق و همچنین شهادت نواری از برخی از بیش از 1000 واریز و مصاحبه.

این جلسه سومین جلسه از حداقل شش جلسه استماع عمومی در این ماه است که کمیته 9 نفره به رهبری دموکرات ها در مورد نتایج اولیه تحقیقات تقریباً یک ساله خود در مورد وقایع تا تاریخ 6 ژانویه 2021 و در آن بحث خواهد کرد.

(گزارش توسط پاتریشیا زنگرل و ریچارد کوان؛ ویرایش توسط اندی سالیوان و دیوید گرگوریو)



Source link

دستیاران کمیته گفتند که در جلسه استماع درباره ظهور طرحی که توسط همکاران ترامپ از جمله جان ایستمن، وکیل دادگستری حمایت می‌شود، صحبت می‌شود که معاون رئیس‌جمهور می‌تواند به‌طور یکجانبه انتخاب‌کنندگان تایید شده از ایالت‌های مورد مناقشه را رد کند. پنس از پذیرش این نظریه خودداری کرد.

هزاران نفر از حامیان ترامپ – که بسیاری از آنها شعار “مایک پنس را آویزان کن” سر می‌دادند – در روز 6 ژانویه 2021 به سمت ساختمان کنگره راهپیمایی کردند، در حالی که پنس با قانونگذاران ملاقات کرد تا مراسمی معمول برای تایید انتخابات برگزار شود. برخی چوبه‌های دار نصب کردند که گفتند برای پنس در نظر گرفته شده است.

حمله به ساختمان کنگره، صدور گواهینامه انتخابات را برای ساعت ها به تعویق انداخت، بیش از 140 افسر پلیس را مجروح کرد و منجر به کشته شدن چندین نفر شد. تاکنون بیش از 840 نفر دستگیر و تفهیم اتهام شده اند.

کمیته منتخب مجلس نمایندگان برای بررسی تلاش‌های ترامپ و برخی از همکارانش برای متقاعد کردن پنس برای تایید رسمی پیروزی جو بایدن دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر 2020، جلسه استماع را برای ساعت 13:00 EDT (1700 GMT) برنامه‌ریزی کرده است.

این گواهینامه به کانون توجه ترامپ تبدیل شده بود و ترامپ آن را آخرین فرصت برای حفظ پست ریاست جمهوری علیرغم شکست می دانست. حامیان او به واشنگتن هجوم آوردند تا با ترامپ که بارها ادعاهای نادرست را مبنی بر دزدیده شدن انتخابات از طریق تقلب گسترده در رأی گیری مطرح کرده بود، گرد هم بیایند.

واشنگتن (رویترز) – کمیته کنگره که در مورد حمله مرگبار سال گذشته به ساختمان کنگره آمریکا تحقیق می‌کند، روز پنجشنبه توجه خود را به تلاش‌های متعدد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا برای تحت فشار قرار دادن مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق برای لغو شکست خود در انتخابات 2020 معطوف کرد.

توسط پاتریشیا زنگرل و ریچارد کوان

انتظار می رود شهادت ضبط شده از مارک شورت، رئیس سابق دفتر پنس، پخش شود.

این یورش تنها بار در تاریخ ایالات متحده بود که قدرت به طور مسالمت آمیز از یک رئیس جمهور به رئیس جمهور دیگر منتقل نمی شد.